Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Jaha..?
Jag har alltid trott att det var Finn Rausing som lg bakom Huski. Men om det inte r han, vem r det d? Och utifrn det jag har hrt/lst, s sljs inte Huski i USA - s man kan ju andra p vad syftet r med att promotera varumrket i IndyCar. Annars s har jag frsttt det s att mkt talar fr att Huski kommer att flja ME ver till Andretti, dvs att de kommer fortstta som hans huvudsponsor ven i framtiden.
Jag har fljt en infekterad debatt om detta p Facebook.
Enl vissa s var Rausing personlig sponsor till Marcus och s lngt verkar alla vara verens. Finns ven en annan kille i rebrotrakten som blev rik p Securitas som ven han har funnits med som passiv sponsor av Marcus och detta bekrftades i ett helt annat sammanhang i Aftonbladet fr en tid sedan.
Dessa tv har funnits med redan nr satsningen mot F1 tog fart och en period s sponsrades Sauber av MODO.
Huskie som sponsor sg jag frst nr Marcus hamnade i CGR.
Tjafset jag fljt har handlat om att folk likstller Huskie med Rausing vilket jag inte vet ett skit om. Men Rausing har tydligen avslutat den personliga sponsringen av Marcus vilket var klart sedan flera r sedan och det r ven klart att han inte kommer sponsra ngon eller ngonting.
D kommer vi fram till Huskie.
Eftersom Rausing bara sponsrat Marcus s kan det inte skett via Huskie d de bla sponsrar Hammarby och tidigare hade hela bakvingen p McLarens F1.
Men, tydligen finns det pengar i Huskie vilket det inte borde d deras dryck bara r en verstad Pucko samt att de ven har brjat med en kldkollektion. Det fretaget borde inte ens ha rd att kpa reklamplatsen under skorna p en F1-frare.
Min tolkning r att Huskie r en fasad dr rika mnniskor som Rausing pumpar in pengar med frhoppning om att deras dyra marknadsfrning ska bygga mrket p sikt men att detta inte pverkar den personliga sponsringen till Marcus.