Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-15, 17:20
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag vet inget om Peters skulder, men det har nämnts i tråden att han har en till dotter som han inte har så mycket kontakt med. Antagligen kommer den uppgiften ursprungligen från någon video. Hon ska tydligen jobba på någon bank.

Be mig inte komma med någon källa till detta. Jag har inget Excel-ark där jag noterar allt!
Det stämmer att Th** jobbar på bank.Han har själv nämnt det i någon av sina videor
Citera
2023-03-15, 17:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag vet inget om Peters skulder, men det har nämnts i tråden att han har en till dotter som han inte har så mycket kontakt med. Antagligen kommer den uppgiften ursprungligen från någon video. Hon ska tydligen jobba på någon bank.

Be mig inte komma med någon källa till detta. Jag har inget Excel-ark där jag noterar allt!

Jag förstod på någon av de senaste videon att det var Lisa (hon som lämnade Doghouse för några månader sedan, och som har sonen J som omhändertogs) som skickat in en fordran på sin pappa Peter till KFM, men jag kan ju ha hört fel. Skall se om någon kan verifiera detta eller inte.
Citera
2023-03-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Fast är det ett "faktum" att han är allena bara för att de andra inte varit med på de senaste dagarnas klipp?

Har du mer koll på exakt var Rebecca är, vilket beslut hon har tagit och varför, d v s vet du något vi andra har missat? Det kan ju vara en utflytt med Peters goda sinne för han verkar inte besviken eller arg på henne:

https://www.youtube.com/watch?v=LWMAq6vIjD8

Emil är ju där nu, aborremössan är på och han verkar ju fortfarande ha kontakt med Rebecca?

Och, igen, jag mopsar inte, är inte debattsugen eller sarkastisk utan funderar bara ödmjukt i andra och lite fyrkantiga och faktabaserade banor.

Men OM folk nu överger honom så kan jag ändå inte ömma massor för honom för det är han som är mastermind bakom alla märkliga idéer och, mer eller mindre, har hjärntvättat de andra och att lämna en sådan är bara sunt förnuft.

Ha det bra!

Jag anser mig inte ha varit otydlig förra gången jag svarade dig men jag upprepar mig igen: I det kaos som nu har uppstått är min gissning precis lika bra (eller dålig) som någon annans.

Rebecca och Lisa är barndomsvänner. Den som manipulerat och påverkat henne är sannolikt inte tysken, det är Lisa. Hur de båda hamnade hos tysken är inte klarlagt men jag tror inte att de hade så många andra alternativ. Enligt en av de borttagna filmerna ligger Rebecca i någon slags konflikt med sin familj vilket förefaller ha eldats på rejält av Lisa som hade väldigt bestämda åsikter om Rebeccas familj. Tyskens hem blev således en fristad för de båda att få fortsätta härja fritt bland konspirationsteorier och samhällsförakt utan att någon (dvs. tysken) motsatte sig. Äpplet fallet inte långt från trädet när det gäller Lisa och tysken, det har vi gång på gång fått se prov på. Enligt Rebecca skulle de båda ha som mål att skapa något slags självförsörjande kollektiv där de odlade sin egen mat. Min teori är att det snarare handlade om att slå sig fri från samhället och inte på något sätt behöva eller kunna påverkas av staten.

Det är absolut inte synd om tysken. Han har ingen annan att skylla än sig själv för alla ekonomiska tvister som han befinner sig i. Jag ser däremot en man som är i behov av någon slags hjälpinsats och i det sammanhanget anser jag det vara fel av Rebecca att lämna och inte stå vid hans sida. Med det sagt så tror jag på tysken när han säger att Rebecca lämnat för att hon inte orkar med fler polisinsatser och istället satt sig i säkerhet (vad nu det betyder).
Citera
2023-03-15, 22:14
Medlem
peterpanps avatar
Såg precis "Vägen till Husse/25". https://youtu.be/qob5APdkBFg?t=1510

Peter är enormt hatisk, hämndfylld och hotar flera.

Nämner att han skall fly landet, men innan så skall han "göra upp med Veronika" först, och alluderar i andra ställen liknande om Ove.

Vidare så idiotförklarar han sin ex-frus nya man Torbjörn som helt dum i huvudet. Han är även konspiratorisk och anklagar Torbjörn för att installera en massa avlyssningsutrustning.

Även hans ex-fru får en massa hat för att hon arbetar för "deep state".

Även Sverige och dess myndigheter får, som vanligt, en känga att de vill övervaka sina medborgare (men samtidigt i andra videor så hyllar han auktoritära diktaturer som Adolfs Tyskland och Putins Ryssland).

Det har verkligen slagit slint för Peter. Detta är verkligen inget skådespeleri. Känns 100% som äkta hat.

Känns som han är brant påväg utför...

Rebecca och Emil; ta er snabbt därifrån innan något riktigt otäckt händer.
Citera
2023-03-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Menar du att de skall förskansa sig med vapen och barrikadera sig i huset?

