Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-16, 13:46
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Inget r officiellt. Dock s r det en del som talar fr det.

Enligt vem/vilka?
Citera
2023-09-16, 13:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Enligt vem/vilka?
Rykten/skvaller. Samt utifrn ett inlgg som Huski nyligen postade p deras FB-sida.
Citera
2023-09-16, 23:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Hrde/lste nyss att Finn Rausing har inte ngt med Huski att gra, och att han aldrig har haft det heller. Ngn som ev vet mer om detta? Har alltid haft fr mig att Huski r ett bolag som gs av Rausing.
Citera
2023-09-17, 12:06
Medlem
DjPuttes avatar
Rausing var Ericssons personliga sponsor hade inget med Huski att gra alls, Huski valde sponsra bil #8 i GCR fr att marknadsfra deras produkt i US och det var ett smart drag!

Huski till Andretti med Ericsson det jag lst r att dem lmnar IndyCar serien likt Rausing i det format man har nu, Mjligen kan dem finnas med p ett hrn drkten hos Ericsson men Andretti har redan aviserat eller kommer avisera en helt ny sponsor p bil #28 vilket jag inte tror r Huski!
Citera
2023-09-18, 12:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rausing var Ericssons personliga sponsor hade inget med Huski att gra alls, Huski valde sponsra bil #8 i GCR fr att marknadsfra deras produkt i US och det var ett smart drag!

Huski till Andretti med Ericsson det jag lst r att dem lmnar IndyCar serien likt Rausing i det format man har nu, Mjligen kan dem finnas med p ett hrn drkten hos Ericsson men Andretti har redan aviserat eller kommer avisera en helt ny sponsor p bil #28 vilket jag inte tror r Huski!
Jaha..?

Jag har alltid trott att det var Finn Rausing som lg bakom Huski. Men om det inte r han, vem r det d? Och utifrn det jag har hrt/lst, s sljs inte Huski i USA - s man kan ju andra p vad syftet r med att promotera varumrket i IndyCar. Annars s har jag frsttt det s att mkt talar fr att Huski kommer att flja ME ver till Andretti, dvs att de kommer fortstta som hans huvudsponsor ven i framtiden.
Citera
2023-09-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jaha..?

Jag har alltid trott att det var Finn Rausing som lg bakom Huski. Men om det inte r han, vem r det d? Och utifrn det jag har hrt/lst, s sljs inte Huski i USA - s man kan ju andra p vad syftet r med att promotera varumrket i IndyCar. Annars s har jag frsttt det s att mkt talar fr att Huski kommer att flja ME ver till Andretti, dvs att de kommer fortstta som hans huvudsponsor ven i framtiden.
Jag har fljt en infekterad debatt om detta p Facebook.
Enl vissa s var Rausing personlig sponsor till Marcus och s lngt verkar alla vara verens. Finns ven en annan kille i rebrotrakten som blev rik p Securitas som ven han har funnits med som passiv sponsor av Marcus och detta bekrftades i ett helt annat sammanhang i Aftonbladet fr en tid sedan.
Dessa tv har funnits med redan nr satsningen mot F1 tog fart och en period s sponsrades Sauber av MODO.
Huskie som sponsor sg jag frst nr Marcus hamnade i CGR.
Tjafset jag fljt har handlat om att folk likstller Huskie med Rausing vilket jag inte vet ett skit om. Men Rausing har tydligen avslutat den personliga sponsringen av Marcus vilket var klart sedan flera r sedan och det r ven klart att han inte kommer sponsra ngon eller ngonting.
D kommer vi fram till Huskie.
Eftersom Rausing bara sponsrat Marcus s kan det inte skett via Huskie d de bla sponsrar Hammarby och tidigare hade hela bakvingen p McLarens F1.
Men, tydligen finns det pengar i Huskie vilket det inte borde d deras dryck bara r en verstad Pucko samt att de ven har brjat med en kldkollektion. Det fretaget borde inte ens ha rd att kpa reklamplatsen under skorna p en F1-frare.

Min tolkning r att Huskie r en fasad dr rika mnniskor som Rausing pumpar in pengar med frhoppning om att deras dyra marknadsfrning ska bygga mrket p sikt men att detta inte pverkar den personliga sponsringen till Marcus.
Citera
2023-09-18, 18:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag har fljt en infekterad debatt om detta p Facebook.
Enl vissa s var Rausing personlig sponsor till Marcus och s lngt verkar alla vara verens. Finns ven en annan kille i rebrotrakten som blev rik p Securitas som ven han har funnits med som passiv sponsor av Marcus och detta bekrftades i ett helt annat sammanhang i Aftonbladet fr en tid sedan.
Dessa tv har funnits med redan nr satsningen mot F1 tog fart och en period s sponsrades Sauber av MODO.
Huskie som sponsor sg jag frst nr Marcus hamnade i CGR.
Tjafset jag fljt har handlat om att folk likstller Huskie med Rausing vilket jag inte vet ett skit om. Men Rausing har tydligen avslutat den personliga sponsringen av Marcus vilket var klart sedan flera r sedan och det r ven klart att han inte kommer sponsra ngon eller ngonting.
D kommer vi fram till Huskie.
Eftersom Rausing bara sponsrat Marcus s kan det inte skett via Huskie d de bla sponsrar Hammarby och tidigare hade hela bakvingen p McLarens F1.
Men, tydligen finns det pengar i Huskie vilket det inte borde d deras dryck bara r en verstad Pucko samt att de ven har brjat med en kldkollektion. Det fretaget borde inte ens ha rd att kpa reklamplatsen under skorna p en F1-frare.

Min tolkning r att Huskie r en fasad dr rika mnniskor som Rausing pumpar in pengar med frhoppning om att deras dyra marknadsfrning ska bygga mrket p sikt men att detta inte pverkar den personliga sponsringen till Marcus.
Vldigt intressant.

Det har ju alltid varit lite hysch, hysch stmning ver vem/vilka MEs sponsorer egentligen r, vem det var som lg bakom kpet av Sauber osv. Men jag har frsttt det s att de tv som har bidragit mest r Finn Rausing och Karl-Johan Persson. Vem r den dr killen frn rebrotrakten som blev rika via Securitas? Har ven frsttt det s att den nu avlidne Gran Henriksson (Olsbergs) var en av de strsta finansirerna i starten av MEs karrir. Minns ox att MODO var inne i bilden nr ME krde fr Sauber. Nej, det r verkligen inte ltt att f reda fr mkt om vem/vilka MEs finansirer egentligen r. Nr det gller Huski, s har jag frsttt att deras produkter sljs inte i USA, men kan bestllas till staterna via internet. S man kan ju tycka att det r lite knepigt av Huski att marknadsfra varumrket i ett land/kontinent dr deras produkter ej gr att kpa.

Lite OT. Men Marcus blev, som du/ni skert vet, av Janne Flash Nilsson och Kenny Brck utvald till vinnaren av projektet svensk vrldsmstare i F1. Egentligen s var ett 20-tals unga svenska karting-frare med i projektet, men i slutndan s stod man kvar med 3 kandidater, och dessa tre var: Marcus Ericsson, Daniel Roos och Johnny berg. Marcus blev till slut vald fre Roos. Felix Rosenqvist var aldrig inne i det hr projektet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in