2023-04-23, 23:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Tack för info!

Intressant och märkligt agerande vid demon. Uppträdde han lite aggressivt eller hotfullt?

Stämmer det som skrevs i tråden någon gång att han själv är polis?
Nej, det var jag som skrev att han såg ut som en polis och uppträdde som en med sitt engagemang i att få reda på vem jag var. Nog bara en självutnämnd bodyguard till BPÅ. Spekulerade lite i också om det kunde tänkas vara en polis som spanar på Doghouse och deras aktiviteter. En polis som låtsas vara deras förtrogne vän men är i själva verket en infiltratör. Vet inte men de har ju minst sagt uttalat en del remarkabla åsikter och fördömande.

Kan vara misstänkta för knarkimport också - ligger lågt med skulder och så...nånstans ifrån kom det fram pengar till att köpa detta relativt lagom avlägsna hus

Hm...kom nu att reflektera över att Rickard hade kläm på denna relativt nya video där poliserna kommer till korta!!
Senast redigerad av kubun 2023-04-24 kl. 00:14.
Citera
2023-04-24, 09:32
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Jag har missat vad IG Farben är. Någon som vill vara snäll och förklara?
Citera
2023-04-24, 09:55
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Tack för info!

Intressant och märkligt agerande vid demon. Uppträdde han lite aggressivt eller hotfullt?

Stämmer det som skrevs i tråden någon gång att han själv är polis?
Som jag uppfattar det försöker han göra någon slags blek kopia av det som i usa kallas "First amandment auditor". Dessa är en del av Soverign Citizen-rörelsen som FBI betecknar som "domestic terrorism".

I korthet kännetecknas dessa människor av att man inte anser sig behöva följa lagar som man inte själv tycker om, samtidigt som man utnyttjar sina (lagliga) rättigheter så lång som möjligt. Jag har tidigare skrivit (i samband med att man lade ut sina (numera borttagna) kf-videos) att jag uppfattar doghouse-gänget som en svensk version av SovCit-rörelsen. Denna min uppfattning stärks nu.
Citera
2023-04-24, 10:07
Medlem
Hookes avatar
PS: vill man få en uppfattning om SovCit-rörelsen och hur dessa människor resonerar kan jag rekommendera Van Balions youtubekanal
Citera
2023-04-24, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Jag har missat vad IG Farben är. Någon som vill vara snäll och förklara?

”IG Farben hade en drivande roll inom näringslivet i Nazityskland och var en av hörnstenarna i uppbyggandet av den tyska krigsmakten genom kapital, råvaror och arbetskraft. Företaget begick krigsförbrytelser under andra världskriget och efter kriget genomfördes IG Farben-processen.”

”Man var en av de största utnyttjarna av judiska fångar från Auschwitz som arbetskraft och en av hörnstenarna i uppbyggandet av den tyska krigsmakten genom kapital, råvaror och arbetskraft”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/IG_Farben
Citera
2023-04-24, 21:11
Medlem
Tysken var hos Soc men fick inte komma in eftersom han hade hunden med sig. Därefter gick han till Stadsmissionen och fick gratis lunch av trevliga kvinnor. Han är mycket nöjd med sin dag. Mer än så orkade jag inte se….

https://youtu.be/aeiy3vhtZOc

Imorgon ska han göra ett nytt försök hos Soc. Vete tusan varför jag fortsätter att se på detta trams.

Visst ja, han mötte någon som ska svetsa lite på GEETEN imorgon.
Citera
2023-04-24, 21:27
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Tysken var hos Soc men fick inte komma in eftersom han hade hunden med sig. Därefter gick han till Stadsmissionen och fick gratis lunch av trevliga kvinnor. Han är mycket nöjd med sin dag. Mer än så orkade jag inte se….

https://youtu.be/aeiy3vhtZOc

Imorgon ska han göra ett nytt försök hos Soc. Vete tusan varför jag fortsätter att se på detta trams.

Visst ja, han mötte någon som ska svetsa lite på GEETEN imorgon.

Jag håller med dig orkar inte heller se hela hans videos längre. Det är bara samma hela tiden och kommentarerna lika så lite nätmobbing och annat hat. Det är inte kul det här längre är bara misär allting.

Jag lämnar även tråden from nu och tackar för mig
Citera
2023-04-24, 22:10
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ok, men mot slutet av hans senaste orerande verkar det som om att han förstått att individen är förlorad utan att vara en del av ett samhälle. Detta är givetvis känt av biologer (och sociologer sedan länge): en fisk som stöts ut ur stimmet är rökt, samma med en zebra som lämnas av flocken, en myra som inte längre är välkommen till stacken, ...

