Citat:
Ursprungligen postat av
DevilsDen
Har sett dokumentären nu.
Det var många villospår som KGB osv.
Påven lär vara inblandad, hon flyttades dessutom till England vilket får mig att tro att detta är enkel trafficking.
Det kan vara en sorts utpressning, men vem utpressar Vatikanen? det går aldrig komma undan det oavsett var man bor.
Så om jag får gissa, trafficking till pedofiler, politiker och andra mäktiga män.
Allt det andra komplicerade verkar bara vara villospår. Utpressa Vatikanen som är genomkorrupt är det ingen som gör och lever.
Good is evil, evil is good.
Roligt att du hann kolla på den så snabbt och återkoppla! 😊
Ja, det är ett spår som jag anser vara hett också. Familjen lär ju ha varit osannolikt nära påven och den innersta kretsen. Påven och hans män var på besök hos familjen flera gånger (även innan kidnappningen!) och både pappan och sonen jobbade för kyrkan med administration (sonen fick jobb där ca ett halvår efter kidnappningen - antagligen för att de ville ha koll på familjen). Hur många kommer så nära påven?
Således kan det ju mycket väl vara så att någon av kyrkans män fått upp ögonen för den unga flickan, pedofiler som de i många fall är.
Det fanns en bästis till Emanuela som först nu berättat om att Emanuela avslöjat för henne att hon blev antastad av en av påvens män. Och att Emanuelas föräldrar var väldigt stränga. Det får mig att ana onda ting och under dessa förhållanden tror jag inte Emanuela har berättat allt för sin väninna.
Vidare så berättade ju flickvännen till maffiabossen Enrico de Pedis om omhändertagandet efter bortförandet. Jag tror inte någon av dessa kvinnor har något som helst att vinna på att fara med osanning. Eller gör det för publicitet. Kort sagt, jag tror på dessa kvinnor.
Jag tror mycket väl att det kan ha varit så att Emanuela en tid före kidnappningen blev lockad och sedan våldförde någon eller några av kyrkans män sig på henne.
Jag tror dock att Vatikanen tagit hjälp av maffian eller någon ur maffian för att genomföra själva kidnappningen. Det hade varit för farligt för dem att utföra just detta moment själva.
Just detta att Vatikanen inte är transparent i utredningen tyder på att de är skyldiga och döljer något.
De har säkert mutat den italienska polisen eller hotat med diverse reprimander om de gräver i det. Man måste komma ihåg att kyrkans makt och rykte på den tiden fortfarande var enormt stor och intakt. Makten är fortfarande stor men ryktet skamfilat.
Blottlagda pedofil-ringar inom kyrkan och inte minst Epstein har ju visat vilka svin det finns. Framförallt de som sitter med oerhörd makt. Och sannolikt är de avslöjanden bara toppen på ett isberg. Man ska inte vara naiv.
Och som du säger kan villospåren, alltifrån kgb till inspelningarna med Emanuela etc vara för att skapa förvirring.
Ps. Jag kommer också att kolla på saville såsmåningom, kanske uppstår en diskussion där med...