Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-19, 22:13
Medlem
Stormpiskares avatar
Kunde inte fogden direkt at mobilen de filmar med?

I och för sig hade vi då missat denna fantastiska trafikolycka.
Citera
2022-12-19, 22:14
Medlem
fluffypuffys avatar
Det här är både sjukt roligt och sjukt tragiskt att följa

Dom är så förvirrade att dom tror att dom blir hackade när ljudet inte hörs.
Det måste vara väldigt viktig information dom försöker förmedla helt enkelt!

Dom kanske skulle prova att skriva sina åsikter istället? Kanske göra en tråd på flashback för omväxlingens skull? Men då skulle väl bokstäverna vi försöker läsa bli trollbokstäver och oläsbara eftersom det är så tung och förbjuden information att den skulle "hackas" med laserstålar från Arsenalsgatan 8C på sekunden!

Det tragiska är att se unga friska människor i en uppenbar psykos, med ett litet barn dessutom.
Den långa tjejen är väl Hans Scheikes spankingdrottning och den korta tjejen är väl om jag förstått det rätt Hans Scheikes dotter?

Tragiskt, men samtidigt bjuder dom på komik utan dess like!
Ser fram emot morgondagens video!
Citera
2022-12-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
I den s k pannkaksvideon hör man hur ansatta båda flickorna känner sig av polisen, fogden och socialtjänsten. Dessutom tyckte dom det kändes överdrivet när 8 bilar rullade upp utanför deras hus. Varav två var polisbilar med hundar i burar. Dom är trots allt bara 3 vuxna i huset och några signaler om kriminalitet finns inte vad vi vet. Flickorna får ingen rätsida på alla dessa myndigheter samtidigt. Peter har läst här inne och vet att folk fått ett dåligt intryck av videorna. Han håller sej undan av hänsyn till flickorna och lillpojken. Det är vackert.

Så här är det. För 10 år sen skulle samhället sluta vräka barnfamiljer. Det sprack nästan direkt eftersom vi i dag har rekord i vräkta barnfamiljer. Denna lilla familj om uttrycket tillåts har skulder och huset har därför värderats. Det gör fogden men för värderingen lånar dom in folk som är proffs på värderingar. Innan värdering gjorts så visste man inte vad man skulle finna på adressen. Om kåken mäts ut och blir såld så vräks familjen. Barnfamiljen. När barnfamiljer vräks i Sverige är fogden skyldig att anmäla det till soc. Därför har soc lagt sej i. Soc har ansvar för alla barn i kommunen eller kommundelen. Det är lagstadgat hur soc ska jobba så de kan inte göra egna regler. Arbetet är lagstyrt.

Polisen. Vid svårigheter vid värdering eller vräkning kan Fogden begära handräckning från polis. I detta fall har dom begärt handräckning då det vid första försök till värdering visade sig att dom inte blev insläppta. Det intrycket har jag fått men det kan vara fel. Fogdens arbete är också lagstyrt. Folk som vräks vill i regel inte gärna bli vräkta. Då kan dom trilskas och en begäran om handräckning från polis begärs då av fogde. Handräckning från polis kan också begäras vid omhändertagande av barn ty folk lämnar inte gärna ifrån sig sina små parvlar.

Och visst känns det besvärligt när alla myndigheter kommer samtidigt men det är inget speciellt för just denna familj. Så ser det ut för många familjer runt om i Sverige. Men som sagt: polisen kommer bara när nåt skiter sej.

Själv tycker jag att det känns både kul och adekvat när flickorna använder Ulf Kristersson som slagträ i debatten med myndighetspersonerna. Sannerligen har det uppdagats skit från hans år som högsta hönset inom Adoptionscentrum. Detta får inte sopas under mattan.

I detta fall tror jag inte att fogden säljer huset. Det borde bli omständligt och bara resultera i kaffepengar.
Jag tror att soc nöjer sig med hampaanalysen och vidtar ej vidare åtgärder. Båda lägger ner är min gissning. Soc vet att bioföräldrar alltid är bättre än placeringar. Alla barnfamiljer haar rätt till tv. Säg det till soc. Men familjen kanske inte vill ha nån tv. Det går ingen nöd på Josef. Han är riktigt tjock och fet. Men han borde få gå på kindergarten där han får kompisar. Det är bra för alla ungar. Social träning. Det här är en udda familjebildning. Får man vara udda?

https://www.youtube.com/watch?v=FC2rHeDCAX4

Ja, att omhänderta barnet är verkligen ingen självklarhet. Tycker hon verkar bry sig om sitt barn och är lyhörd. Plockar upp honom genast när han är missnöjd och verkar inte otålig mot barnet. Även om inte allt är perfekt så är inte fosterhem är inte automatiskt bra och blod är tjockare än vatten på många sätt. Därmed inte sagt att man aldrig ska omhänderta men det kanske inte är så illa. Kanske få lite reality check bara? Reda ut ekonomin, fixa förskola, bostad och inte isolera sig med konspirationsteorier på Youtube.
Citera
2022-12-19, 22:20
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det här är både sjukt roligt och sjukt tragiskt att följa

Dom är så förvirrade att dom tror att dom blir hackade när ljudet inte hörs.
Det måste vara väldigt viktig information dom försöker förmedla helt enkelt!

Dom kanske skulle prova att skriva sina åsikter istället? Kanske göra en tråd på flashback för omväxlingens skull? Men då skulle väl bokstäverna vi försöker läsa bli trollbokstäver och oläsbara eftersom det är så tung och förbjuden information att den skulle "hackas" med laserstålar från Arsenalsgatan 8C på sekunden!

