Citat:
Ursprungligen postat av
gagagagagagaga
Skitsnack så länge en kommun enligt lag inte Kan utmätas av Kronofogden och upphöra att existera(köpas upp av en bättre bemedlad)😁
[quote=bradgardsindianen|82825241]Du har fel. Jag vet inte varför du hamnar i felslut och projiceringar. De flesta i tråden fattar att trion inte mår något vidare och att det känns värst i kontakten med vissa sammhälsinstanser. Men det innebär inte att dessa instanser begår några övergrepp.
Trion mår väl dåligt för att de av någon anledning inte är kapabla att själva reda upp sin situation med vad jag flrstår försörjning och basala behov. Ett heltäckande svar till varför de inte är kapabla ges väl varken i tråden eller i deras vloggar, men ett intryck jag fått av det lilla jag sett är att truon gett Lisa ansvaret för rodret på skeppet så att säga, kanske av ren utmattning från de andra två.
Det kan vara så att Lisa kanske är indokrinerad av sin far som några i tråden anför. Men jag lutar åt att det inte är så utan att något är vajsing med Lisa och att det där osammanhängande ideologiska ursäkterna är just bara taffliga försök till ursäkter för att hon känner sig hjälplös i en situation hon inte orkar processa. Att kravlöst och kontinuerligt bara ge pengar hon säger sig behöva hjälper inte, men det att hon inte klarar att få ihop det rätt enkla som krävs är ju ändå väsentligt för att först kunna se vad som kan vara fel för att kunna hjälpa. Hon kanske int vill jobba för att hon är lat utan kanske är ångest med social fobi i botten eller nåt sådant.[/QUO
Alla som går på bidrag (inkl. elbidrag) är automatiskt medskyldiga till att Massa folk vräks och hamnar på gatan eftersom detta blir som ett kvitto för myndigheterna att de gör rätt.
Därför borde alla psykist friska människor kräva medborgarlön av staten och inte några djävla bidrag.