Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-22, 14:53
Medlem
Varför finns detta under AKTUELLA BROTT OCH KRIMINALFALL?

Vem har begått något brott?
Vem är kriminell?
Är någon åtalad eller dömd för något brott?
Citera
2022-12-22, 15:00
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa

Vem är kriminell?

Det är väl svenska myndigheters agerande som är kriminellt och klantigt på en och samma gång.
Citera
2022-12-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det är väl svenska myndigheters agerande som är kriminellt och klantigt på en och samma gång.
Det är möjligt, men varför finns en eventuell MISSTANKE från Flashback om att svenska myndigheter brutit mot regler i samma kategori som konstaterade mord och våldtäkter?
Citera
2022-12-22, 15:17
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Det är möjligt, men varför finns en eventuell MISSTANKE från Flashback om att svenska myndigheter brutit mot regler i samma kategori som konstaterade mord och våldtäkter?

Myndigheters korruption och maktmissbruk är betydligt allvarligare kriminalitet än den som brukar behandlas i detta delforum
Citera
2022-12-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Myndigheters korruption och maktmissbruk är betydligt allvarligare kriminalitet än den som brukar behandlas i detta delforum
Ännu finns inget som visar på att någon begått någon kriminell handling.
Varken myndigheter eller huvudpersonerna själva.
Citera
2022-12-22, 15:23
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ännu finns inget som visar på att någon begått någon kriminell handling.
Varken myndigheter eller huvudpersonerna själva.

Även om dom inte fallit kan det vara ett misstänkt eller pågående brott som avhandlas. Jag tror inte det strider mot forumets regler.
Citera
2022-12-22, 16:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Kollade igenom videon men kunde inte tyda vad som stod på titel-brickan? Vad står det ?

Det står:
Diensth. Leiter

Vilket är en högre politisk gradbeteckning; Dienstleiter, som har sitt ursprung ur nazipartiet.
Innebörden och betydelsen av denna gradbeteckning har troligtvis ändrats över årens lopp, och just den brickan som haschtomten i klippet bär, har sin årgång kring slutet av 70-talet/början av 80-talet, baserat på typsnitt och utseende.
En blå plastbricka med försänkta vita bokstäver i denna font, förekom flitigt kring 70-80-tal.

Det är oklart om han bär denna medvetet. Han kanske inte ens vet att den här brickan sitter här?
Citera
2022-12-22, 16:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Du missförstår totalt. Jag försvarar inte dessa trassliga personer eller deras ageranden. Men se ditt eget fetstilade ovan som du själv är inne på. Både de, och polisen, betar sig fel. Blir ingen bra kombination, precis som du också nämner.

Däremot så tycker jag att man skall sätta större krav på hur en myndighetsperson uppträder. Det är verkligen ingen trevlig eller god polis, som jag uppfattar det. Varken objektivt hur polisen uppträder eller den känslan jag får av honom på filmen.

Det spelar inte så stor roll. Polisen hade troligtvis betett sig mindre annorlunda om den här trion betett sig mindre annorlunda.
Det är bara det att just den här polisen kanske är en person som har lite närmre till ändring av approach, än många andra poliser.
Han går in i en studerande och skrämmande roll, och jag tror syftet är att pröva sig fram med vad som fungerar på den här trion.

Det kanske vore än mer konstigt med en glad, snacksalig och trevlig polis som flikar in sin glädje i den smått absurda situation som föds fram i videon?
Jag tycker mestadels han agerar rätt som intar en passiv roll, även om han är aktiv på det viset att han tittar och bedömer vilka han har att göra med.

Kolla noga på hans reaktion när tysken frontar kommissarien och meddelar att; "Ni har en statsminister som är barnhandlare".
Här ser man att den store polismannen tappar rollen, vilket också visar att han är en människa med ett visst bagage att bära, och här nu en situation att hantera.

Klart en polis kan vara obehaglig, men det är också lite grann poängen och meningen, sett till given situation.
Hans uppenbarelse bidrar faktiskt till att dämpa och i viss mån avvärja all den konstiga distraktion som pågår i klippet.
Succé.
Citera
2022-12-22, 16:13
Medlem
rotesaus avatar
Ny video nu:
https://www.youtube.com/watch?v=cEiel8fCa9A
Citat:
Ny teknikprov

Givetvis, inget ljud.
Citera
2022-12-22, 16:41
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Det framgår av trådens första post.

Citat:
Vem är kriminell?
Galningens dotter, Lisa Å, finns i Lexbase -- kolla där.
Citera
2022-12-22, 16:42
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det står:
Diensth. Leiter

Vilket är en högre politisk gradbeteckning; Dienstleiter, som har sitt ursprung ur nazipartiet.
Innebörden och betydelsen av denna gradbeteckning har troligtvis ändrats över årens lopp, och just den brickan som haschtomten i klippet bär, har sin årgång kring slutet av 70-talet/början av 80-talet, baserat på typsnitt och utseende.
En blå plastbricka med försänkta vita bokstäver i denna font, förekom flitigt kring 70-80-tal.

Det är oklart om han bär denna medvetet. Han kanske inte ens vet att den här brickan sitter här?

Tack för ett utförligt svar !
Citera
2022-12-22, 17:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Nå, det är snart julafton. Ska vi hafsa ihop en fundingsida som en liten välmenande julklapp till kollektivet? I bästa fall få Josef lite god bra mat över jul och vi kommer få videos med bättre ljud, om inte annat blir de uppmuntrade att fortsätta sin reality show. I värsta fall går alla pengar till veteöl men å andra sidan har de slitit hårt med alla videor för att få lite lön värt mödan.

Jag tycker vi ska tänka på de som har de dåligt ställt, lite Karl-Bertilskt sådär.

Pengar vill jag inte ge dom känner jag, men mat över jul/nyår och kanske lite bra-o-ha grejer, tex kanske en snöskyffel och något mera.
Uppmuntrar detta, men jag är ej drivande. Bor för långt bort för att praktiskt kunna göra något.

Slitit hårt med sina videos har dom sannerligen!
Särskilt den senaste videon, som också faktiskt är den första som har ett riktigt begripligt innehåll och syfte som är tydbart av mer ordinära människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in