Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-20, 11:41
Medlem
trickydicks avatar
På 70-talet kunde man hantera det.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Taråberg

Tarånbergarna hade ockuperat ett torp i Ångermanland. Dom vräktes av kronofogden med stöd av ca 100 poliser
Citera
2022-12-20, 11:41
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Problemet med sådana som dig är bristen på förståelse för att det finns helt andra lösningar som är bättre för den enskilde och som inte göder byråkrati, maktmissbruk och skattefinansierad sektor.
Jasså? Vad är det då? Langa hasch eller
Citera
2022-12-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Återigen, spesificera "övergreppet" Socialbidragen är inte en statlig förpliktelse att betala. Det ansvaret är hos den närmaste administrativa enheten, kommunen. Detta av anledningen för att man tror att ett kommunalt styre i Norrtälje känner villkoren i Norrtälje bättre än vad exempelvis en rikspolitiker från Skåne.
Det kanske är en slump, men kommuner med höga kostnader för bistånd (här ingår även kostnader för hemtjänst till äldre och handikappade som inte själv kan täcka avgiften) har ofta höga skatter så de där "vinsterna" du vill hjälpa Lisa med ser lite ut som det berömda rosa molnet.

Man kan nog se det som att staten då och då genom ändringar i regler eller tillämpning av regler kanske dumpar ansvar på kommunerna som får ökade kostnader men det gör ju inte att kommuntjänstemännen (eller kommunpolitikerna) slipper ansvar mot invånarna. De förväntas alltså fortfarande checka av att den som begär hjälp också har rätt till det innan man betalar ut pengarna.
Skitsnack så länge en kommun enligt lag inte Kan utmätas av Kronofogden och upphöra att existera(köpas upp av en bättre bemedlad)😁
Citera
2022-12-20, 11:45
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Problemet med sådana som dig är bristen på förståelse för att det finns helt andra lösningar som är bättre för den enskilde och som inte göder byråkrati, maktmissbruk och skattefinansierad sektor.

Om det är så att du är anställd inom offentlig sektor så antar att du primärt är rädd om ditt jobb eftersom merparten av alla offentligt anställda inte behövs den dag samhället har börjat sin utveckling i en positiv riktning.

Systemet behöver rivas ned och reformeras från grunden.

Vi drar alla nytta av att strukturerna hålls stabila. Du också.
Citera
2022-12-20, 11:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Låter helt obegripligt att polisen skulle ta deras elektroniska utrustning. Möjligtvis kronofogden.

Vad ska polisen med det till?

Det verkar av allt att döma varit hämtning till förhör av alla tre. Något som på tidsaxeln utspelat sig efter alla myndighetsbesök:
https://www.youtube.com/watch?v=kMoX-UMApu8

Dom uppger att det handlar om påfunnen hampa.
Det verkar iom det skett beslag vid detta tillfälle (datorer/telefoner), liksom att Soc var med och ombesörjde barnet.
Citera
2022-12-20, 11:50
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vi drar alla nytta av att strukturerna hålls stabila. Du också.

Det där är en lögn.
Alla i detta fall är ett fåtal.
Citera
2022-12-20, 11:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag befarar att du är för inskränkt för att förstå att andra lösningar existerar än de som är förhanden inom ramen för rådande system. Lyft blicken!

Jag befarar att du är för lat för att dels bry dig om vad ord du använder faktiskt betyder och dels hur saker fungerar. Ditt mummel om "andra lösningar" är en prokastinering ( Från Wiki : Man substituerar medvetet viktiga aktiviteter med alternativa aktiviteter som kanske också måste göras men som har lägre prioritet, eller som inte alls bidrar till att man uppnår sina mål, exempelvis dagdrömmande eller datorsurfande på arbets- eller studietid. Prokrastinering inträffar ofta när ett val måste göras mellan en större uppgift och en mindre uppgift, eller när en uppgift upplevs som obehaglig, tråkig eller koncentrationskrävande.[3] Vanliga problemområden är att fullfölja studier och författarskap, att hålla leveranstider i sitt arbete och att betala räkningar i tid.).

För för Lisas del är det givetvis bra om hon förväntas kunna redogöra för sin ekonomi. Om hon inte kan eller vill så kan ju det vara en indikation på att det hon primärt behöver hjälp med är annan typ av insats, som exempelvis behandling eller annat stöd om det är så att hon är i psykisk ohälsa. Att villkorslöst ge pengar i handen skulle för många stjälpa mer än hjälpa.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-12-20 kl. 12:01.
Citera
2022-12-20, 12:07
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag befarar att du är för lat för att dels bry dig om vad ord du använder faktiskt betyder och dels hur saker fungerar. Ditt mummel om "andra lösningar" är en prokastinering ( Från Wiki : Man substituerar medvetet viktiga aktiviteter med alternativa aktiviteter som kanske också måste göras men som har lägre prioritet, eller som inte alls bidrar till att man uppnår sina mål, exempelvis dagdrömmande eller datorsurfande på arbets- eller studietid. Prokrastinering inträffar ofta när ett val måste göras mellan en större uppgift och en mindre uppgift, eller när en uppgift upplevs som obehaglig, tråkig eller koncentrationskrävande.[3] Vanliga problemområden är att fullfölja studier och författarskap, att hålla leveranstider i sitt arbete och att betala räkningar i tid.).

För för Lisas del är det givetvis bra om hon förväntas kunna redogöra för sin ekonomi. Om hon inte kan eller vill så kan ju det vara en indikation på att det hon primärt behöver hjälp med är annan typ av insats, som exempelvis behandling eller annat stöd om det är så att hon är i psykisk ohälsa. Att villkorslöst ge pengar i handen skulle för många stjälpa mer än hjälpa.

