Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-12, 18:51
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Han har redan bokats in till frivården i Sollentuna för att genomgå personutredningen där (ej i Norrtälje).

Intressant! Undrar hur mycket han kommer att medverka under personutredningen? Inte säkert att han förstår att det antagligen gagnar honom om han medverkar och svarar ärligt.

Vet du om Frivårdens yttrande till Tingsrätten är en offentlig handling?

https://www.kriminalvarden.se/fangel...-till-domstol/
Senast redigerad av Sonny00 2024-01-12 kl. 18:54.
Citera
2024-01-12, 21:14
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Låter kanon!

Mat!
Värme!
Toalett!
Dusch!
Rena kläder!
Säng!

Men hur är det med psykolog och frisör?

Måste kännas ungefär som att komma tillbaka till civilisationen efter en militärövning ute i skogen, på 9 månader.
(När vi gjorde gjorde lumpen en gång i tiden. Men det kanske blir fler tillfällen ... )

Men hur ska vi få veta hur det går för Mört-Bert nu?
Kan kanske den där Tjalle Tvärvigg eller någon berätta?

Och hur ska det gå med GEETen kriget i Ukraina?
Rena lyxen han får nu..Mat säng rena kläder en dusch..Han har kommit till himmelriket
Citera
2024-01-12, 21:39
Medlem
flugornass avatar
Det här var goda nyheter mitt i tragedin, äntligen mat och lite omvårdnad för det behöver han.

Frågan är om den personen som tog hand hunden är insatt i varför Tysken inte kan ta hand om den själv, samt hur ägarens psykiska status är.

Sitta i samma cell som honom under häktestiden borde rimligen ge en bonus i strafftid.

Hej jag kallas för Mörten, jag är här på grund av Wallenberg och säpo, investor och jag har en uppfinning som Putin vill se mer av den heter Geeten fungerar på vatten.
Hela världen kan få gratis el på östersjövatten.

Jamen lyssna nu det här är viktigt - vadå orkar inte höra mer, jag har ju inte fått förklara färdigt.

Ig farben jag bodde i en husvagn sedan i en källare och gjorde youtube kanaler för att få Svenska folket att förstå att det finns barnhandlare i regeringen.
- Nej jag gjorde hampa för att fånga fisk med jag har till och med en mört mössa jag vann flera fisketävlingar med den.

- Vad byta cell?

Frågan nu är ju hur det slutar med eventuell utvisning eller inte då han har Svenskt personnummer och anknytning till Sverige i form av barn, oaktat att L inte får ha kontakt med honom?

På något konstigt sätt hoppas jag att tråden dör på grund av att han hamnar i Tyskland och får ett normalt/friskt liv.

Har dom Tyskt öl här?

Oj oj han Runar i samma cell, vem slår vem först?
Citera
2024-01-12, 21:49
Medlem
Sonny00s avatar
Han lär väl inte tillbringa mer än något år i fängelse innan han blir villkorligt frigiven. Förhoppningsvis får han därefter hjälp med bostad och att få ordning på sitt liv, men det är kanske att hoppas på för mycket.

Om han släpps från fängelset och återgår till livet som uteliggare och lägger upp en massa meningslösa Youtube-videor igen så vet jag inte vad jag tar mig till. Hoppas att jag har styrkan att sluta följa honom då.
Citera
2024-01-13, 00:41
Vad romantiskt att den Scheikeistiska sekten återförenas i rätten för första gången sedan de efter pårökning klottrade TRS på väggarna av en väldigt nedkyld pundarkvart.

Äntligen ska den svenske mästaren i mörtfiske få träffa sin dotter.
Citera
2024-01-13, 01:01
Under tiden försöker Rebecca bli nån slags fitness influencer: https://www.instagram.com/reel/C1cquZNrM8w/

Stora klädmärken som Haglöfs, Fjällräven eller vem som helst får hemskt gärna höra av sig angående sponsring för hon har minsann tagit en skogspromenad: https://www.instagram.com/reel/Cz33Co7sqJk/
Citera
2024-01-13, 01:49
Medlem
Strålande att Tysken är omhändertagen, till sist! Måste vara väldigt ledsamt att skiljas från Steppi, hoppas han fått komma till ett bra ställe!
Citera
2024-01-13, 05:40
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Under tiden försöker Rebecca bli nån slags fitness influencer: https://www.instagram.com/reel/C1cquZNrM8w/

Stora klädmärken som Haglöfs, Fjällräven eller vem som helst får hemskt gärna höra av sig angående sponsring för hon har minsann tagit en skogspromenad: https://www.instagram.com/reel/Cz33Co7sqJk/

Jag tror Rebecca har potential som kändis-influencer.
Exhibitionist OCH korkad OCH ett skvallervänligt tvivelaktigt förflutet!
Lycka till Rebecca!
Citera
2024-01-13, 07:53
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Lycka till Rebecca!

Ja, hon behöver väl dra in stålar till den saftiga hyresskulden. Men jag tror att Onlyfans skulle funka bättre.

Kopierat från Kodapans inlägg 2023-12-21:

DOM T6250-23 Attunda tingsrätt

DOMSLUT
1.
Rebecca Bergström ska till Aktiebolaget Väsbyhem betala 24 995 kr jämte dröjsmålsränta beräknad enligt 6 § räntelagen på beloppet
- 8 314 kr från den 31 mars 2022,
- 8 454 kr från den 29 april 2022, och
- 8 227 kr från den 31 maj 2022, allt till dess betalning sker.
Rebecca Bergström ska ersätta Aktiebolaget Väsbyhems rättegångskostnader med 14 774 kr, varav 10 474 kr avser ombudsarvode vid tingsrätten (inklusive mervärdesskatt), samt ränta enligt 6 § räntelagen från dagen för denna dom till dess betalning sker.

