Citat:
Ursprungligen postat av
mtflash
Du missförstår totalt. Jag försvarar inte dessa trassliga personer eller deras ageranden. Men se ditt eget fetstilade ovan som du själv är inne på. Både de, och polisen, betar sig fel. Blir ingen bra kombination, precis som du också nämner.
Däremot så tycker jag att man skall sätta större krav på hur en myndighetsperson uppträder. Det är verkligen ingen trevlig eller god polis, som jag uppfattar det. Varken objektivt hur polisen uppträder eller den känslan jag får av honom på filmen.
Det spelar inte så stor roll. Polisen hade troligtvis betett sig mindre annorlunda om den här trion betett sig mindre annorlunda.
Det är bara det att just den här polisen kanske är en person som har lite närmre till ändring av approach, än många andra poliser.
Han går in i en studerande och skrämmande roll, och jag tror syftet är att pröva sig fram med vad som fungerar på den här trion.
Det kanske vore än mer konstigt med en glad, snacksalig och trevlig polis som flikar in sin glädje i den smått absurda situation som föds fram i videon?
Jag tycker mestadels han agerar rätt som intar en passiv roll, även om han är aktiv på det viset att han tittar och bedömer vilka han har att göra med.
Kolla noga på hans reaktion när tysken frontar kommissarien och meddelar att; "
Ni har en statsminister som är barnhandlare".
Här ser man att den store polismannen tappar rollen, vilket också visar att han är en människa med ett visst bagage att bära, och här nu en situation att hantera.
Klart en polis kan vara obehaglig, men det är också lite grann poängen och meningen, sett till given situation.
Hans uppenbarelse bidrar faktiskt till att dämpa och i viss mån avvärja all den konstiga distraktion som pågår i klippet.
Succé.