Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-18, 15:33
Medlem
Karembeus avatar
https://www.youtube.com/watch?v=RUCHt7xQ2iE

Socialtjänsten på besök. Vilket ruckel. Inga dörrar utan lakan som rumsavgränsare. I det så kallade "lekrummet" så anmärker soctanten på att det hittats flera fimpar. Torkad hampa har tydligen också hittats på diverse ställen. Ungen måste väl ha blivit omhändertagen?
Citera
2022-12-18, 15:34
Medlem
Daria.Ms avatar
Ja just det så var det ja. Blir svårt att leva i det här samhället då.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tjejerna har klart och tydligt deklarerat att man absolut inte kan jobba för någon annan, ens om man tjänar pengar på det.
Dom tycker det är helt sjukt med innebörden av jobb.
Citera
2022-12-18, 15:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Ja just det så var det ja. Blir svårt att leva i det här samhället då.

Jag är oerhört tveksam att hon kommer få behålla barnet. Det finns liksom ingen utväg för henne i moderskapet med allt vad det innebär.
Hon gör ju med största möjliga medvetenhet precis tvärtom mot vad en förälder borde göra.

Är dock inget som bekymrar mig, då hon troligtvis kommer glömma bort barnet en kvart efter Soc varit och hämtat det. Det är liksom något som bara läggs till historien.
Pojken är tack o lov ännu tillräckligt liten för att kunna omhändertas utan större problem/saknad.

Dom är ju helt inställda på att leva i det här huset och odla det dom behöver, så dom kan ju klara sig ett tag. Har dock noterat att det går sådär med odlingarna. Det går faktiskt inte alls bra.
Alla tre är totalt bortom botning.
Citera
2022-12-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
I en blogg från 2015 ser man en helt annan sida av Rebecca. Hon skriver om hästar, sitt hår, festande, häng vid poolen och att hon shoppar en Calvin Klein väska.
https://rebeccasjourney.blogg.se/2015/july
Hon hade en annan blogg också. Hon var tydligen vegan en gång i tiden.
https://nouw.com/thefitvegangroom
Citera
2022-12-18, 15:45
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Nu blir jag ännu mer säker på att han är gammal Baader-Meinhof.
Det kan ju inte finnas någon annan bakgrund på en gubbe med alla dessa givna attribut.
Tyska federala polisen bör nog meddelas om honom. Kan ge mig fan på att han varit sökt på 90-talet.

var väl inte så många unga östtyskar som firade murens fall med att bli aktivister för en ideologi som just dött? han borde varit 24 när muren föll.

har för mig att 90-talets raffare mest var gamla rävar från västtyskland.
Citera
2022-12-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Ja okej. Förlåt, men videon var så pinsamt jobbigt att titta på så frågar dig istället vidare, svara om du känner för det.

Tog socialen deras barn sen då? Det lär dom väl ha gjort om det är som du säger?
Det är väl fortfarande oklart. Skulle gissa på att utredningen fortfarande pågår.

Citat:
Men Hampa är inte samma sak som thc-cannabis som man röker. Mycket möjligt att de faktiskt hade tillstånd för detta? Även om deras beteende gör att det känns osannolikt.
Du har rätt, jag hade fel. Jag trodde helt enkelt inte man tilläts odla hampa över huvud taget.

Citat:
I övrigt så är det ju ganska många som bor som dom här i Sverige. Har träffat på en hel del som enbart värmer upp 1 rum i huset. Likaså inte har rinnande vatten inne i huset.

Jag är inte hör för att beskydda dom på något sätt, men jag undrar. För jag vill veta hur sanningsenligt ditt påstående är och om du faktiskt försöker göra en ballong av en liten bubbla vad gällande deras levands standard i ett försök att smutskasta dom ytterligare än deras pinsamma beteende då.
Nä, att värma upp bara de rum man använder är absolut inte konstigt. Däremot brukar man väl ha värme i sitt sovrum så att man slipper sova i en sovsäck under sina sängkläder. Mina påståenden baserar jag på vad jag ser i klippen. I övrigt besvarade jag bara din fråga. Jag känner inte personerna eller bor ens i närheten av samma del av landet. Jag har inget för att smutskasta någon av dom.

Citat:
Som sagt, många som bara värmer 1 rum här i Sverige. Ännu mera vanligt i Tyskland och övriga Europa dock. Och en hel del lever med rinnande vatten utanför huset. Så förstår inte vad konstigheten ang detta är ?
Det här är Sverige år 2022, vad och hur man gör i resten av Europa är oväsentligt. Oavsett hur många som gör det så är det konstigt att ens enda vattenkälla är en vattenslang utanför huset.

