2022-12-16, 17:02
Avstängd
Bygger muskler fort och är mycket seriös kring kosten och sömnen, all viktiga faktorer finns. Däremot gillar jag att unna mig lite smärtstillande då och då för att slappna av från detta heltidsjobb. Menar, det mixas och blandas konstant, måltidsprepp, EAA, omega 3, ashwaganda, proteinpulver, alla sorts frukter, havregrynsgröt, spenat, kyckling, lax, sötpotatis, ris, quinoa osv, ja ni fattar, jag har koll på allt - det är mitt område och intresse.

Men åter till topic, hur pass stort bakslag är det att ta opioder då och då? Opiater och träning hör inte ihop överhuvudtaget och nu har jag lagt tråden i träning men anser den ligger mittemellan men samtidigt känner jag att om jag lägger detta i drogdelen så missar jag kompetensen som ni i denna delen har.

nextlife.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27578190/

här är en studie jag har lite svårigheter att förstå helt.
Senast redigerad av nextlife 2022-12-16 kl. 17:05.
Citera
2022-12-16, 17:43
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Vad är då och då för dig? Varannan vecka?

Kompenserar du efteråt och i så fall hur?

Jämför med dagens superstjärnor inom tex. fotboll som festar med alkohol flera gånger mitt i säsongen och lägger ut på Instagram. Det är knappast bra för deras träning heller. Nej alla är inte Christiano Ronaldo med okryddad kyckling, mineralvatten och syrgastält.

Det viktigaste är ju hur du känner kring det hela egentligen. Då träning verkar vara hela ditt liv förutom när du vill ta opiater, skall detta vara ditt liv? Opiater och träning?

Skall din tillvaro kretsa kring en sak och några få tillfällen som gör den saken lite sämre.

Eller skall du bara skita i och fortsätta så länge du är nöjd?

Det är snarare hälsosamt att ha en liten outlet om resten av din tillvaro kretsar runt ständig träning.

Så länge du är noga med att fylla på med det du förlorar vid dessa tillfällen. Så att du inte blir den krampande tjackisen på gymmet.
Citera
2022-12-16, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Vad är då och då för dig? Varannan vecka?

Kompenserar du efteråt och i så fall hur?

Jämför med dagens superstjärnor inom tex. fotboll som festar med alkohol flera gånger mitt i säsongen och lägger ut på Instagram. Det är knappast bra för deras träning heller. Nej alla är inte Christiano Ronaldo med okryddad kyckling, mineralvatten och syrgastält.

Det viktigaste är ju hur du känner kring det hela egentligen. Då träning verkar vara hela ditt liv förutom när du vill ta opiater, skall detta vara ditt liv? Opiater och träning?

Skall din tillvaro kretsa kring en sak och några få tillfällen som gör den saken lite sämre.

Eller skall du bara skita i och fortsätta så länge du är nöjd?

Det är snarare hälsosamt att ha en liten outlet om resten av din tillvaro kretsar runt ständig träning.

Så länge du är noga med att fylla på med det du förlorar vid dessa tillfällen. Så att du inte blir den krampande tjackisen på gymmet.

Ytterst spontant. Två gånger i veckan en vecka för att sedan inte ta på 3 veckor. Håller i mina rutiner med mat och sömn oavsett.

Mitt liv kretsar kring träning och arbete men missförstå mig rätt, det är inga problem för mig med ett ensidigt liv på veckodagarna. På helgen gör jag roliga saker som inte har med droger att göra. Vore ju oerhört tråkigt liv om jag enbart annars. Dricker aldrig alkohol.

Är bara så perfektionistisk att jag behöver veta hur opiater har för sorts setback, helst i %-andel.
Senast redigerad av nextlife 2022-12-16 kl. 18:00.
Citera
2022-12-16, 18:03
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Ytterst spontant. Jag håller i mina rutiner med mat och sömn oavsett.

Mitt liv kretsar kring träning och arbete men missförstå mig rätt, det är inga problem för mig med ett ensidigt liv på veckodagarna. På helgen gör jag roliga saker som inte har med droger att göra. Vore ju oerhört tråkigt liv om jag enbart annars. Dricker aldrig alkohol.

Är bara så perfektionistisk att jag behöver veta hur opiater har för sorts setback, helst i %-andel.

Jag förstår dig. När jag är "på banan" är jag likadan. När jag jobbar har jag gärna ett jobb jag kan göra på autopilot och då gör jag det jävligt bra.

Det kan jag tyvärr inte svara på. Hoppas att du får svar även om jag tycker att det är lite feltänk. Men är man perfektionist så är man!
Citera
2022-12-16, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Jag förstår dig. När jag är "på banan" är jag likadan. När jag jobbar har jag gärna ett jobb jag kan göra på autopilot och då gör jag det jävligt bra.

Det kan jag tyvärr inte svara på. Hoppas att du får svar även om jag tycker att det är lite feltänk. Men är man perfektionist så är man!

