• 2
  • 3
2023-01-28, 23:40
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Eller så var det så att Bengt och Christer har haft skum business ihop tidigare och på så vis skaffat sig tillträde till varsin lägenhet i huset, följaktligen har de då fallit ner på gatan samtidigt.

En teori bara.

Nog inte omöjligt, en sökning på adressen (Strandvägen 41) ger att " Gudfadern i svensk organiserad brottslighet, 68-årige Roland Bjuhr, har bott i hyresfastigheten på Strandvägen 41 i Stockholm sedan nio år" Sen flyttade bedragaren Mikael Ljungman in (inblandad b.la i Gizmondo med Tjocksteffe)

Bengt (Hultling) dog redan 2018, (han var f.ö gift med en 19 år äldre kvinna som dog i början av 2000-talet) Söker man på Bengts namn så kommer ett konkursat bolag fram (förvisso med låg omsättning, men ändå)
Citera
2023-02-03, 19:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Till att börja med håller man inte på med mäkla hyresOrätter om man har lyckats.

Det finns förvånansvärt många utländska namn på strandvägen, ink Alexander Ernsbergers farsa
o Adelsohn - typisk judestavning på slutet -

Rikemansfolkets alkoholproblem brukar börja när de som jobbat hårt är vana att jobba mycket
o jobbar mycket eller aktivt slutar jobba - då får de tråkigt av sysslolösheten o börjar dricka sen kan det spåra ur-man kan ju tycka att de borde leva aktivt fritidsliv med rikemanskompisar i samma sits

Nu dök det ju upp en ytterligare svartmäklare R*lf Wilh*lm M*berg på Strandvägen https://mrkoll.se/person/Rolf-ilhelm...QpuhQbTAQmuerA som suttit i finkan i 10 mån, blev jag varse då hans bortskämda slynglar till brats (tvilling-par), deltar i dokusåpan Love Island.

Är det många med lik i garderoben utmed Strandvägen, eller?
Citera
2023-02-05, 22:59
Medlem
Han skådespelar i både toppen av ingenting och en liten kort film som heter hemtjänsten på svtplay.
Citera
2023-10-13, 14:51
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Undrar vem den elaka ordföranden var?
Och märkligt att det gick utför för grannen Bengt i samma portuppgång, som också blev hemlös (och hamnade på samma boende som Christer Lev*n)?
Den snorrika porten verkar hemsökt.

Känns som båda kanskse hade fuffens affärer och på samma sätt fick tag på hyreskotraktet via svartmäkleri fuffens... Jag gissar bara, men inte snorlätt att få en hyresrätt där.
Citera
2023-10-13, 14:52
Avstängd
Intressant person han Christer! Men det är sjukt hur det kan gå så långt när man ändå tjänar mycket pengar, hur kan slösa bort allt så hårt att man inte ens har råd med hyran på sin hyresrätt?
Citera
2024-01-23, 19:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Den här dokumentären/korfilmen går ju fortfarande på svtplay och jag såg den där. En intressant figur vid första anblick, i en pytteliten film, som en smula, mycket märklig. Det är inte förrän man läser här - och länkarna här - som man börjar ana vad den här filmen egentligen handlar om.

Så inser man att sammantaget är det en usel dokumentär, som hade kunnat klargöra varifrån han kom, vad han ville, vad han gjorde, hur många han blåste, vilka misstag han gjorde, vilka som dök upp och försvann i hans liv och varför, vem den andre liraren var, nån poäng och sensmoral.
Citera
2024-10-16, 14:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Undrar vem den elaka ordföranden var?
Och märkligt att det gick utför för grannen Bengt i samma portuppgång, som också blev hemlös (och hamnade på samma boende som Christer Lev*n)?
Den snorrika porten verkar hemsökt.

Snorrik? Ingen i porten hade ju köpt sina lägenheter, räcker med två akademiker som har 2 bra löner för att kunna klara av att hyra en sån lägenhet på ett första handskontrakt, men att köpa en sån....Ja då ska du vara äckligt rik.
Citera
2025-01-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Intressant person han Christer! Men det är sjukt hur det kan gå så långt när man ändå tjänar mycket pengar, hur kan slösa bort allt så hårt att man inte ens har råd med hyran på sin hyresrätt?

Det är nog inte svårt om man skall bli kompis med kungen - kostar att ta sig dit o kostar att hålla sig kvar
Citera
2025-02-16, 17:50
Medlem
Jag såg filmen nu, vete tusan om jag vill kalla den en dokumentär. Den väcker fler frågor än den besvarar tycker jag.

Väldigt förvirrat när det talas om obetalda ”hyror” men att det samtidigt finns en ordförande som bor i huset. Jag gissar att Christer trots allt hyrde lägenheten men till slut inte kunde betala hyran och att fastighetsägaren då anlitade Kronofogden för att vräka honom.
Citera
2025-02-16, 17:58
Medlem
Mycket intressant man, hade velat få veta mer om hans liv och handel o vandel. Det många inte minns är att det länge (oktober 2019) inte var olagligt att sälja hyreskontrakt vilket verkar ha varit en inkomstkälla för herr Levin.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in