Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-20, 18:11
Medlem
Det går en dokumentär om detta försvinnande på Netflix just nu.

Italiens kanske mest kända fall som förblivit olöst.

15-årig tjej från Vatikanstaten som försvinner spårlöst på väg hem från en musiklektion den 22 juni 1983. Sen den dagen är hon som uppslukad av jorden.

Vatikanen och maffian misstänks ligga bakom men finns inga konkreta bevis.

Mina teorier:

1) Hon blev antastad ev våldtagen av en kyrkans män, kanske blev hon t o m gravid. För att tysta henne och undvika en stor skandal rövades hon bort mha maffian. Hon kan också ha rövats bort i syfte att ha henne som sex-slav men det låter långsökt då det varit lättare att ordna flickor som inte skulle ha saknats.

2) Vatikanen hade förskingrat maffians pengar (som skulle tvättas). För att sätta press Vatikanen kidnappade man en av deras egna.

Vatikanen har inte varit det minsta samarbetsvilliga i detta fallet. Tvärtom, man har försökt mörka och påven (den förra) gjorde en hel del konstiga uttalanden som antydde på att Vatikanen vet vad som hänt flickan.
Citera
2022-12-20, 18:16
Avstängd
DevilsDens avatar
Kul att allt vänder helt öppet nu, bara connect the dots.

Vatikanen som är så korrupt med deras Jesuiter. Blir till att kika på detta, kan bli intressant.

Säkert Black Nobility/Jesuit inblandning här då dom kontrollerar maffian.
Citera
2022-12-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Kul att allt vänder helt öppet nu, bara connect the dots.

Vatikanen som är så korrupt med deras Jesuiter. Blir till att kika på detta, kan bli intressant.

Säkert Black Nobility/Jesuit inblandning här då dom kontrollerar maffian.

Ska bli intressant att höra din uppfattning om fallet.

Ja, Vatikanen är verkligen en genomrutten organisation. Värre än maffian egentligen då den utger sig för att vara god och tjäna Gud. Den utnyttjar helt enkelt folks förtroende.
Citera
2022-12-20, 18:41
Medlem
Märkligt att hon försvann utan spår. Sexbrott borde det väl vara frågan om, trots att hon var tjej.
Citera
2022-12-20, 18:51
Medlem
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Disa...anuela_Orlandi
Citera
2022-12-21, 14:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länkar.

Det olösta försvinnandet av Emanuela Orlandi har blivit omnämnt mycket.

https://www.youtube.com/watch?v=ca00ZHJWKuA

https://www.youtube.com/watch?v=FxV5Gp5YEBE
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-12-21 kl. 14:40.
Citera
2022-12-21, 22:57
Avstängd
DevilsDens avatar
Har sett dokumentären nu.

Det var många villospår som KGB osv.

Påven lär vara inblandad, hon flyttades dessutom till England vilket får mig att tro att detta är enkel trafficking.

Det kan vara en sorts utpressning, men vem utpressar Vatikanen? det går aldrig komma undan det oavsett var man bor.

Så om jag får gissa, trafficking till pedofiler, politiker och andra mäktiga män.

Allt det andra komplicerade verkar bara vara villospår. Utpressa Vatikanen som är genomkorrupt är det ingen som gör och lever.

Good is evil, evil is good.

Nu till nästa dokumentär, Jimmie Savile en av Englands värsta pedofil.
Senast redigerad av DevilsDen 2022-12-21 kl. 23:02.
Citera
2022-12-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Har sett dokumentären nu.

Det var många villospår som KGB osv.

Påven lär vara inblandad, hon flyttades dessutom till England vilket får mig att tro att detta är enkel trafficking.

Det kan vara en sorts utpressning, men vem utpressar Vatikanen? det går aldrig komma undan det oavsett var man bor.

Så om jag får gissa, trafficking till pedofiler, politiker och andra mäktiga män.

Allt det andra komplicerade verkar bara vara villospår. Utpressa Vatikanen som är genomkorrupt är det ingen som gör och lever.

Good is evil, evil is good.

Roligt att du hann kolla på den så snabbt och återkoppla! 😊

Ja, det är ett spår som jag anser vara hett också. Familjen lär ju ha varit osannolikt nära påven och den innersta kretsen. Påven och hans män var på besök hos familjen flera gånger (även innan kidnappningen!) och både pappan och sonen jobbade för kyrkan med administration (sonen fick jobb där ca ett halvår efter kidnappningen - antagligen för att de ville ha koll på familjen). Hur många kommer så nära påven?

