Citat:
Ursprungligen postat av
LemPica
Jag har inget kaffeintresse, bara koffeinintresse.
Dock r kaffe absolut godast gjort p kokt vatten.
Brukar anvnda vattenkokaren och stta kaffetratten direkt p termosmuggen.
Gott !
Men nr jag behver en skjuts koffein tar jag den hur den n bjuds om jag ej r hemma och kan bestmma sjlv.
Citerar tv r gammalt inlgg men hller helt med dig. Jag kr vattenkokare, melittafilterhllare och melittafilter och ser p med lagom kaffepulver fr den mngd jag nskar brygga. Brygger ofta p termos som hller vrmen mycket bra.
Jag har mrkt att det viktiga fr mig r att vattnet kommer upp i temperatur, det ska koka och sen sls ver kaffepulvret. Jag har testat finkaffe p fldiga stllen bde i Sverige och utomlands och jag r mycket sllan imponerad. Det godaste kaffet r det jag/vi gr hemma med vanligt bryggkaffe. Kr med typ ICA:s egna just nu och tycker det funkar hur bra som helst.
Sjlvklart fr man vara kaffenrd och hlla p hur mycket som helst med det om man nu har snt intresse. Har en del ytliga bekanta och arbetskamrater som hller p med detta, och jag upplever att det som s ofta handlar om ett frtckt snobberi. Det blir helt enkelt en prylsport.
Detta med kaffe r inte helt olikt det dr med alla mikrobryggerier och s kallade hantverksl, det mesta r verkligen inte srskilt bra och mycket r till och med uselt men det r hippt att tycka det r coolt. Det r mycket f av dessa bryggerier som jag tycker r bra.