Citat:
De är ju fattiga, har inte haft råd att betala sina skulder alt inte klarar hantera sin ekonomi och försöker tjäna saker svart eller dölja tillgångar. Inte vet jag. Men ser inget problem i att 1 rum har värme o rinnande vatten utanför?
Jag lever inte så själv men känner flera som gör det.
Frågan är hur fattiga dom är. De äger bilar, hundar, barnvagn och kläder som inte är helt gratis. Jag tror snarare bara att de har valt vilka skulder de vill betala och inte. Att du inte ser något problem med det levnadssättet får stå för dig. Jag tycker det är konstigt och jag är någorlunda säker på att socialen inte anser att det är en bra miljö för ett barn.
Citera
2022-12-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Hon hade en annan blogg också. Hon var tydligen vegan en gång i tiden.
https://nouw.com/thefitvegangroom
Från överklass har man ju fattat.
Men det är svårt tänka sig henne intresserad av mode, träning och dieter.
Citera
2022-12-18, 16:05
Medlem
Citat:
Nu blir jag ännu mer säker på att han är gammal Baader-Meinhof.
Det kan ju inte finnas någon annan bakgrund på en gubbe med alla dessa givna attribut.
Tyska federala polisen bör nog meddelas om honom. Kan ge mig fan på att han varit sökt på 90-talet.
Fast Bader-Meinhof var väl radikala västtyskar? Om det stämmer att han har sin bakgrund från DDR kan man tänka sig att misstron mot samhället kan komma därifrån, med Stasi och allt? Och så göder de säkert sina konspiratoriska tankegångar tillsammans med likasinnade på internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Från överklass har man ju fattat.
Men det är svårt tänka sig henne intresserad av mode, träning och dieter.
Verkligen. Någon eller något måste ju ha förstört flickstackarn helt. Tragiskt!
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoerbulten
Okej så Kronofogden har nu alltså värderat huset. Om de tvångssäljer huset blir dessa lirare bara utslängda i skogen eller hur fungerar det? Eller får de isf hjälp med att hitta någon annan bostad med tanke på ungen osv?

Weissbier!

Det finns hemlösa barnfamiljer i Sverige. A priori borde de få hjälp men om inte den förment hjälpsökande, givet den är är hyfsat friskoch arbetsduglig, är intresserad av att hjälpa sig själv med att söka jobb, bränner de lilla pengar de har på skit etc så har de väl principiellt inte rätt till att få någon bostad betald av soc.

Dessa verkar vara typiska rättshaverister, kanske med skillnad att de verkar gå inågotgemensamt "krig" mot samhället, myndigheter och tydligen andra familjemedlemmar och bekanta kring dem som uttryckt oro eller kritik för hur de hanterar sin situation.
Rättshaverister har ju ofta initialt någon slags konflikt där de kanske inte helt fått rätt beslut, eller att det hanterats dåligt i kommunikation så de inte har fullt grepp om varför de fått det beslut de fick.
Men de som är jobbigt är ju att de får en fixering och ofta börjar skapa situationer somför att att försvåra för dem själva för att liksom göda deras krig. Som ett slags adrenalinknarkare, de menar sig hata myndigheter men går ganska långt och på ett aktivt sätt för att verkligen se till att fönsterkuverten rasar in. Personer som hamnar hos kronkalle när de hamnar i otakt med inkomster och utgifter pgaav sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa blir vanligtvis inte såhär, inte ens om psykisk ohälsa är en del av problematiken i deras ekonomiska fadäser.
Citera
2022-12-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Fast Bader-Meinhof var väl radikala västtyskar? Om det stämmer att han har sin bakgrund från DDR kan man tänka sig att misstron mot samhället kan komma därifrån, med Stasi och allt? Och så göder de säkert sina konspiratoriska tankegångar tillsammans med likasinnade på internet.
Det är ingen konspirationsteori att I DDR och liknande stater de skuldsatta fick siita av sina skulder de inte kunde betala I fängelse för typ motsvarande 1000kr / dag och sen var de skuldfria när de Kom ut.I Hans fall efter 137 dagar ungefär.
Citera
2022-12-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Verkligen. Någon eller något måste ju ha förstört flickstackarn helt. Tragiskt!
Kan det handla om att tysken och hans dotter är ute efter Rebeccas pengar? Hon har säkert fonder pappa och farmor sköter åt henne.

Men det motsägs av att Lisa har bestämt att Rebecca inte får ta emot ekonomisk hjälp av sin släkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in