Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-04, 20:52
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
En petitess kanske, men många verkar tro att han heter Peter i förnamn.

Det gör han inte. Han heter Bert i förnamn och ”Peter Åkerblom” i efternamn. Han lade till Åkerblom när han gift sig med en svensk kvinna.

Föddes han inte som Peter Plötze och bytte till Bert Peter Åkerblom när han gifte sig med en svensk och sedan Bert Peter?

Han kallar ju sig själv för Peter Plötze i nästan alla sammanhang. Jag har hela tiden haft uppfattningen att det är hans ursprungliga tyska namn.
Citera
2024-01-04, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Men som vanligt hör man inte riktigt vad tysken vill få sagt då hälften av ljudet är borta.

Vilken tillfällighet att han nu av alla tillfällen säger att telefonen är vattenskadad och att det inte handlar om att SÄPO censurerar ljudet.

När snaran dras åt är han helt plötsligt mindre psykotisk. Det måste vara något slags medicinskt mirakel.
Citera
2024-01-04, 21:02
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vilken tillfällighet att han nu av alla tillfällen säger att telefonen är vattenskadad och att det inte handlar om att SÄPO censurerar ljudet.

När snaran dras åt är han helt plötsligt mindre psykotisk. Det måste vara något slags medicinskt mirakel.

Eller hur, tysken borde söka jobb som skådespelare när han är färdig med rättsväsendet. Känns som ett passande yrke och jag tror att han skulle gilla det själv också
Citera
2024-01-04, 22:09
Medlem
Citat:
Föddes han inte som Peter Plötze och bytte till Bert Peter Åkerblom när han gifte sig med en svensk och sedan Bert Peter?

Han kallar ju sig själv för Peter Plötze i nästan alla sammanhang. Jag har hela tiden haft uppfattningen att det är hans ursprungliga tyska namn.

Nej... Plötze betyder Mört på tyska. Anledningen att han kallade YT-kanalen för Peter Plötze, är att han kallade sig för Bert Brax på Facebook. Han ville skoja till det lite. Så då valde han en annan fisk som stod honom varmt om det tyska hjärtat...Mört... Han gillade att tävlingsfiska.
Han tog efternamnet Åkerblom när han gifte sig. Innan dess hette han Bert Peter(efternamn).
Citera
2024-01-05, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Jag tolkar hans senaste videos som att han ändå är lite småsugen på att "komma in i värmen" och framförallt få hjälp eftersom han är fullkomligt oförmögen att ta till sig information om hur situationen ska kunna lösas.
Han säger: -får se vart de skjutsar mig,om det blir psyket eller häktet?
Verkar som att han godtar det hela.

Själv undrar jag vad en handräckningspolis är ?

Handräckning från polis innebär att en läkare beslutat att han ska komma in för bedömning och eventuellt Lpt.
Om han inte gjort något brottsligt så det väntar anhållning men det tvivlar jag på.
Citera
2024-01-05, 06:56
Medlem
Marknadsassistents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Handräckning från polis innebär att en läkare beslutat att han ska komma in för bedömning och eventuellt Lpt.
Om han inte gjort något brottsligt så det väntar anhållning men det tvivlar jag på.

Är häktad i sin utevaro, rättegång väntar, odlat 4,5 Kg hampa.
Citera
2024-01-05, 07:14
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Jo, det har jag också tänkt på. I flera av den senaste veckans videor har det varit betydligt mindre svammel. Han har ju till och med redogjort rätt tydligt för sitt liv i Tyskland, studier, yrkesliv och familjeförhållanden.
Citera
2024-01-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
Är häktad i sin utevaro, rättegång väntar, odlat 4,5 Kg hampa.

Jaha det trodde jag var överstökat. Då är det ju därför. Hoppas han löser med hunden först annars har han igen kontroll över vart vovven hamnar.
Jag tycker det är sjukt att både Rebecka och dottern kan med att låta hunden lida som den gör.
Citera
2024-01-05, 11:12
Medlem
Citat:

Nej nej, alltså det är SÄPO som orsakar vattenskadan som ett slags virus. Det listade Mörten ut för längesen.
Det är inte för att han haft telefonen i ett fuktigt tält och fuktiga byxor i flera månader, det är SÄPOs lömska tricks det handlar om.
Citera
2024-01-05, 12:42
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Jag tycker det är sjukt att både Rebecka och dottern kan med att låta hunden lida som den gör.
Båda flickorna är medåtalade. Rättegången skulle vara avklarad för länge sedan om Bert Peter kunnat uppbåda tillräckligt med råg i ryggen för att infinna sig. För Bert är detta antagligen skit samma, han har ju framtiden bakom sig, men för dottern och hennes kompis ser det annorlunda ut. Berts hänsynslöshet saknar gränser och allt är någon annans fel och tillkortakommande, själv är han omnipotent och grandios.

Patetiskt att anföra hundens väl och ve för att inte ta ansvar. Säkerligen är det inte första gången någon men husdjur blivit omhändertagen. Djuren ämnas knappast vind för våg, utan det måste finnas rutiner för detta.
Citera
2024-01-05, 13:33
Medlem
Hey!

Man bör vara mycket försiktig med att dra förhastade slutsatser. Jag tänker inte citera inläggen jag syftar på och därigenom orsaka dottern ännu större skada. Dealen med socialtjänsten angående lille sonen är att inte ha kontakt med pappa/morfar.

Dottern finns med i ärendet hos Länsstyrelsens djurskyddsenhet om hunden S. Det är antagligen de som har kontaktat henne angående pappans hund, och de som har vidarebefodrat hennes inställning till BPÅ.
Citera
2024-01-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Verkar som att den planen har skitit sig idag att dottern skall ta hand om hunden. Men som vanligt hör man inte riktigt vad tysken vill få sagt då hälften av ljudet är borta.
https://youtu.be/ZWpGUR-jTQ4?si=Y3xLlNZS58c4vtwl

Jag orkar inte försöka lyssna längre men om det är som du skriver skulle det kunna vara resultatet av att människor på nätet sammankopplar henne med pappan och drar slutsatsen att de två har kontakt, som föranlett ändringen. Dvs det ledde till ett val mellan sin son och pappans hund. Kanske helt i onödan, om hon inte längre har kontakt med sektmannen.

Jag tycker att det är fräckt att dissa tjejerna som vissa här gör. Ni vet väl inte om de kämpar för ett omhändertagande av hunden S? De kanske har anmält vanvården för länge sedan? Vad mer kan de göra som privatpersoner geografiskt långt från hunden som befinner sig hos en hemlös utan adress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in