Lägg inte tid på att diagnostisera /fantisera om min person.
Jag har en mycket god ställning på alla plan.
Citera
2022-12-20, 12:42
Medlem
Citat:
Det där är en lögn.
Alla i detta fall är ett fåtal.

Du har fel. Jag vet inte varför du hamnar i felslut och projiceringar. De flesta i tråden fattar att trion inte mår något vidare och att det känns värst i kontakten med vissa sammhälsinstanser. Men det innebär inte att dessa instanser begår några övergrepp.

Trion mår väl dåligt för att de av någon anledning inte är kapabla att själva reda upp sin situation med vad jag flrstår försörjning och basala behov. Ett heltäckande svar till varför de inte är kapabla ges väl varken i tråden eller i deras vloggar, men ett intryck jag fått av det lilla jag sett är att truon gett Lisa ansvaret för rodret på skeppet så att säga, kanske av ren utmattning från de andra två.
Det kan vara så att Lisa kanske är indokrinerad av sin far som några i tråden anför. Men jag lutar åt att det inte är så utan att något är vajsing med Lisa och att det där osammanhängande ideologiska ursäkterna är just bara taffliga försök till ursäkter för att hon känner sig hjälplös i en situation hon inte orkar processa. Att kravlöst och kontinuerligt bara ge pengar hon säger sig behöva hjälper inte, men det att hon inte klarar att få ihop det rätt enkla som krävs är ju ändå väsentligt för att först kunna se vad som kan vara fel för att kunna hjälpa. Hon kanske int vill jobba för att hon är lat utan kanske är ångest med social fobi i botten eller nåt sådant.
Citera
2022-12-20, 12:56
Medlem
Citat:
Lägg inte tid på att diagnostisera /fantisera om min person.
Jag har en mycket god ställning på alla plan.

Det är vare sig diagnos eller fantasi. Det är adekvat feedback till hur du argumenterar här.
Din händelsevis goda ställning är inget gör något för stringensen i din argumentation. Du själv som klagar på "systemet" är väl medveten om att något antal i god ställning är där mer av andra orsaker än strikt meritokrati? Så din goda ställning är inte precis ett tungt argument för att Lisa skulle vara utsatt för övergrepp.

Och det var du som fantiserade om mitt jobb, inte tvärtom, för att du verkar tro att ditt dåliga icke befintliga argument skulle putsas om händelsevis motparten kan misstänkliggöras om något helt ovidkommande. Skärp dig för helvete.
Citera
2022-12-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Skitsnack så länge en kommun enligt lag inte Kan utmätas av Kronofogden och upphöra att existera(köpas upp av en bättre bemedlad)😁

[quote=bradgardsindianen|82825241]Du har fel. Jag vet inte varför du hamnar i felslut och projiceringar. De flesta i tråden fattar att trion inte mår något vidare och att det känns värst i kontakten med vissa sammhälsinstanser. Men det innebär inte att dessa instanser begår några övergrepp.

Trion mår väl dåligt för att de av någon anledning inte är kapabla att själva reda upp sin situation med vad jag flrstår försörjning och basala behov. Ett heltäckande svar till varför de inte är kapabla ges väl varken i tråden eller i deras vloggar, men ett intryck jag fått av det lilla jag sett är att truon gett Lisa ansvaret för rodret på skeppet så att säga, kanske av ren utmattning från de andra två.
Det kan vara så att Lisa kanske är indokrinerad av sin far som några i tråden anför. Men jag lutar åt att det inte är så utan att något är vajsing med Lisa och att det där osammanhängande ideologiska ursäkterna är just bara taffliga försök till ursäkter för att hon känner sig hjälplös i en situation hon inte orkar processa. Att kravlöst och kontinuerligt bara ge pengar hon säger sig behöva hjälper inte, men det att hon inte klarar att få ihop det rätt enkla som krävs är ju ändå väsentligt för att först kunna se vad som kan vara fel för att kunna hjälpa. Hon kanske int vill jobba för att hon är lat utan kanske är ångest med social fobi i botten eller nåt sådant.[/QUO
Alla som går på bidrag (inkl. elbidrag) är automatiskt medskyldiga till att Massa folk vräks och hamnar på gatan eftersom detta blir som ett kvitto för myndigheterna att de gör rätt.
Därför borde alla psykist friska människor kräva medborgarlön av staten och inte några djävla bidrag.
Citera
2022-12-20, 13:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
I något av klippen med polisen ville tysken upprätthålla en "coronagräns", förefaller väl rätt osannolikt att han då skulle vara "antivaxx" och samtidigt hysterisk gällande avstånd. Men vem vet... ;-)

Känns som att folk i tråden slänger ur sig konspirationsteorier på måfå istället för att fokusera på vilka de har gett utlopp för.

Jag är rätt säker på att tysken tillämpar det här med vaccin/antivacc, coronagränser etc efter eget föränderligt upplägg.
Han växlar ju helt utan stringens mellan att vilja ha coronagränser till att ha avkrävt coronatest, till att munskydden ej är tillräckliga, till att hela tiden själv bryta mot sina coronagränser.

Det finns öht inget fack att placera honom och tjejerna i, eller röd tråd att plocka upp om han eller tjejerna vad gäller Covid19 och antivacc, då dom fram och tillbaka växlar i sina begäran och önskemål om hur besökare skall förhålla sig.

Det finns således inget som helst underlag att spinna vidare på i frågor om vaccin/corona.
Är ju alldeles uppenbart att den här trion egentligen inte är så noga med någonting, öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in