Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-20, 23:39
  #1
Medlem
gurglms avatar
Filmskaparen och bloggaren Joerg Arnu råkade ut för husrannsakan och beslag av sina kameror och hårddiskar, men förklarar att bilderna redan finns på fler platser. Man blir ju nyfiken på bilderna, någon som vet vad som syftas på och var de finns?

"Joerg Arnu säger till Las Vegas Review-Journal att han inte lagt upp något som kan anses som olagligt och att det han publicerar också går att återfinna på andra webbplatser eller nyhetssajter. Trots det har han valt att ta bort en del av materialet ”för att lugna situationen”.

Betalartikel från DN:
https://www.dn.se/varlden/fbi-slog-t...-fran-area-51/

Öppen artikel på Sky News:
https://news.sky.com/story/area-51-b...gents-12751664
Citera
2022-12-20, 23:52
  #2
Medlem
Narutoshippchops avatar
Att fota skyddade objekt som militärbaser och liknande byggnader/områden och personer som jobbar där är brottsligt. Och det lär vara precis detta som han har fotat.
Citera
2022-12-20, 23:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Att fota skyddade objekt som militärbaser och liknande byggnader/områden och personer som jobbar där är brottsligt. Och det lär vara precis detta som han har fotat.

Om man nu lyckas fota så pass känsliga saker som tillhör Area 51, så tror jag man inte har endast ett original, att göra kopior av material och ha lite var stans är nog det första man gör. Vilket jag antar TS frågar efter.
Citera
2022-12-21, 10:45
  #4
Medlem
löls avatar
Jag stod under militärskylten (stod att den som passerar skylten kan bli arresterad, Kliver du förbi skylten är du på militärmark. osv) .
Där blev jag fotograferad av en polare.
I bakgrunden syntes en Humvee med motorn igång

Nu har jag en bild med mig under skylten och en humvee i bakgrunden.
Sista metern innan Area 51.


Nu i efterhand var det kanske dumt. Militärsnubben som kollade på oss med en kikare hade kunnat plockat in oss för fotografering in mot militärt område. Även om själv anläggningarna låg bakom höjden som vägen fortsatte upp mot.
För att sedan deportera oss
__________________
Senast redigerad av löl 2022-12-21 kl. 10:48.
Citera
2022-12-21, 12:04
  #5
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag stod under militärskylten (stod att den som passerar skylten kan bli arresterad, Kliver du förbi skylten är du på militärmark. osv) .
Där blev jag fotograferad av en polare.
I bakgrunden syntes en Humvee med motorn igång

Nu har jag en bild med mig under skylten och en humvee i bakgrunden.
Sista metern innan Area 51.


Nu i efterhand var det kanske dumt. Militärsnubben som kollade på oss med en kikare hade kunnat plockat in oss för fotografering in mot militärt område. Även om själv anläggningarna låg bakom höjden som vägen fortsatte upp mot.
För att sedan deportera oss

Men vad gör man inte för en bra bild??
Citera
2022-12-27, 14:43
  #6
Medlem
gurglms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Om man nu lyckas fota så pass känsliga saker som tillhör Area 51, så tror jag man inte har endast ett original, att göra kopior av material och ha lite var stans är nog det första man gör. Vilket jag antar TS frågar efter.

Här har vi en läskunnig vän - det är alltså bilderna jag är på jakt efter.

Här är hans blog.
https://www.dreamlandresort.com/

Sjukt ful.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in