Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-27, 19:09
Medlem
Tingsrättens post till RB nådde inte henne på folkbokföringsadressen. Det är en bostadsrätt som hon verkar hyra ut.
Citera
2023-10-27, 19:14
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag har följt denna tråd från början men slutade titta på alla youtube-klipp för ett bra tag sedan. Det blev bara för sorgligt så jag har bara sett någon snutt här och där.

Min fundering, som jag delar med många, är var han får pengar ifrån till biljetter. Mat och hundmat verkar ju drälla in då och då.

Hur finansierar han sina resor med tåg och buss?

För övrigt anser jag att de som ringer och trakasserar mörten ägnar sig åt mobbing i o m att de (hen) försöker få med sig fler här i tråden. Tack och lov så är majoriteten här inte intresserade av att bli en mobbingsvans. Tack ska ni ha som förstår problematiken (utan att försvara mörten).

Mat och hundmat har han väl fått då och då av diverse följare, samt i somras från turister och andra han träffar på ute på sina resor.

Resorna med SL han gör nu är på ett kort han fick av en annan troligtvis hemlös som tydligen kallas "Rizzla" (hamparökare han också? )

Hur han gjorde tidigare vet jag inte, men det är ju inte speciellt svårt att planka på tågen i Sthlm så det kanske var så han löste det.
Däremot resan med SJ och bussen till Fritjof måste någon hjälpt honom betala. Kan ju varit allt från hundägare som tycker synd om Steppi till Tyska turister.
Senast redigerad av skogs08 2023-10-27 kl. 19:19.
Citera
2023-10-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Mat och hundmat har han väl fått då och då av diverse följare, samt i somras från turister och andra han träffar på ute på sina resor.

Hahah det fick mig att tänka på i somras när han slog sig ner i någon vikingaby, och besökande turister osv trodde han var anställd (som byfåne) där med sitt sotiga skäggiga anlete!😄
Citera
2023-10-28, 14:45
Medlem
Peter har avblockerat mig så de betyder att han vill ha samtal
Han har väl fått ont om pengar o vill ha stålar
Ja skickar gärna en slant för lite underhållning
Hejja hejja maxi waooow absoluthh
Senast redigerad av Russiannotsweed 2023-10-28 kl. 14:53.
Citera
2023-10-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Fast du drar ju ut på ett tragiskt människoöde för att en trasig luffare ska göra din vardag lite roligare.

Om vi låter honom vara, inte bryr och slutar uppmärksamma honom så kanske han blir tvungen att göra något åt sin situation.

Så länge han har oss som tittar, roas och stöttar honom så har han ju en anledning att svamla vidare, tror att han betyder något och bara fortsätter.

Nu får man lite dåligt samvete …

Jag ser dock lite annorlunda på situationen. Jag tänker att Peter vill ha sällskap och uppmärksamhet i sin tragiska situation. Tänk er själva att vara hemlösa och tälta och inte ha några pengar. Jag skulle iaf inte ha nåt emot att ta emot gåvor o ( telefonsamtal) för att få höra eller prata med någon. Ensamheten är ett stort problem för många i dagens värld och jag tror att Peter innerst inne känner sig viktig när någon ringer honom.

En människas psyke är svårt att förstå men det man kan dra slutsats av i Peters situation är att han vill att folk ska kommentera på hans youtube, han vill fortsätta med sina videos.
Tänk tvärtom, tänk om det är uppmärksamhet från tittarna och hans sändningar som får han att orka i mörkret och se ett hopp för sig själv?
Citera
2023-10-28, 18:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Nu får man lite dåligt samvete …

Jag ser dock lite annorlunda på situationen. Jag tänker att Peter vill ha sällskap och uppmärksamhet i sin tragiska situation. Tänk er själva att vara hemlösa och tälta och inte ha några pengar. Jag skulle iaf inte ha nåt emot att ta emot gåvor o ( telefonsamtal) för att få höra eller prata med någon. Ensamheten är ett stort problem för många i dagens värld och jag tror att Peter innerst inne känner sig viktig när någon ringer honom.

