Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 17:28
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Javisst, men det är oklart var polisen kom in bilden: blev han avvisad från expeditionen när den skulle stängas eller bortkörd från platsen där han slagit upp sitt tält på Upplandsleden? Var stod i så fall tältet? Vid Vattenfalls entré eller någon annanstans?

Allt detta är otydligt eller snarare outsagt. Jag menade inget annat än det.

Jo, det håller jag med om.

Jag uppfattade det som att Polisen avvisade honom från Vattenfalls reception, och att de inte önskade honom tillbaka där.

Men det är som det mesta med tysken oklart. Skulle ju, precis som du påpekar, kunna vara hans tältande som skett på olovlig mark.
Citera
2023-06-11, 17:42
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Jag kommer aldrig visa medmänsklighet eller bry mig om det svinet.
Visst är det lätt att fatta antipati mot en människa som utstrålar en sådan självbild som Bert Mört; grandios, omnipotent och ofelbar. Allt dåligt är någon annans fel. Samtidigt som han lever på gåvor från den del av omgivningen som tycker synd om honom.

Men: han verkar ha lockats ner i ett konspirationsträsk och saknar egen kraft för att ta sig ur det kaninhålet. Jag tror det är lite grand som att fångas in av en sekt vare sig den är religiös (Jehova, Knutby, Folkets tempel, etc), kryptoreligiös (som t.ex Scientologerna) eller rent kommersiell (MLM-scheman som Kyäni, Amway och liknande pyramidspelsupplägg). Psykologer som studerat detta menar att det kan drabba vem som helst i olika skeden av livet -- det handlar mest om att man är på fel plats vid fel tidpunkt/livsskede.

Med den synen är han ett offer, men lika svår att hjälpa som ett sektoffer.
Citera
2023-06-12, 00:29
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Låter hårt. Men jag hoppas gubbjäveln bryter benet och svälter ihjäl..
Jag kommer aldrig visa medmänsklighet eller bry mig om det svinet. Som man bäddar får man ligga som man säger.
Ser din poäng men svårt att döma så hårt utefter vad han, medvetet (?), visar 20 minuter varje dag i sociala medier.

Jag känner honom inte, kan inte hans bakgrund och har noll koll på hur han är och vad han vill?

Även om jag lägger min röst på slut och dum i huvudet så kan han ju vara en kul och vass provokatör liksom.

Absolut hans egna ansvar och galet synd om hunden men i övrigt foliehatt och konspirationsteorier men i min bok inget svin än även om han känns elak, självisk och ogin.

Ja, lite så. 🤔
Citera
2023-06-12, 00:39
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Låter som han är sur på Emil och Rebecca nu också. Han kallar dom lögnare.
https://youtu.be/oiX0MDdbvqk?t=752

Ny video från receptionen hos vattenfall där han iklädd tröja, jacka och en väst ovanpå det sitter och klagar på att det är varmt. Hur ska det gå nästa vecka när det ska bli uppåt 30 grader ute.
https://youtu.be/Buc1zN27Lmc

Ligger ju något i det fetade. De spelade med, gav stöd och hejade på hans galna idéer. Ovarsamt.
Citera
2023-06-13, 20:25
Medlem
PorrePonks avatar
Lagt märke (ett ganska bra tag) att Mörten använder sig av "Mmmmm" efter nästan varje avslutad mening, är detta något han hämtat inspiration ifrån den store ledaren i dessa kretsar?

;

https://www.youtube.com/watch?v=7vsLLckVCi0
Citera
2023-06-13, 21:44
Medlem
Hookes avatar
Planen verkar vara att söka asyl i Norge när han når Kirkenes. Om detta inte går är plan B att vandra vidare till Ryssland och söka asyl där. Just nu verkar det som han nått Skutskär efter en dryg månad, så det lär rinna en del vatten genom Älvkarleby innan något av detta kan bli aktuellt, så det återstår att se om gränsövergången Norge/Putinland fortfarande är öppen när Mörten tagit sig dit.
Citera
2023-06-13, 22:17
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Planen verkar vara att söka asyl i Norge när han når Kirkenes. Om detta inte går är plan B att vandra vidare till Ryssland och söka asyl där. Just nu verkar det som han nått Skutskär efter en dryg månad, så det lär rinna en del vatten genom Älvkarleby innan något av detta kan bli aktuellt, så det återstår att se om gränsövergången Norge/Putinland fortfarande är öppen när Mörten tagit sig dit.
Jag tycker att han har kommit längre än jag trodde men vet han vad ”asyl” betyder?
Citera
2023-06-13, 22:37
Varför vandrar han inte till Tyskland där han slipper söka kapsyl?

Nej förresten, jag orkar inte.
Citera
2023-06-13, 22:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorrePonk
Lagt märke (ett ganska bra tag) att Mörten använder sig av "Mmmmm" efter nästan varje avslutad mening, är detta något han hämtat inspiration ifrån den store ledaren i dessa kretsar?

;

https://www.youtube.com/watch?v=7vsLLckVCi0

Jag har blivit mört-skadad och själv börjat med detta Mmmmm:ande, frugan e på väg å bli tokig på mig.
Citera
2023-06-14, 11:02
Medlem
G.Silverbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag har blivit mört-skadad och själv börjat med detta Mmmmm:ande, frugan e på väg å bli tokig på mig.
Och jag går runt här hemma och säger wow wow wow... 🫤
Citera
2023-06-14, 15:09
Medlem
Raskaoverisens avatar
hmmm Åsa-Lena tja wow wow blabla samma svammel varje dag
Citera
2023-06-14, 15:44
Medlem
IQpizzasallads avatar
I dagens road clip nämner han Flashback, runt 06.04 👌
Citera