För Mörten verkar detta vara en ny insikt och hans slutsats verkar vara att det är samhällets uppgift att skydda honom. Att själv vara en del av samhället eller, gudbevars, bidraga till det almänna skyddet är en tanke som verkar vara bortom hans intelluktuella kapacitet. En typisk SovCit: jag vet mina rättigheter och dina skyldigheter.
Citera
2023-04-24, 22:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag länkar bilder på Rickard. Ja det är flintisen till 99,9% säkerhet. Han var otroligt involverad den 8:e runt Investors ytterdörr och var ordentligt lack på att inte jag presenterade mig trots hans energiska försök att få mig därtill. https://imgur.com/a/FqI2WvM

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nej, det var jag som skrev att han såg ut som en polis och uppträdde som en med sitt engagemang i att få reda på vem jag var. Nog bara en självutnämnd bodyguard till BPÅ. Spekulerade lite i också om det kunde tänkas vara en polis som spanar på Doghouse och deras aktiviteter. En polis som låtsas vara deras förtrogne vän men är i själva verket en infiltratör. Vet inte men de har ju minst sagt uttalat en del remarkabla åsikter och fördömande.

Kan vara misstänkta för knarkimport också - ligger lågt med skulder och så...nånstans ifrån kom det fram pengar till att köpa detta relativt lagom avlägsna hus

Hm...kom nu att reflektera över att Rickard hade kläm på denna relativt nya video där poliserna kommer till korta!!

Kanske trodde Rickard och Doghouse att du kanske var från SÄPO och spionerade?

Seriöst. De verkar ju tro på sådant!

Jag misstänker att det är god chans att det just är denna Rickard som vi hör prata med Södermalmspoliserna i videoklippet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Som jag uppfattar det försöker han göra någon slags blek kopia av det som i usa kallas "First amandment auditor". Dessa är en del av Soverign Citizen-rörelsen som FBI betecknar som "domestic terrorism".

Intressant! Stämmer nog även väl som du säger då Rickard döpt det kontot med (troligen) hans poliskonfrontation till just "Sthlm Audit". Så han har nog en väldigt tydlig inspiration av den som du är inne på.
Senast redigerad av peterpanp 2023-04-24 kl. 22:21.
Citera
2023-04-24, 22:23
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Intressant! Stämmer nog även väl som du säger då Rickard döpt det kontot med (troligen) hans poliskonfrontation till just "Sthlm Audit". Så han har nog en väldigt tydlig inspiration av den som du är inne på.
Jo, och hans yrande om grundlagsskydd utan att kunna precisera vilken grundlag han syftar på förstärker mitt intryck.
Senast redigerad av Hooke 2023-04-24 kl. 22:26.
Citera
2023-04-25, 18:10
Medlem
Ny video (föredömligt kort): https://youtu.be/RNnd03hNOQw

- Tysken har ätit hos Stadsmissionen, jättegott!
- Han och Steppi är glada.
- Socialtjänsten går inte att få tag i.
- Imorgon sker avhysningen från huset i Herräng. Nu bor han ju inte där längre så jag vet inte vad det egentligen innebär.
- Han har talat med Kronofogden och berättat att de begår ett rättsövergrepp (De värdesätter säkerligen hans åsikter).
- På torsdag ska någon hjälpa honom att svetsa på GEETEN.

Ja, det var väl det hela.
Citera
2023-04-25, 19:06
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ny video (föredömligt kort): https://youtu.be/RNnd03hNOQw

- Tysken har ätit hos Stadsmissionen, jättegott!
- Han och Steppi är glada.
- Socialtjänsten går inte att få tag i.
- Imorgon sker avhysningen från huset i Herräng. Nu bor han ju inte där längre så jag vet inte vad det egentligen innebär.
- Han har talat med Kronofogden och berättat att de begår ett rättsövergrepp (De värdesätter säkerligen hans åsikter).
- På torsdag ska någon hjälpa honom att svetsa på GEETEN.

Ja, det var väl det hela.

Lite mer specifikt Stadsmissions-GEETen!!!.

https://youtu.be/RNnd03hNOQw?t=172

Det måste bli ett lyft och vara hedrande för Stadsmissionen
att bli utpeklade som ansvarig för Mört-Berts bravader med evighetsmaskinen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in