Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 22:20
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jo så är det.
Vi får avvakta och se.
Hoppas det löser sig för dem. Ska bli intressant och följa dem.

Tyvärr är nog det värsta är att de förlorar huset.
Det värsta är nog inte att förlora huset utan enigheten i en gemensam kamp mot myndigheter är nog den största förlusten.
Jag tror faktiskt Lisa klarar sig ut ur detta med vårdnaden om sitt i barn.
Bara farfar och Rebecca försvinner ut ur hennes liv.
Samt ni jävla sex idioter som fokuserar era fantasier på Rebecca!!
Lisa är gatusmart och vet hur hon skall driva detta till sin fördel.
Citera
2022-12-21, 22:25
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Klart man känner empati med gänget,

Jo, i all bedrövelse gör man det. Rebecca tycks ärlig när hon berättar om det dåliga förhållandet till sin familj.
Lisa känner naturligtvis en stor oro för att barnet ska tas om hand och att de förlorar huset. Hon är verbal och kan uttrycka sig på ett lugnt sätt. (Det märker man i några videos; därmed inte sagt att innehållet i det hon säger "makes sense") Men i trängda situationer; när kronofogde och polis kommer; gör desperationen över risken att förlora barnet och hemmet, att hon tappar besinningen helt och hållet.

Till er flashbackare som på olika sätt hånar och förnedrar denna "familj": Tänk två ggr innan du skriver något nedsättande, eller att de får skylla sig själva som lever så här och inte betalar sina skulder.
Vi vet inte bakgrunden till att de kommit i den här situationen.
Citera
2022-12-21, 22:25
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Det värsta är nog inte att förlora huset utan enigheten i en gemensam kamp mot myndigheter är nog den största förlusten.
Jag tror faktiskt Lisa klarar sig ut ur detta med vårdnaden om sitt i barn.
Bara farfar och Rebecca försvinner ut ur hennes liv.
Samt ni jävla sex idioter som fokuserar era fantasier på Rebecca!!
Lisa är gatusmart och vet hur hon skall driva detta till sin fördel.

Varför tror du det?
Citera
2022-12-21, 22:44
Medlem
flugornass avatar
Därför att hon värnar och tar hand om honom och det är tydligt i Youtube klipp som inte har fokus på KFM.
Lisa är den som driver detta på ett smart sätt för att nå sitt mål.
Medans Rebecca är är där för att dra till sig onanerade små pojkar, som visa av er perversa galningar i avledande manöver.
Jag tror och hoppas på att detta slutar på ett bra sätt för alla berörda parter, pojken förblir hos sin moder.
Kom nu inte och tjata om att Rebecca är sexig som försvar.
Edit: mot oss
Senast redigerad av flugornas 2022-12-21 kl. 22:49.
Citera
2022-12-21, 23:22
Avstängd
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
[...]

Någon föreslog här igår att vi skulle skramla ihop till lite bättre teknik till dom. Skribenten var villig att svänga förbi dom i Herräng med detta.
Säg tex en bättre begagnad gopro.
Det hade ju varit alldeles utmärkt! Jag är på
Nå, det är snart julafton. Ska vi hafsa ihop en fundingsida som en liten välmenande julklapp till kollektivet? I bästa fall få Josef lite god bra mat över jul och vi kommer få videos med bättre ljud, om inte annat blir de uppmuntrade att fortsätta sin reality show. I värsta fall går alla pengar till veteöl men å andra sidan har de slitit hårt med alla videor för att få lite lön värt mödan.

Jag tycker vi ska tänka på de som har de dåligt ställt, lite Karl-Bertilskt sådär.
Citera
2022-12-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag kommenterar inte polisen. Men de två ger ett intryck av att vara nervösa och inte vara klara över hur de ska hantera situationen.

"Familjen" är inget att skratta åt, det hela är djupt tragiskt. De tre framstår för mig som desperata.
Därmed inte sagt att jag på något sätt försvarar beteendet.

Tycker det känns som han den tjocke redan från start väljer att vara enormt aggressiv och onödigt direkt konfronterande.

Den andre, icke-tjocke, polisen håller jag med ger mer ett nervöst och osäkert intryck.

(Håller annars även med om att de boende inte uppträder rationellt. Förvirrade och lyssnar inte, men knappast direkt hotfulla.)
Citera
2022-12-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Nå, det är snart julafton. Ska vi hafsa ihop en fundingsida som en liten välmenande julklapp till kollektivet? I bästa fall få Josef lite god bra mat över jul och vi kommer få videos med bättre ljud, om inte annat blir de uppmuntrade att fortsätta sin reality show. I värsta fall går alla pengar till veteöl men å andra sidan har de slitit hårt med alla videor för att få lite lön värt mödan.