Det tragiska är att se unga friska människor i en uppenbar psykos, med ett litet barn dessutom.
Den långa tjejen är väl Hans Scheikes spankingdrottning och den korta tjejen är väl om jag förstått det rätt Hans Scheikes dotter?

Tragiskt, men samtidigt bjuder dom på komik utan dess like!
Ser fram emot morgondagens video!

Jag tycker de ska tas på allvar. Alla är inte så smarta som du.
Citera
2022-12-19, 22:21
Medlem
Undra om det är tyskens gamla DDR-kamera som han köpte loss för en billig peng när muren föll som används. Jag kan ärligt talat inte avgöra om de är allvarliga när de tror att någon handgripligen förstör ljudet på deras uppladdningar. Även om tyskens kommentarer gällande att enbart ovaccinerade kan höra ljudet är väldigt humoristiskt.

Det utlovas förbättring när de får tillbaka sina telefoner och datorer (från kronofogden?) så troligtvis är de väl medvetna om att deras inspelningsapparatur är totalt klapp-kass.
Citera
2022-12-19, 22:25
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag hoppas att dom snart ska förstå att det är deras filmande av myndighetsbesök som ger flest tittare.
Jag vill se fler sådana videos.
Dom borde anmäla sig själva till lite fler myndigheter för att få fler följare och prenumeranter..
Citera
2022-12-19, 22:26
Medlem
Driftstopps avatar
Låter helt obegripligt att polisen skulle ta deras elektroniska utrustning. Möjligtvis kronofogden.

Vad ska polisen med det till?
Citera
2022-12-19, 22:28
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, att omhänderta barnet är verkligen ingen självklarhet. Tycker hon verkar bry sig om sitt barn och är lyhörd. Plockar upp honom genast när han är missnöjd och verkar inte otålig mot barnet. Även om inte allt är perfekt så är inte fosterhem är inte automatiskt bra och blod är tjockare än vatten på många sätt. Därmed inte sagt att man aldrig ska omhänderta men det kanske inte är så illa. Kanske få lite reality check bara? Reda ut ekonomin, fixa förskola, bostad och inte isolera sig med konspirationsteorier på Youtube.
Exakt. Jag tänker att nu när dom har fått soc på halsen så ska dom passa på att begära skuldsanering. Det kan även fogden hjälpa till med. Gå på offensiven mot de här jävla plåstren. Utnyttja att dom själva har tagit första steget. Men det verkar jävligt svårt att ta sig igenom den byråkratiska ljungeln i Norrtälje. Ett tips är väl att dom brukar ha teletid mellan 9 och 10. Men det är en stor fördel att få hjälp om man har barn. Ring Lexly och ta hjälp att nå fram till soc. Det är gratis.
Citera
2022-12-19, 22:30
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Jag tycker de ska tas på allvar. Alla är inte så smarta som du.

Jag håller med. Om vi bara kunde höra vad dom försöker säga så kunde vi ta deras ord på allvar.
Citera
2022-12-19, 22:34
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Låter helt obegripligt att polisen skulle ta deras elektroniska utrustning. Möjligtvis kronofogden.

Vad ska polisen med det till?

Förmodligen finns det en brottsutredning som inte talats om än. (eller dom kanske har försökt berätta, men att vi inte hört helt enkelt)
Dubbla hundpatruller (totalt 8 bilar?) talar väl för något annat än att driva in kaffepengar och värdera ett gammalt ruckel?
Droger rimmar ganska väl med hundpatrullerna kanske?
Med lite tur så berättar tjejerna om vilka drogrelaterade brott dom misstänks för i morgondagens video...om inte säpo hackar dom på ljudet föståss
Citera
2022-12-19, 22:36
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Förmodligen finns det en brottsutredning som inte talats om än. (eller dom kanske har försökt berätta, men att vi inte hört helt enkelt)
Dubbla hundpatruller (totalt 8 bilar?) talar väl för något annat än att driva in kaffepengar och värdera ett gammalt ruckel?
Droger rimmar ganska väl med hundpatrullerna kanske?
Med lite tur så berättar tjejerna om vilka drogrelaterade brott dom misstänks för i morgondagens video...om inte säpo hackar dom på ljudet föståss

Återstår och se.
Citera
2022-12-19, 22:41
Medlem
Daria.Ms avatar
Precis, har själv haft samma problem med en gammal mobil.

Säpo har säkert nån form av koll ja, men tror inte att de ligger högt på priolistan s a s. Har inte exakt förstått varför de tror att Säpo skulle vara särskilt intresserade av dem, eller är det för det här med ”barnhandeln” kanske?

Citat:
Intressant att du säger det. Jag tänkte likadant när jag såg den videon. Inga ljudstörningar på den gamla mobilen dom använde där. Slutsatsen måste bli att dom har nåt glapp i sina nyare mobil som polisen hade beslagtagit. Glappet kommer och går. Såna glapp blir det gärna på hörlurar med mick där olika delar varje gång får materialutmattning och börjar glappa.

Sen är det inte konstigt att dom tror att SÄPO kontrollerar dom. Den gör dom säkert också. Att vara så där hårt ansatt av myndigheter från alla håll kan göra vem som helst paranoid. Enligt en norsk psykiatriker som heter Hausbier så är det bara en kort bit mellan paranoikern och sanningssökaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in