Således kan det ju mycket väl vara så att någon av kyrkans män fått upp ögonen för den unga flickan, pedofiler som de i många fall är.

Det fanns en bästis till Emanuela som först nu berättat om att Emanuela avslöjat för henne att hon blev antastad av en av påvens män. Och att Emanuelas föräldrar var väldigt stränga. Det får mig att ana onda ting och under dessa förhållanden tror jag inte Emanuela har berättat allt för sin väninna.

Vidare så berättade ju flickvännen till maffiabossen Enrico de Pedis om omhändertagandet efter bortförandet. Jag tror inte någon av dessa kvinnor har något som helst att vinna på att fara med osanning. Eller gör det för publicitet. Kort sagt, jag tror på dessa kvinnor.

Jag tror mycket väl att det kan ha varit så att Emanuela en tid före kidnappningen blev lockad och sedan våldförde någon eller några av kyrkans män sig på henne.

Jag tror dock att Vatikanen tagit hjälp av maffian eller någon ur maffian för att genomföra själva kidnappningen. Det hade varit för farligt för dem att utföra just detta moment själva.

Just detta att Vatikanen inte är transparent i utredningen tyder på att de är skyldiga och döljer något.

De har säkert mutat den italienska polisen eller hotat med diverse reprimander om de gräver i det. Man måste komma ihåg att kyrkans makt och rykte på den tiden fortfarande var enormt stor och intakt. Makten är fortfarande stor men ryktet skamfilat.

Blottlagda pedofil-ringar inom kyrkan och inte minst Epstein har ju visat vilka svin det finns. Framförallt de som sitter med oerhörd makt. Och sannolikt är de avslöjanden bara toppen på ett isberg. Man ska inte vara naiv.

Och som du säger kan villospåren, alltifrån kgb till inspelningarna med Emanuela etc vara för att skapa förvirring.

Ps. Jag kommer också att kolla på saville såsmåningom, kanske uppstår en diskussion där med...
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2022-12-21 kl. 23:32.
Citera
2022-12-22, 04:18
Emanuela Orlandi
Försvann efter en musiklektion - där hon hade spelat tvärflöjt.

Kusligt detta om det är inför kören i Vatikanstaten som hon har försvunnit.
Vet man vem som är/var hennes flöjt lärare ????
https://www.google.com/url?sa=t&sour...LTNMK2esameDDS
Senast redigerad av Massonite 2022-12-22 kl. 04:21.
Citera
2022-12-22, 20:20
Medlem
EdKempers avatar
Jag förstår inte det här med att hon flyttats till England, det måste väl finnas register på vem som bott där samtidigt. Personer som kan bekräfta att hon varit där?
Citera
2022-12-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Jag förstår inte det här med att hon flyttats till England, det måste väl finnas register på vem som bott där samtidigt. Personer som kan bekräfta att hon varit där?

Ja, jag tyckte också det var ett märkligt spår.

Hon har antagligen registrerats under ett fingerat namn. Men man borde kunna få reda på vilka som registrerats under en viss period. Men man ska också komma ihåg att detta var på 80-talet. Om Vatikanen velat mixtra med dokument eller på annat sätt påverka för att få spår att försvinna.

Personer som bott där samtidigt måste ju finnas. Men om alla som jobbade där (eller de med ansvar iaf) var i maskopi med Vatikanen komplicerar det saker. Kanske andra flickor hade liknande historier. Kanske var de alla mer eller mindre nerdrogade? Om Emanuela var nerdrogad och gick under annat namn kan det vara svårt för andra att göra kopplingen. Kanske hon hölls under uppsikt av någon nunna?

Det är inte säkert att detta spår stämmer och just stället behöver inte stämma. Även om det låter troligt. Det kan ju bara vara för att förvilla.
Citera
2023-06-29, 16:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Olösta Fall avsnitt # 131 publicerat den 29 juni 2023.

https://play.acast.com/s/olostafall/...a-forsvinnande

Citat:

"Solen skiner. Du är sen. Försöker få din bror att skjutsa dig, men han är upptagen. Du går med raska steg mot bussen. Flöjtlektion idag igen. Du vänder dig om och ser ditt hem. För sista gången. I veckans avsnitt berättar vi om den försvunna tonåringen, Emanuela Orlandi, som försvann i Vatikanstaten i Rom den 22 juni 1983. Ett försvinnande som skakat en hel värld och där teorierna varit många, och svaren få.

Hur kan man bara gå ut från en flöjtlektion och sedan försvinna från jordens yta?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in