Jag tycker vi ska tänka på de som har de dåligt ställt, lite Karl-Bertilskt sådär.

Ja, ta den dyraste present du har/ska köpa och skicka den till familjen.

Hur organiserar vi en fundingsida som seriöst fungerar och går till dem. Om man nu menar allvar så att säga. Josef måste ju få mat.
Citera
2022-12-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Egentligen är detta ganska tragiskt.

Tyskens företag gick omkull förmodligen under Corona tiden, han körde taxi.
Man kan se i hans egna filmer på Youtube där han faktiskt är omtänksam och väldigt trevlig.
Hälsar både på brevbärare och äldre som går förbi.

Liza bodde eller flytta in hos honom trots att han egentligen inte ville att hon skulle bo där, enligt nån video? Ensamstående dessutom.

Rebecka kanske hamna i ekonomisk knipa och tysken och Liza fanns där för henne, hon nämner ju själv att de är som en extra familj för henne. Tysken är väl som en låtsaspappa.
Rebeckas riktiga familj verkar ja klippt med henne, enligt henne i en annan film.

Att tysken är som han är kanske beror på psyket efter både soc, kronofogden, polis osv.
Jag försvarar inget, men i hans äldre filmer verkar han riktigt snäll.
Man kanske blir så.

Det var lite roligt i början detta och man tyckte kanske att Rebecca var snygg (är det fortfarande). Men egentligen är det ju mest sorgligt. Om vi säger att de bara helt sonika har gett upp. Pappa tysken framförallt. Sen har vi ungen som får leva med sin knäppa morss. Just nu är väl ändå mannen största hindret, samtidigt som är någon de klänger sig fast vid. Annard hade de ju kunnat evakuerats och övervakats. Kanske förbereder soc något boende för barn och mamma..
Citera
2022-12-21, 23:53
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
https://www.youtube.com/watch?v=e5uUbXqeMjY

Någongång har någonting gått riktigt fel, annars skulle de inte bete sig så här. Det är djupt tragiskt.
Ni flashbackare och ni som kommenterar på Youtube; ni som skrattar och hånar, ni är egentligen inte bättre ni. Det här är tre dysfunktionella människor som behöver hjälp.

Tyvärr är droger inblandade i bilden, och alla tre lever i en bubbla (psykos). Haschpsykos är det värsta som finns.
Kan slå vad om att Lisa kommer förlora vårdnaden om Josef. Vi får bara hoppas att alla tre, får den hjälp som dom är i behov av.
Citera
2022-12-22, 00:07
Medlem
AccuratePeers avatar
Något jag verkligen undrar över är hur vårdnadssituationen ser ut kring pojken.

Har den korta kvinnan ensam vårdnad? Om ja, hur i helvete kunde hon vinna den? Om nej, vilken normalt fungerade pappa låter sitt barn bo under dessa omständigheter och med en mamma som verkar tappat verklighetsuppfattningen sedan ett tag tillbaka. Eller har det aldrig funnits någon pappa och hon fick barnet genom provrörsbefruktning? Om så, gör de inga utredningar kring vilka som ska få ha barn eller kan vilken dåre som helst gå in och bli gravid?
Citera
2022-12-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är inte konstigt om en taxichafför fått skulder under Covid. Behöver inte betyda att man är lat eller oskötsam. Många i de besöks- och servicenäringarna har väl konkat eller gått minus?
Det kan jag köpa men denna snubben har många fler problem än bara covidskulder. Han har ju en kraftig psykos och ett myndighetshat som han för över på dotter, barnbarn, Rebecca och han driver hela sitt liv runt detta kaos. Han kunde ju bara sälja några bilar så hade han garanterat halverat skulden. Varför inte börjat jobba igen om det var i pengarna det satt. Men han sitter hellre hemma och röker brajja, det är nog svaret.
Citera
2022-12-22, 00:30
Medlem
Är det ingen som känner till Lisa sedan unga år.
Har sett att någon frågade henne NÄR hon slutade ta medicin för sitt mående.
Sedan verkar hon ju mellan anfallen vara något normalare.

Det går dock inte att bortse från att speciell Lisa är väldigt falsk och konspiratorisk.
Direkt hon märker att nu börjar myndigheterna få överhanden så kommer tårar eller avledande manöver.

Detta var enligt den personen vad hon åt: https://www.fass.se/LIF/product?user...19971114000058
Antipsykotisk medicin mot t.ex Bipolär och psykotiska episoder.
Vad tror ni ligger bakom detta och hur Lisa agerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in