Det enda vettiga att göra i detta läget är ju att lämna huset och finna en ny bostad så snart som möjligt.

Visst; underhållningsvärdet blir ju mindre för oss i tråden, men allt annat är ju galet agerat i verkligheten för dessa människor.

Att lämna Doghouse är det vettigaste L gjort, och som R kan göra i detta läget (hon verkar fortsatt kvar - tvärt emot vad du påstår så bestämt).

Nej, det menar jag inte. Om du vill att jag ska ta dig seriöst så förordar jag att du slutar lägga ord i munnen på mig.

Vet inte om jag skulle rubricera det som att Lisa lämnade. Hon blev bortforslad av socialtjänsten med handräckning av polisen. Det som stod på spel var vårdnaden om sonen. Hade hon själv fått välja så hade hon varit kvar och fortsatt på precis samma sätt. Hennes förakt mot staten och socialtjänsten framkom med all tydlighet i de nu borttagna filmerna. I slutändan var dock sonen viktigare än all galenskap vilket trots allt får ses som ett sundhetstecken.

Angående om Rebecca är kvar eller inte så lär vi få se det i kommande filmer. Tysken har uttryckligen sagt att hon har lämnat och jag väljer att tro honom. Skälet sades vara att hon inte orkar med fler polisinsatser vilket jag inte anser vara helt orimligt med tanke på hur enormt vilsen hon är. Vad du utgår ifrån när du säger att hon är kvar kan bara du redogöra för.
Citera
2023-03-15, 22:26
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Jag anser mig inte ha varit otydlig förra gången jag svarade dig men jag upprepar mig igen: I det kaos som nu har uppstått är min gissning precis lika bra (eller dålig) som någon annans.

Rebecca och Lisa är barndomsvänner. Den som manipulerat och påverkat henne är sannolikt inte tysken, det är Lisa. Hur de båda hamnade hos tysken är inte klarlagt men jag tror inte att de hade så många andra alternativ. Enligt en av de borttagna filmerna ligger Rebecca i någon slags konflikt med sin familj vilket förefaller ha eldats på rejält av Lisa som hade väldigt bestämda åsikter om Rebeccas familj. Tyskens hem blev således en fristad för de båda att få fortsätta härja fritt bland konspirationsteorier och samhällsförakt utan att någon (dvs. tysken) motsatte sig. Äpplet fallet inte långt från trädet när det gäller Lisa och tysken, det har vi gång på gång fått se prov på. Enligt Rebecca skulle de båda ha som mål att skapa något slags självförsörjande kollektiv där de odlade sin egen mat. Min teori är att det snarare handlade om att slå sig fri från samhället och inte på något sätt behöva eller kunna påverkas av staten.

Det är absolut inte synd om tysken. Han har ingen annan att skylla än sig själv för alla ekonomiska tvister som han befinner sig i. Jag ser däremot en man som är i behov av någon slags hjälpinsats och i det sammanhanget anser jag det vara fel av Rebecca att lämna och inte stå vid hans sida. Med det sagt så tror jag på tysken när han säger att Rebecca lämnat för att hon inte orkar med fler polisinsatser och istället satt sig i säkerhet (vad nu det betyder).
Jadå, bättre när du kör ”gissning” än ”faktum”. 👍🏻

Sannolikt, tror och teori, m m, är subjektiva åsikter från dig och gott så, det kan mycket väl vara så på varenda detalj du spaltar upp.

Men för tredje gången då så går jag igång på fakta när och om den presenteras. 👍🏻

Självklart får man spekulera, gissa, fundera och analysera men min åsikt är att man ska vara försiktig om man inte v-e-t så det inte trillar iväg och blir trådsanningar.

Som sagt så kan mycket av det du skriver vara korrekt men en sak jag inte håller med om är att Rebecca borde stå vid hans sida, tvärtom. Han är en galen och aggresiv konspirationsteoretiker med en grandios självbild och noll förståelse för allt normalt och sådana bör man skynda sig ifrån så fort det går oavsett förutsättningar eller relation. 👍🏻
Citera
2023-03-15, 23:19
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired

Angående om Rebecca är kvar eller inte så lär vi få se det i kommande filmer. Tysken har uttryckligen sagt att hon har lämnat och jag väljer att tro honom. Skälet sades vara att hon inte orkar med fler polisinsatser vilket jag inte anser vara helt orimligt med tanke på hur enormt vilsen hon är.

Det har jag missat. I vilken av sina förvirrade videos sa han det?
Citera
2023-03-16, 00:42
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Det har jag missat. I vilken av sina förvirrade videos sa han det?

I denna https://youtu.be/jk_56HwG2J4 Han pratade lite om det i senaste videon också.
Senast redigerad av Pottesnarkus 2023-03-16 kl. 00:44.
Citera
2023-03-16, 01:04
Medlem
Citat:
Håller med.

