Citat:
Ursprungligen postat av
Marmoth
Fast du drar ju ut på ett tragiskt människoöde för att en trasig luffare ska göra din vardag lite roligare.
Om vi låter honom vara, inte bryr och slutar uppmärksamma honom så kanske han blir tvungen att göra något åt sin situation.
Så länge han har oss som tittar, roas och stöttar honom så har han ju en anledning att svamla vidare, tror att han betyder något och bara fortsätter.
Nu får man lite dåligt samvete …
Jag ser dock lite annorlunda på situationen. Jag tänker att Peter vill ha sällskap och uppmärksamhet i sin tragiska situation. Tänk er själva att vara hemlösa och tälta och inte ha några pengar. Jag skulle iaf inte ha nåt emot att ta emot gåvor o ( telefonsamtal) för att få höra eller prata med någon. Ensamheten är ett stort problem för många i dagens värld och jag tror att Peter innerst inne känner sig viktig när någon ringer honom.
En människas psyke är svårt att förstå men det man kan dra slutsats av i Peters situation är att han vill att folk ska kommentera på hans youtube, han vill fortsätta med sina videos.
Tänk tvärtom, tänk om det är uppmärksamhet från tittarna och hans sändningar som får han att orka i mörkret och se ett hopp för sig själv?