YRKANDE
Aktiebolaget Väsbyhem yrkar att tingsrätten ska förplikta Rebecca Bergström att till bolaget betala
1. 24 995 kr jämte dröjsmålsränta beräknad enligt 6 § räntelagen på a. 8314krfrånden31mars2022,
b. 8 454 kr från den 29 april 2022 och
c. 8 227 kr från den 31 maj 2022,
allt till dess betalning sker,
2. ersättning för rättegångskostnader med ett belopp som kommer att anges senare.

GRUND OCH OMSTÄNDIGHETER I SAK
Rebecca Bergström har förhyrt en bostadslägenhet, objektsnummer 1372-1039, om två rum och kök på Hammarbyvägen 22 med tillhörande källarförråd på Hammarbyvägen 24 i Upplands Väsby av Aktiebolaget Väsbyhem ("Väsbyhem"). Hyresavtalet började löpa från och med den 1 mars 2021 och upphörde per den 30 juni 2022. Kopia av hyresavtalet, bilaga 1, bifogas.
Rebecca Bergström har även förhyrt en parkeringsplats, objektsnummer 1350-3891, på Hammarbyvägen 48-54 i Upplands Väsby av Väsbyhem. Även detta hyresförhållande upphörde per den 30 juni 2022. Kopia av hyresavtalet, bilaga 2, bifogas.
Av hyresavtalen och av lag följer att hyran ska vara Väsbyhem tillhanda senast sista vardagen före början av varje kalendermånad. Av hyresavtalet gällande bostaden framgår vidare att hyresgästen debiteras varmvattenförbrukning månadsvis med två månaders fördröjning.
Hyrorna för april, maj och juni 2022 kvarstår obetalda. För dessa redogörs nedan.
Månadshyran för bostaden uppgår till 7 975 kr och för parkeringsplatsen till 350 kr.
Hyran för april 2022 förföll till betalning den 31 mars 2022 och efter debitering av tillägg för varmvattenförbrukning under februari 2022 med 100 kr och avdrag för viss rabatt om 136 kr kvarstår ett belopp om 8 314 kr alltjämt obetalt. Kopia av hyresavin, bilaga 3, bifogas.
Hyran för maj 2022 förföll till betalning den 29 april 2022 och efter debitering av inkassokostnad om 180 kr, tillägg för varmvattenförbrukning under mars 2022 med 68 kr och avdrag för viss rabatt om 136 kr kvarstår ett belopp om 8 454 kr alltjämt obetalt. Kopia av hyresavin, bilaga 4, bifogas.
Hyran för juni 2022 förföll till betalning den 31 maj 2022 och efter debitering av tillägg för varmvattenförbrukning under april 2022 med 30 kr och avdrag för viss rabatt om 136 kr kvarstår ett belopp om 8 227 kr alltjämt obetalt. Kopia av hyresavin, bilaga 5, bifogas.
Väsbyhems sammanlagda kapitalfordran på Rebecca Bergström enligt ovan angivna hyror uppgår till omstämda 24 995 kr.
Grund för bestridande av Väsbyhems fordran på Rebecca Bergström saknas.
Väsbyhem har tidigare ansökt om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten mot Rebecca Bergström. Denna gick dock inte att delge Kronofogdemyndighetens föreläggande. Kopia av hindersbevis, bilaga 6-7, bifogas.

BEVISNING
Till styrkande av Väsbyhems talan åberopas för närvarande hyresavtal, bilaga 1-2, och hyresavier, bilaga 3-5.

MÅLETS HANDLÄGNING
Eftersom Rebecca Bergström tidigare inte gått att delge Kronofogdemyndighetens föreläggande hemställer Väsbyhem att tingsrätten ska delge henne ansökan om stämning genom kungörelse.
Senast redigerad av Sonny00 2024-01-13 kl. 07:56.
Citera
2024-01-13, 10:17
Medlem
Citat:
Lycka till Rebecca!

Det är väl ändå ett konstruktivt försök att försörja sig. Kan i o f s föreställa mig att den marknaden är relativt mättad men hon är ju fotogenetisk och har något slags karisma så om hon är duktig/intresserad av träning och kost så kan hon nog ha potential men man ska väl inte räkna med att leva på sånt där från start. Hon måste ju jobba upp en följarskara för att få seriösa sponsorer. Hoppas hon har ett vanligt jobb också tills influencerkarriären eventuellt tar fart. Eller utbildar sig parallellt.

Jag kommer inte följa kontot men önskar henne lycka till!
Senast redigerad av TigerKid2 2024-01-13 kl. 10:21.
Citera
2024-01-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Du har helt rätt.
Men tråkigt att bara se på, när nån bra hamnar i dåliga umgängen lixom..

Hallå, dra ut huvudet ur veteranbilen och titta! Beccis visar upp röven i leggings!
Citera
2024-01-13, 14:15
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Han lär väl inte tillbringa mer än något år i fängelse innan han blir villkorligt frigiven. Förhoppningsvis får han därefter hjälp med bostad och att få ordning på sitt liv, men det är kanske att hoppas på för mycket.

Om han släpps från fängelset och återgår till livet som uteliggare och lägger upp en massa meningslösa Youtube-videor igen så vet jag inte vad jag tar mig till. Hoppas att jag har styrkan att sluta följa honom då.

Har svårt att tro han kommer sluta med YouTube för gott. Tänk själv när han kommer ut från fängelset har han ju ännu mer att berätta om. Då kan han ta upp hur dåligt det var att vara i klorna på KVV hur illa behandlad han blev, hur han blev itvingad medikamenter etc. etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in