En människas psyke är svårt att förstå men det man kan dra slutsats av i Peters situation är att han vill att folk ska kommentera på hans youtube, han vill fortsätta med sina videos.
Tänk tvärtom, tänk om det är uppmärksamhet från tittarna och hans sändningar som får han att orka i mörkret och se ett hopp för sig själv?
Ja, vi säger ju exakt samma sak med skillnaden att du tror att det är bra medan jag, tvärtom, tror att det gör honom nöjd och, framförallt, passiv tills han går under.

Jag tror inte att vad ”Peter vill” är bäst för honom själv.
Citera
2023-10-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ja, vi säger ju exakt samma sak med skillnaden att du tror att det är bra medan jag, tvärtom, tror att det gör honom nöjd och, framförallt, passiv tills han går under.

Jag tror inte att vad ”Peter vill” är bäst för honom själv.

Jag håller med att man inte ska terror ringa honom men vi säger såhär man kan väl ringa han då o då o bara kolla läget o se ifall han behöver nåt

Glad 🎃 på er allihopa
Citera
2023-10-28, 18:34
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag håller med att man inte ska terror ringa honom men vi säger såhär man kan väl ringa han då o då o bara kolla läget o se ifall han behöver nåt

Glad 🎃 på er allihopa
Du får göra precis som du vill utan mitt godkännande men jag tror inte på idéen att vi ska hålla honom flytande med allmosor för då fortsätter han ju tro att allt fungerar bra och att ingen åtgärd behövs.

Absolut detsamma på dig! 🎃
Citera
2023-10-28, 19:16
Medlem
Citat:
Du får göra precis som du vill utan mitt godkännande men jag tror inte på idéen att vi ska hålla honom flytande med allmosor för då fortsätter han ju tro att allt fungerar bra och att ingen åtgärd behövs.

Absolut detsamma på dig! 🎃
Tror også tyskeren har best av å ikke få almisser. Han virker ikke ta tak i sine problemer ettersom noen stadig holder hodet hans over vann. Av & til må man ned på bunn for å se lyset..
Citera
2023-10-28, 19:45
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
I hans situation är det kanske nödvändigt att han når ”rock bottom” för att det ska ske någon förändring till det bättre.

Jag håller med i Marmoths tankegångar.
Citera
2023-10-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
I hans situation är det kanske nödvändigt att han når ”rock bottom” för att det ska ske någon förändring till det bättre.

Jag håller med i Marmoths tankegångar.

Problemet är om folk slutar ge han gåvor och uppmärksamhet så kanske han trillar av pinn snabbare ..
varför jo för att alla måste ha någon sorts motivation för att gå upp och göra något i hans fall är det allt han har läst och sett om djupa staten och korruption. Han känner att han besitter en sorts kunskap som han vill lära ut till andra. Det är ju det som han gillar att göra det är hans mål. I hans ålder tror jag inte att man kan börja om från början och ändra sina tankemönster…. Möjligen kan han ta emot och följa socialens riktlinjer så att dem hjälper honom nån gång
Citera
2023-10-28, 21:22
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Problemet är om folk slutar ge han gåvor och uppmärksamhet så kanske han trillar av pinn snabbare ..
varför jo för att alla måste ha någon sorts motivation för att gå upp och göra något i hans fall är det allt han har läst och sett om djupa staten och korruption. Han känner att han besitter en sorts kunskap som han vill lära ut till andra. Det är ju det som han gillar att göra det är hans mål. I hans ålder tror jag inte att man kan börja om från början och ändra sina tankemönster…. Möjligen kan han ta emot och följa socialens riktlinjer så att dem hjälper honom nån gång
Så kanske han trillar av pin?
Det bästa för alla vore väl om han gjorde just det för han är bara en belasting för samhället och tillför inte något inte ens som statist i vikingabyn. Ett fåtal lyckas höra vad han förmedlar i youtube klippen, men kvaliteten är så dålig så klippen ger bara glöd till spekulationer om vad han sa.
Någon med tid kanske kan göra ett kollage med best off från hans kanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in