Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-16, 22:03
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag har inte missförstått ett skit. Jag vet hur skitsystemet som indoktrinerat dig fungerar. Och jag hatar det. Om samhället inte kan erbjuda tak över huvudet efter utmätning så skall alltså de få bo kvar. Om alternativet är gatan. Systemet måste fungera, och det gör det inte. I så många avseenden så att det är sjukt.

Vi hör dig.
Och du har rätt i sak.
Man kan inte sätta människor rakt i hemlöshet utan att erbjuda ett alternativ.
Om det fungerar i praktiken vet jag inte, men det är så systemet är Tänkt att fungera.

Men man kan samtidigt inte stå och gapa på poliser och soctanter som en 5-åring och tro att dom i nästa sekund ska vara behjälpliga "för att Olof Palme sa så för 40 år sedan".

Om man är en normalt funtad människa som kan föra en normal diskussion med vilken myndighet det än handlar om så brukar det alltid finnas en lösning, oavsett om det innebär en sunkig etta i rågsved betald av skattepengar.
Men som dom här stollarna beter sig så skjuter dom sig själva i foten. Pojken kommer bli omhändertagen och dom är snart utan tak över huvudet.
Att skrika högt om det hjälper liksom inte.
Citera
2022-12-16, 22:10
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vi hör dig.
Och du har rätt i sak.
Man kan inte sätta människor rakt i hemlöshet utan att erbjuda ett alternativ.
Om det fungerar i praktiken vet jag inte, men det är så systemet är Tänkt att fungera.

Men man kan samtidigt inte stå och gapa på poliser och soctanter som en 5-åring och tro att dom i nästa sekund ska vara behjälpliga "för att Olof Palme sa så för 40 år sedan".

Om man är en normalt funtad människa som kan föra en normal diskussion med vilken myndighet det än handlar om så brukar det alltid finnas en lösning, oavsett om det innebär en sunkig etta i rågsved betald av skattepengar.
Men som dom här stollarna beter sig så skjuter dom sig själva i foten. Pojken kommer bli omhändertagen och dom är snart utan tak över huvudet.
Att skrika högt om det hjälper liksom inte.

Jag fattar väl att dessa människor som gapar om att Wallenberg tillverkade zyklon B inte verkar riktigt friska i huvudet. Då är det väl ännu mer relevant att faktiskt ta hand om dem istället för att kasta ut dem på gatan. Men det är exakt det som kommer att ske.
Citera
2022-12-16, 22:11
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Jävla tomte. ”Sin egendom”? Då gör man väl rätt för sig men du är väl en pårökt parasit?
När kronkallekärringen rabblar upp skulder är det skatteskulder, trängselskatter, p-böter, skulder på 150tkr. Sedan kan det ju faktiskt vara så att mycket som ingår i dessa 150tkr består av straffräkningar. Skulle säga att det är orimligt att man tar någons hus för 150tkr i ärlighetens namn.

Men de är tre stycken, denna summa hade de väl kunnat fixa ihop? 3 styck som jobbar en sommar har 150tkr utan problem?

Svårt läge, tycker ni andra i tråden är lite smått hjärndöda som vanligt. Dessa människor är i affekt, ni måste fatta detta. Hade det varit några riktiga och högre skulder, så fine men 150tkr i skatte & trängselavgiftsskulder? Och för det snor man deras hus?

Det är deras hem det handlar om. Skulle man ta någon blattes hus som har skulder för 150k? Tror ni?
Citera
2022-12-16, 22:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
När kronkallekärringen rabblar upp skulder är det skatteskulder, trängselskatter, p-böter, skulder på 150tkr. Sedan kan det ju faktiskt vara så att mycket som ingår i dessa 150tkr består av straffräkningar. Skulle säga att det är orimligt att man tar någons hus för 150tkr i ärlighetens namn.

Men de är tre stycken, denna summa hade de väl kunnat fixa ihop? 3 styck som jobbar en sommar har 150tkr utan problem?

Svårt läge, tycker ni andra i tråden är lite smått hjärndöda som vanligt. Dessa människor är i affekt, ni måste fatta detta. Hade det varit några riktiga och högre skulder, så fine men 150tkr i skatte & trängselavgiftsskulder? Och för det snor man deras hus?

Det är deras hem det handlar om. Skulle man ta någon blattes hus som har skulder för 150k? Tror ni?

De kanske får lite över när huset är sålt så kan de som andra mindre bemedlade flytta till en liten lägenhet på landet eller i ett getto.
Citera
2022-12-16, 22:15
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jaja det är sjukt djupt med systemkorruption, ISIS-Affärer, Wallenberg etc.. Stort Rabbit hole är det men vad har det med deras liv att göra kan man ju undra?

Dom har ju satt sig själva i skuld på något sätt.. Det är ju inte så att Ulf Kristersson med poliser står och knackar på ens dörr och vill röva bort ens barn när man är en hederlig människa och har en inkomst.

"Kronofogden är här nu igen! Och vet ni var det värsta är? Jo att Ulf Kristersson rövar bort barn"

Att politikers handlingar och val ger konsekvenser samt skapar problem för vanliga människor samt medborgare. Det här systemfelet bottnar inte bara hos politiker och politiken utan i alla angränsande delar pga den ekonomiska räntesystem vi har i hela världen.