Vad tänker du kring feltänket, Swimmer? Att jag hakar upp mig litegrann?
Citera
2022-12-16, 18:24
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Vad tänker du kring feltänket, Swimmer? Att jag hakar upp mig litegrann?

Ja jag tycker nog att du gör det lite.

Sen skall det tilläggas att jag själv varken tränar, jobbar eller något alls just nu. Men jag har varit i och planerar att återgå till bra fysisk form. Och jobba igen såklart.

För mig har det alltid varit enklare att se dessa avvikelser på vägen till form/mål som små gupp/gropar på vägen, även om jag kör varje helg. Så länge jag fortsätter mot målet.

Jag trivs som sagt med ganska enformiga arbeten, gärna fysiska så att jag får "gratis" träning. Sen lever man på helgen oavsett.

Jag har aldrig varit i så bra form som när jag jobbade på paketterminal , gick på rave varje helg med allt därtill och tränade högst sporadiskt. Sen var jag ju yngre då, men ändå. Muskelbergen i min bekantskapskrets körde på samma.

Knark/alkohol och nåt enstaka intag av skräpmat spelar ingen större roll så länge "hälsosamma" dagar är bra många fler imo.
Citera
2022-12-17, 09:20
Medlem
Tyvärr mycket. Men det vet du ju redan. Sen verkar du nöjd och det är det enda viktiga 😊

Det finns ingen idé att fokusera på en studie. Krävs många uppföljningsstudier för att visa att en studie är något att hänga i granen. Vet flera som forskar. Krävs ingenting för att forska förutom att man klarat en utbildning så människor borde sluta kasta bort sin tid på meningslösa studier tycker jag. Släpps så många nuförtiden att faktiskt ingen läser dem. Det är viktigt att veta kan jag tycka.
Citera
2022-12-17, 09:51
Medlem
Citat:
Bygger muskler fort och är mycket seriös kring kosten och sömnen, all viktiga faktorer finns. Däremot gillar jag att unna mig lite smärtstillande då och då för att slappna av från detta heltidsjobb. Menar, det mixas och blandas konstant, måltidsprepp, EAA, omega 3, ashwaganda, proteinpulver, alla sorts frukter, havregrynsgröt, spenat, kyckling, lax, sötpotatis, ris, quinoa osv, ja ni fattar, jag har koll på allt - det är mitt område och intresse.

Men åter till topic, hur pass stort bakslag är det att ta opioder då och då? Opiater och träning hör inte ihop överhuvudtaget och nu har jag lagt tråden i träning men anser den ligger mittemellan men samtidigt känner jag att om jag lägger detta i drogdelen så missar jag kompetensen som ni i denna delen har.

nextlife.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27578190/

här är en studie jag har lite svårigheter att förstå helt.

Opiater stänger ner din testosteronproduktion så du kan ju kolla upp ditt testo (fria testot). Där har du en indikation på hur mycket muskler du kan bygga eller tappa.

Tror dock inte din produktion stängs ner något om du brukar det 2ggr/vecka. Är snarare vid bruk eller missbruk under en lång tid.
Citera
2022-12-17, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Opiater stänger ner din testosteronproduktion så du kan ju kolla upp ditt testo (fria testot). Där har du en indikation på hur mycket muskler du kan bygga eller tappa.

Tror dock inte din produktion stängs ner något om du brukar det 2ggr/vecka. Är snarare vid bruk eller missbruk under en lång tid.

Alltid haft tur genetiskt med muskelbyggandet men jag går då också in till 110%. Det är
en markant skillnad bara på tre veckor, jag driver inte, aldrig talat osanning på detta forum för den som tror att jag är delusional, enkelt att dra en slutsats utifrån mina inlägg och trådar, inget troll. Tänker avhålla mig från opiater nu, tog igår vid 18 och kunde inte somna alls, totalt jävla slöseri! En setback helt enkelt.
Citera
2022-12-17, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tyvärr mycket. Men det vet du ju redan. Sen verkar du nöjd och det är det enda viktiga 😊

Det finns ingen idé att fokusera på en studie. Krävs många uppföljningsstudier för att visa att en studie är något att hänga i granen. Vet flera som forskar. Krävs ingenting för att forska förutom att man klarat en utbildning så människor borde sluta kasta bort sin tid på meningslösa studier tycker jag. Släpps så många nuförtiden att faktiskt ingen läser dem. Det är viktigt att veta kan jag tycka.

Mhm, har extremt lätt för att snöa in mig på allt som har med träning att göra. Nog fan det ända
i mitt liv det faktiskt brinner om mig när jag delar med mig, framförallt irl. Återigen, opioder och träning är då en liknelse i form av, vadsomhelst som är tillräckligt sjukt ;p kommer inte på något på rakarm
Citera
2022-12-29, 15:04
Medlem
Jag kan rekommendera vallmo blomman " California poppy " som substitut till opiater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in