Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-04, 22:27
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surnisse
Är det möjligt att Josef ska kunna få lagfart på huset genom gåvobrev ?
Jag tor inte det är möjligt, eller ens lagligt, att ge bort egendom som är utmätt. Lagfarten är ett bevis på ägandet och kostar en hel del. Kanske Josef kan ta ett sms-lån om han får låna morfars mobil.
Citera
2023-02-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Jag tor inte det är möjligt, eller ens lagligt, att ge bort egendom som är utmätt. Lagfarten är ett bevis på ägandet och kostar en hel del. Kanske Josef kan ta ett sms-lån om han får låna morfars mobil.

Men tyske hävdar väl att det alltid varit Josefs kåk. Om han försöker hävda att kåken gavs bort när utmätningen väl var ett faktum, då är han helt kört. För då var ungen under utredning för omplacering. Inte ens chans att överförmyndaren godkänt att han skulle få ta emot en fastighet, som är aktuell för utmätning.
Citera
2023-02-04, 22:41
Medlem
Hinsebergs avatar
Om du skulle ge bort huset som gåva kan även sådan återvinnas. En gåva går åter om den har fullbordats senare än sex månader före konkursansökan. Om gåvan fullbordats senare än ett år innan, eller tre år om det är till någon närstående, går den åter om det inte visats att du efter gåvan hade kvar utmätningsbar egendom som motsvarade dina skulder (4 kap. 6 § första stycket KL).

Från Lawline.
Citera
2023-02-04, 22:51
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Men tyske hävdar väl att det alltid varit Josefs kåk. Om han försöker hävda att kåken gavs bort när utmätningen väl var ett faktum, då är han helt kört.
När kf kom dit för att få fastigheten värderad var egendomen redan utmätt och de hade med sig en lagfart med Mörtens namn. Ev överlåtelse måste alltså ha gjorts efter detta tillfälle. Den enklaste förklaringen är att Mörten agerar i desperation; i arsenalen ingår här även en oprövad GEET, Vattenfall, BMW, Eon, mm mm.
Citera
2023-02-04, 23:06
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Emil kommer inte tillföra något gott till detta öde. Jag är uppriktigt orolig vad han kommer ställa till med.
Citera
2023-02-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surnisse
Varför snackar dom om tingsrätten, och en trevlig åklagare och advokat ?

Är det möjligt att Josef ska kunna få lagfart på huset genom gåvobrev ?

Han försöker bara antyda att han är dömd i tingsrätten som om det vore en merit. Han framstår bara som ännu dummare. Till och med tysken reagerar och ber honom lugna sig.
Citera
2023-02-04, 23:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Emil kommer inte tillföra något gott till detta öde. Jag är uppriktigt orolig vad han kommer ställa till med.
Han köpte väl elverket och kanske har han fickorna fulla? Hur många har föranmält sig till visningen på onsdag?
Citera
2023-02-05, 01:40
Medlem
Floskelsprutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Han försöker bara antyda att han är dömd i tingsrätten som om det vore en merit. Han framstår bara som ännu dummare. Till och med tysken reagerar och ber honom lugna sig.
Denne Emil är ju så bottenlöst cringe att inte ens världens största skämskudde räcker till!

I den senaste videon står han och "dricker" ur en tomburk fem gånger (2:12, 6:53, 8:47, 10:24, 13:24) utan att inse att burken faktiskt är tom, trots att han ser ut att hålla den i handen hela tiden...
Citera
2023-02-05, 02:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floskelspruta
Denne Emil är ju så bottenlöst cringe att inte ens världens största skämskudde räcker till!

I den senaste videon står han och "dricker" ur en tomburk fem gånger (2:12, 6:53, 8:47, 10:24, 13:24) utan att inse att burken faktiskt är tom, trots att han ser ut att hålla den i handen hela tiden...

Tänker att det är en återkommande rörelse pga funktionshinder; lite taskigt att kalla det cringe; det kan vara någon form av tics eller tvångssyndrom.
Citera
2023-02-05, 07:27
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jaså? Du bedömer att han smiskar upp Rebeckas lilla kvinnostjärt?
Vem skulle inte vilja lägga upp Rebecka över knät och ge henne lite pisk
Citera
2023-02-05, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Vem skulle inte vilja lägga upp Rebecka över knät och ge henne lite pisk

Då hon ser ut att duscha 1 gång i veckan o raka sig 1 gång i månaden samt umgås med de där så hade jag nog säkerligen tackat nej till att ens vistas i samma rum som henne
Citera
2023-02-05, 08:45
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Då hon ser ut att duscha 1 gång i veckan o raka sig 1 gång i månaden samt umgås med de där så hade jag nog säkerligen tackat nej till att ens vistas i samma rum som henne

Jag tycker inte att hon har någon nämnvärd skäggväxt. Varför skulle hon raka sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in