Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du blandar, Erdinger kanske finger ha i spelet blink blink. Erste gången jag parafraserar hmm schön wow

Hur galen än tysken är kommer jag sakna honom, men kanske vi få följa honom hela livet, vem vet hmmm. Kanske han sänder so från tält, följer med spännung mm
Kanske tänker på Hooke då. Nåväl. Korv-Bajs får också fet tumme upp. Finns säkert fler skojiga skribenter i tråden som bör omnämnas.
Citera
2023-03-23, 16:49
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Han är så jäkla slut i skallen den stackaren.
En sak jag undrat är vem denna Åsa-Lena han tjatar om i många av videorna och svaret är väl inte helt oväntat 19.26
https://youtu.be/xVrdkP-kPs4
Citera
2023-03-23, 17:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Så var det dags för lite samtal med BMW i Sverige
Inte riktigt lika kul som igår, men ändå sevärt. Han söker kontakt med BMW Solna men ringer istället upp både Västerås och blir sedan kopplad till Segeltorp, sen vill han absolut prata med någon som kan tyska, vidare allmänt Peter som höjer rösten när de inte begriper vad han vill.

https://www.youtube.com/watch?v=G-MoKZclvvc
Jo tusan jag skrattade än värre idag åt detta. Stackarn klarar ju inte ens av att ringa ett vanligt telefonsamtal. Nä, han spelar absolut icke utan är helt enkelt totalt av banan och kör sitt race. Så här dålig var han väl inte i höstas.....eller? Får han i sig tillräckligt med näring och sömn tro?
Citera
2023-03-23, 17:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Rebecca ska tydligen flytta. Hon söker ny bostad i Herräng. Åtminstone står det så i Herrängsgruppen. https://www.facebook.com/groups/5138...9009541845918/
Jaha å nu fick vi besked om katten. Det är alltså hennes katt som ibland skymtat fram och man har oroats över. Så hon vill bo kvar i området. Från vilken landsända kommer hon från början - uppväxtort?
Citera
2023-03-23, 17:59
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jo tusan jag skrattade än värre idag åt detta. Stackarn klarar ju inte ens av att ringa ett vanligt telefonsamtal. Nä, han spelar absolut icke utan är helt enkelt totalt av banan och kör sitt race. Så här dålig var han väl inte i höstas.....eller? Får han i sig tillräckligt med näring och sömn tro?

Ja det är ju egentligen fel att skratta åt det, men jag kan inte hålla mig det är bara så dumt. Trodde väldigt länge att allt är skådespeleri men som du säger han är helt enkelt totalt av banan

Tror inte det var lika illa då och nu när R har flyttat ut tror jag det kommer gå väldigt snabbt att det blir ännu värre då han sitter där helt själv.
Vad gäller maten så har han pratat lite om det i sina videos. Det verkar mest ha varit havregryn senaste tiden men även nåt kosttillskott pulver som gymnissar käkar. Han har klagat på ekonomin i flera videos sedan Lisa försvann.
Men för några dagar sedan sade han att E skulle komma förbi honom och lämna matvaror som han köpt till P.
Senast redigerad av skogs08 2023-03-23 kl. 18:21.
Citera
2023-03-23, 19:08
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
En sak jag undrat är vem denna Åsa-Lena han tjatar om i många av videorna och svaret är väl inte helt oväntat 19.26
https://youtu.be/xVrdkP-kPs4
Vet inte säkert, men jag har fått för mig att det är någon (läkare, psykolog eller skötare?) som han träffat i sina kontakter med psykiatrin i Stockholm.
Citera
2023-03-23, 19:15
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Så var det dags för lite samtal med BMW i Sverige
Inte riktigt lika kul som igår, men ändå sevärt. Han söker kontakt med BMW Solna men ringer istället upp både Västerås och blir sedan kopplad till Segeltorp, sen vill han absolut prata med någon som kan tyska, vidare allmänt Peter som höjer rösten när de inte begriper vad han vill.

https://www.youtube.com/watch?v=G-MoKZclvvc
Svårt att veta säkert vad han vill, men troligen försöker han sälja in ett hitintills okänt motorkoncept. Varför han ringer till en bilhandlare är höljt i dunkel, kanske något kvantmekaniskt pågår i hans huvud.
Citera
2023-03-23, 19:37
Vi är:

- Två
- Siemens-ingenjörer
- Som sitter i skogen

Peter leker ”två sanningar och en lögn”.
Citera
2023-03-23, 21:17
Medlem
Ojoj, nu mår tysken bra när han får ringa runt och härja bland företag och myndigheter. Hitintills ingen som har nappat men det är bara en tidsfråga. Lite mer snack om Goethe och hans verk Osterspaziergang så ror han snart hem en rejäl slant. Kan tänka mig att det blir hårda förhandlingar med Fjort-hoff som extern partner.
Citera
2023-03-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vi är:

- Två
- Siemens-ingenjörer
- Som sitter i skogen

Peter leker ”två sanningar och en lögn”.

Ja jösses. Ibland är det oerhört svårt att avgöra om han menar allvar eller bara kör rätt in i kaklet nu när han vet att allt är kört.
Citera
2023-03-23, 21:46
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ojoj, nu mår tysken bra när han får ringa runt och härja bland företag och myndigheter. Hitintills ingen som har nappat men det är bara en tidsfråga. Lite mer snack om Goethe och hans verk Osterspaziergang så ror han snart hem en rejäl slant. Kan tänka mig att det blir hårda förhandlingar med Fjort-hoff som extern partner.

Det stör honom inte särskilt mycket att den här GEET, som både går med och utan vatten beroende på när man frågar, inte existerar.

Han ska först införskaffa sig ett nytt elverk, dricka lite Erdinger, svetsa, dricka ännu mer Erdinger, bygga färdigt innan de delar sin första Erdinger tillsammans med sin GEET.

Men det som är det absolut viktigaste just nu är att ha på sig en urfånig fiskmössa och ringa till svenska företag för att prata på tyska och till tyska företag för att prata på svenska.

”Jag har ringt till München två gånger!”, som om det spelar någon roll när han fortfarande inte vet vart han ska ringa, eller vem han vill prata med. Bara han får höja rösten och klaga lite är han nöjd.

Vem som lyssnar är inte så viktigt, det gör ju alla. Han är ju Peter Plötze, skaparen av världens viktigaste videor på YouTube. Han är helt maxi efter att ha druckit en mega-Erdinger. Waow waow waow… GRETA! GRETA! GRETA!

Jävla tomtar.

Rebecca hann bara bo en vecka hemma hos Matkasse-Emil innan hon började söka nytt boende. Dårarna trivs inte i varandras sällskap, kanske var det Peters rapakalja som drev henne ut ur huset till att bryta sin arbetsvägran. Hon som skulle odla gurka eller vad fan det var i samma tält som hela kollektivet både hund och människa kissat och bajsat i.

”Gärna med egen dusch, toalett” skriver hon inledningsvis i sin jakt på nytt boende på Facebook. Som om det vore något ovanligt. Man gnuggar sig i ögonen och undrar vilket krigsdrabbat U-land hon flytt ifrån.

GRETA!
Citera
2023-03-23, 22:09
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ja jösses. Ibland är det oerhört svårt att avgöra om han menar allvar eller bara kör rätt in i kaklet nu när han vet att allt är kört.
Ja, typ så, d v s han släpper GEET-ansvaret till Emil och svamlar ur sig, minst, en video om dagen bara lite för att.

Jag är lite inne på din ”kört”-linje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in