Har mycket mer sympatier för R. Hon är mer ett väldigt lätt offer att hjärntvätta. Alla galna idéer kommer dock från P och andra som L.

P är dessutom helt inkonsekvent tycker jag att det verkar som. Han vill inte ha en "deep state" men samtidigt så vurmar han för mer statlig styrning genom sitt engagemang/sympati (som jag uppfattar det) inom Vänstern.

Dessutom är det lustigt att han inte vill ha en stark stat som kontrollerar medborgarna, samtidigt som han sympatiserar med diktatorer som Hitler och Putin.

Han han haft någon som helst konsekvens i sin galenskap så hade det varit mer logiskt om han hade varit anarki-libertarian eller vänsteranarkist. Inte att stödja diktaturer som den ryska.

Precis, har också tänkt på det. Otroligt inkonsekvent.
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jadå, bättre när du kör ”gissning” än ”faktum”. 👍🏻

Sannolikt, tror och teori, m m, är subjektiva åsikter från dig och gott så, det kan mycket väl vara så på varenda detalj du spaltar upp.

Men för tredje gången då så går jag igång på fakta när och om den presenteras. 👍🏻

Självklart får man spekulera, gissa, fundera och analysera men min åsikt är att man ska vara försiktig om man inte v-e-t så det inte trillar iväg och blir trådsanningar.

Som sagt så kan mycket av det du skriver vara korrekt men en sak jag inte håller med om är att Rebecca borde stå vid hans sida, tvärtom. Han är en galen och aggresiv konspirationsteoretiker med en grandios självbild och noll förståelse för allt normalt och sådana bör man skynda sig ifrån så fort det går oavsett förutsättningar eller relation. 👍🏻

Ja, det är lätt sitta bakom sin skärm och "döma" vad folk borde göra eller inte. Peter är så pass labil, aggressiv paranoid, grandios och tjatig att jag, och många fler misstänker jag, knappt orkar lyssna på hans videos på några minuter. Tänk att bo med en sådan människa - både påfrestande och riskabelt.

En annan aspekt när han blir alltmer så hotfull i tonen skulle jag inte heller vilja bo där då det kan tolkas som att man "står bakom" hoten. Nu vet vi som sagt inte vad som försigår när de inte filmar men det skulle kunna vara så att Rebecca tycker han går för långt med hot och sådant och kanske försökt få honom att lugna sig? Om man försöker och personen inte vill lyssna, det finns liksom ingen lag som säger att hon/de måste vara lojala och stå vid hans sida oavsett vad han tar sig för.
Citera
2023-03-16, 01:24
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Såg precis "Vägen till Husse/25". https://youtu.be/qob5APdkBFg?t=1510

Peter är enormt hatisk, hämndfylld och hotar flera.

Nämner att han skall fly landet, men innan så skall han "göra upp med Veronika" först, och alluderar i andra ställen liknande om Ove.

Vidare så idiotförklarar han sin ex-frus nya man Torbjörn som helt dum i huvudet. Han är även konspiratorisk och anklagar Torbjörn för att installera en massa avlyssningsutrustning.

Även hans ex-fru får en massa hat för att hon arbetar för "deep state".

Även Sverige och dess myndigheter får, som vanligt, en känga att de vill övervaka sina medborgare (men samtidigt i andra videor så hyllar han auktoritära diktaturer som Adolfs Tyskland och Putins Ryssland).

Det har verkligen slagit slint för Peter. Detta är verkligen inget skådespeleri. Känns 100% som äkta hat.

Känns som han är brant påväg utför...

Rebecca och Emil; ta er snabbt därifrån innan något riktigt otäckt händer.

Han är sjuk, kanske på detta vis:
Citat:
När en psykos uppvisar paranoida inslag, kan den drabbade ha vanföreställningar som ger upphov till paranoian. Vanföreställningarna kan yttra sig i konspirationsteorier, i att personen anser sig särskilt utvald, en tro att andra har vissa felaktiga uppfattningar eller pratar bakom ryggen, att personen har en sjukdom, med mera. Storhetsvansinne är ett annat vanligt inslag. Som regel är vanföreställningarna präglade av personens kultur och miljö. Vanföreställningarna och medföljande paranoia leder till reaktioner som till exempel misstänksamhet, anklagelser, svartsjuka, isolering, ångest, depressioner, etc.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Paranoia
Citera
2023-03-16, 02:57
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Som jag misstänkt en längre tid då att den skulle vara hos E, han kanske hjälpt henne laga felen på den och det var den de åkte och besiktigade som P snackade om.

Måste vara en annan bil då den fortfarande verkar obesiktigad. Man undrar lite vart den tagit vägen nu, den syndes inte hos P heller. Där den stod hos E förut stod där nu en blå V70 utan regplåtar.
Citera
2023-03-16, 06:56
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Han är sjuk, kanske på detta vis:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Paranoia
Tja är det idag dem nya ägarna tar över?
Polisen lär väl bära ut honom i så fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in