Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-16, 00:58
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Intressant! Tysken fortsätter på sitt, mer eller mindre tydliga, judehat i denna videon: https://youtu.be/9h9x3u7z8HI

Även intressant att denna Doghouse-gruppering, som ofta talar så illa om judar på flera olika sätt, samtidigt klagar på att vi svenskar stod bakom förintelsen.

This does not compute. Som det mesta med Doghouse och Tysken.
Ja jäklar, jag har tusan inte tänkt längre än näsan räcker, d v s det där är ju en rejäl tankevurpa och paradox med tanke på hans yrande om Auschwitz, Wallenbergarna och gaskammare.

Kan någon försöka upplysa honom om detta?
Citera
2023-10-16, 07:04
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Inte så ansvarsfullt eller snällt att göra mot en psykotisk person. Det kan få oönskade och oförutsedda konsekvenser. Låt helst bli.

Ja, jag har ingen som helst önskan om att ha någon som helst kontakt med honom.
Citera
2023-10-16, 09:28
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja jäklar, jag har tusan inte tänkt längre än näsan räcker, d v s det där är ju en rejäl tankevurpa och paradox med tanke på hans yrande om Auschwitz, Wallenbergarna och gaskammare.

Kan någon försöka upplysa honom om detta?

Det är ju det som är så intressant med honom. Han lever i en värld där logik och förnuft inte existerar, utan bara hans egna åsikter.

Det finns inte en chans att någon skulle kunna "tala honom till rätta". Han vet bäst i alla lägen, hur ologiskt det än låter i andras öron.
Citera
2023-10-16, 10:19
Medlem
Pratade med Peter nyss hahaha
Ja ba varför skrek du på polisen o kronofogden när du hade huset fullt av plantor
- du förstååå inken tiiink foor du eee ein du dooomskalle
Sen slängde han på
Citera
2023-10-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Pratade med Peter nyss hahaha
Ja ba varför skrek du på polisen o kronofogden när du hade huset fullt av plantor
- du förstååå inken tiiink foor du eee ein du dooomskalle
Sen slängde han på
Jag ringde och sa att jag är hans borttappade son som han glömde på gröna Lund för 30år sedan. Då rotade han ändå lite i hjärnkontoret! Det är typiskt en sak som han kunnat ha gjort.
Citera
2023-10-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Jag ringde och sa att jag är hans borttappade son som han glömde på gröna Lund för 30år sedan. Då rotade han ändå lite i hjärnkontoret! Det är typiskt en sak som han kunnat ha gjort.

Ja de där är en klassiker
Att få till ett relativt längre samtal med Peter kräver en del finess. Han gillar mest att hålla monolog och sen när man inte får en syl i vädret så slänger han på luren och känner att han vunnit.
Citera
2023-10-16, 12:15
Medlem
Hahahahhah Peter nämnde att de en tonåring som ringer upp han och ställer frågor hela tiden i senaste klippet 😂
Citera
2023-10-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ja, det är ju annorlunda om det finns lån på fastigheten. Även de överförs ju till den nya ägaren varpå denne måste godkännas av banken först.

J var ett då ettårigt barnbarn. Han godkänns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Inte så ansvarsfullt eller snällt att göra mot en psykotisk person. Det kan få oönskade och oförutsedda konsekvenser. Låt helst bli.

Det är mycket elakt att ringa och driva med BP. Han säger idag själv att han mår dåligt av det.

Det är många tankar som går...Det är ju någon tonåring som ringer upp hela tiden och som frågar saker som han har sett i mina videos. Det är nervigt, om jag säger
Citera
2023-10-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
J var ett då ettårigt barnbarn. Han godkänns inte.

Det är mycket elakt att ringa och driva med BP. Han säger idag själv att han mår dåligt av det.

Det är många tankar som går...Det är ju någon tonåring som ringer upp hela tiden och som frågar saker som han har sett i mina videos. Det är nervigt, om jag säger

Hehe jag ska lugna mig lite då
Inte meningen att nån ska må dåligt av det
Såklart
Trodde han mer ville ha sällskap o prata lite
Citera
2023-10-16, 14:18
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
Stämmer bra, planerat Norrtälje tingsrätt 18/10 kl 13.00 sal 2.
Om nu mörten fått sin delgivning, borde väl ha fått det då polisen vet var han är.
Han tar upp detta om delgivning i senaste videon.Det kommer ju inte precis bli bättre för honom om han nu undviker rättegång
Det är väl Peter&Lisa och Rebecca som är åtalade?
Citera
2023-10-16, 15:12
Medlem
Happ, nu missade vi chansen att pranka brallorna av Mörten. Bara för jag gjorde misstaget att tycka synd om honom.

Han ringde mig idag runt 11 och TRODDE han ringt diakonen i Gävle. Jag sa att han absolut kommit rätt, men att han kunde återkomma strax efter klockan 15. Jag stod och jobbade och kunde inte ta samtalet då..

Iaf, sen läste jag hans white knight här på FB, och att han tycker det är obehagligt att folk ringer honom, plus att jag säkert hamnar i helsike om jag låtsas vara en diakon.
Så under en rökpaus ringde jag och erkände och att det var taskigt att lura honom..

Tror ni han blev glad eller? "LÜÜRA MIG?! DU ER JU TOTTALLT DOMM I HÜÜVET!!" skrek han + en massa annat trevligt och roligt
Citera
2023-10-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Han tar upp detta om delgivning i senaste videon.Det kommer ju inte precis bli bättre för honom om han nu undviker rättegång
Det är väl Peter&Lisa och Rebecca som är åtalade?

BP är fortfarande inte delgiven enligt Norrtälje tingsrätt.

Var det någon skojare som låtsades vara polis och ringde honom och frågade var han befann sig "för att skicka en patrull"? Normalt är det en delgivningsperson från polisen, inte en uniformerad patrull, som delger. Men utifrån att det behövdes så många poliser när kronofogden besökte honom vet man inte hur det förhöll sig nu.

Det var ju någon som kom till tältet och utgav sig för att vara polis (föregivande av allmän ställning).

Ringde aldrig Gävlepolisen till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in