Jag förstår dem på videon, men jag tycker att de använder sig av fel metoder för att bearbeta denna systemfel som sträcker sig in i svenska myndigheter.

Om folk visste exakt hur banker, korporationer och staten samt dess myndigheter går hand i hand med varandra, jadu, man hade nog sagt samma saker som dessa människor tar och gör, bara att de låter verkligen som haschtomtar inför dem andra när de pratar, men jag förstår var de kommer ifrån.
Senast redigerad av JackArrow 2022-12-16 kl. 22:18.
Citera
2022-12-16, 22:19
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Jag fattar väl att dessa människor som gapar om att Wallenberg tillverkade zyklon B inte verkar riktigt friska i huvudet. Då är det väl ännu mer relevant att faktiskt ta hand om dem istället för att kasta ut dem på gatan. Men det är exakt det som kommer att ske.

Men hur tar man hand om människor som inte vill bli omhändertagna?
Dom kommer skrika zyklon B och att Ulf sysslar med trafficking tills dom tappar rösten, och när allt är över fortsätta skylla allt på det dumma dumma systemet.
Ska vi erbjuda dem en plats på kumla? På psyk? Vad ska vi erbjuda dessa galningar för att dom ska ta emot hjälpen?

Hjälpen finns. Men det krävs två för att dansa tango.
Citera
2022-12-16, 22:22
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans

Instämmer.
Är det verkligen kaffepengar som 150k som utlöst detta?
Det har jag svårt att tro, det måste finnas andra faktorer med i bilden.
150k går ju enkelt att göra en avbetalningsplan med KF på.
Man snor inte ett hus och vräker människor för den struntsumman
Citera
2022-12-16, 22:24
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Men hur tar man hand om människor som inte vill bli omhändertagna?
Dom kommer skrika zyklon B och att Ulf sysslar med trafficking tills dom tappar rösten, och när allt är över fortsätta skylla allt på det dumma dumma systemet.
Ska vi erbjuda dem en plats på kumla? På psyk? Vad ska vi erbjuda dessa galningar för att dom ska ta emot hjälpen?

Hjälpen finns. Men det krävs två för att dansa tango.

Om du tar huset ifrån dem och sedan erbjuder dem en lägenhet och stöd, så sla du se att de absolut vill bli hjälpta. De skriker för att de VET att ingen kommer hjälpa dem.
Citera
2022-12-16, 22:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Kronofogden ska inte ha rätt att ta någons bostad i ett sunt land. Jobbar man för kronofogden så är man ett as. Inte värd ett piss i mina ögon.
Om man inte kan sälja bostaden för ägarens skulder kan du inte heller någonsin låna på bostaden. Du förstår det, va? Dessutom kan den som är illvillig blåsa massa människor och sedan stoppa in alla pengar i sin bostad, då är man safe, eftersom bostaden får man enligt CockWitch inte ta, då är man ett as som inte är värd ett piss!!!
Citera
2022-12-16, 22:28
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Att politikers handlingar och val ger konsekvenser samt skapar problem för vanliga människor samt medborgare. Det här systemfelet bottnar inte bara hos politiker och politiken utan i alla angränsande delar pga den ekonomiska räntesystem vi har i hela världen.

Jag förstår dem på videon, men jag tycker att de använder sig av fel metoder för att bearbeta denna systemfel som sträcker sig in i svenska myndigheter.

Om folk visste exakt hur banker, korporationer och staten samt dess myndigheter går hand i hand med varandra, jadu, man hade nog sagt samma saker som dessa människor tar och gör, bara att de låter verkligen som haschtomtar inför dem andra när de pratar, men jag förstår var de kommer ifrån.
Stör man sig så mycket på Svenska systemfelet så kan man alltid lämna landet.

Har en kompis i Sverige som är i liknande sits och han lägger alltid upp inlägg om hur korrupt Sverige är, hur kronofogden själ hans tavlor och hans liv. Hur statliga myndigheter styrs av jude-eliten osv..
Om landet man bor i styrs av ens värsta fienden så kan man alltid lämna landet.

Jag lyckades galant med detta men det kanske är individernas psyken som sätter käppar i hjulen.

Har sagt hundra gånger, bara lämna landet om allt suger där. Det är
Citera
2022-12-16, 22:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Om du tar huset ifrån dem och sedan erbjuder dem en lägenhet och stöd, så sla du se att de absolut vill bli hjälpta. De skriker för att de VET att ingen kommer hjälpa dem.
De har väl möjlighet att kontakta Socialen som alla andra. Dessutom KOMMER socialen verkligen att se till att ett barn har en bostad, det kan jag lova dig. Inte för att jag gillar Socialen, men att låta ett barn bli hemlöst kommer de inte göra.
Citera
2022-12-16, 22:29
Medlem
Citat:
Instämmer.
Är det verkligen kaffepengar som 150k som utlöst detta?
Det har jag svårt att tro, det måste finnas andra faktorer med i bilden.
150k går ju enkelt att göra en avbetalningsplan med KF på.
Man snor inte ett hus och vräker människor för den struntsumman

KFM kan man inte göra avbetalningsplan med.
Fordringsägarna kan man göra upp med.
Det kan bli utmätning på 2000 spänn. Fordringsägaren som begär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in