• 4
  • 5
2022-12-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Låter alldeles för lite för alla tre.
Det är ju ändå elitidrottsmän som tränar minst 6 dagar i veckan vi talar om.
Inga finniga gymnasielever på smutsiga ryssfemmor ifrån 80-talet!
Det är inte styrkelyft dem håller på med. Fotboll är främst en teknisk idrott.
Citera
2022-12-29, 20:59
Skulle förvåna mig om dom ens klarar 100kg.
Dom vill inte ha muskler för då blir dom ju trötta som satan.

Mer muskler = mer energi.

Dom springer ju omkring som fan fram och tillbaka och öhh.. Ja just det dom sparkar på bollen.

Max 100
Citera
2022-12-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Låter alldeles för lite för alla tre.
Det är ju ändå elitidrottsmän som tränar minst 6 dagar i veckan vi talar om.
Inga finniga gymnasielever på smutsiga ryssfemmor ifrån 80-talet!

Knappast. Ronaldo har magrutor men det är inte samma sak som styrka. Ronaldo kanske tar ca 100 kg, Messi 80 kg och Zlatan 115 kg. Knappast mer på någon av tunnisarna.
Om något så överskattar jag dem alla 3.
Senast redigerad av wakkawalla 2022-12-29 kl. 21:22.
Citera
2022-12-30, 13:44
Medlem
TJudges avatar
Jag minns en gammal styrkelyftare som tränade unga fotbollsspelare i just bänkpress. Han menade att fotbollsspelare kunde ha nytta av bänk i närkamperna.

Men att Zlatan bänkar mer än 100-110kg tvivlar jag ändå på.
Citera
2022-12-30, 16:07
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Jag minns en gammal styrkelyftare som tränade unga fotbollsspelare i just bänkpress. Han menade att fotbollsspelare kunde ha nytta av bänk i närkamperna.

Men att Zlatan bänkar mer än 100-110kg tvivlar jag ändå på.

Han kanske menade att man kan ha nytta på så sätt att man undviker hamna i närkamp? För att springa snabbt handlar mycket om att ha bra överkroppsyrka. Folk som saknar bra armpendling springer inte speciellt snabbt. Inte så snabbt som dom skulle kunna springa.

Ben Johnson gjorde bänkpress populärt så att alla som sprang började köra bänkpress såinåthelvete. Bänkpress är en av de bästa övningingarna om man vill kunna springa snabbt.

Ben Johnsons Bench Press had improved from 3x136kg in 1986 to 3x155kg in 1987 to 2x185kg in 1988 (Consider 190kg at 1RM!!)

Fotbollsspelare är inte så extrema när det kommer till löpning som en 100meters löpare. Men den fotbollsspelare som inte förstår överkroppstyrkan och armpendlingens roll i löpning är en idiot.

Är väl med Zlatan och hans bänkpress som att han har svart bälte i TKD. Ett jävla skämt.
Senast redigerad av PingPongZong 2022-12-30 kl. 16:09.
Citera
2022-12-30, 16:11
Medlem
Syljens avatar
Zlatan sa för länge sen han tar 120kg
Citera
2022-12-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Zlatan sa för länge sen han tar 120kg

Ja och i en senare intervju sade han att han överdrivit och aldrig tagit över 80. Dom andra lär väll va svagare än han åckså.
Citera
2022-12-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Skulle förvåna mig om dom ens klarar 100kg.
Dom vill inte ha muskler för då blir dom ju trötta som satan.

Mer muskler = mer energi.

Dom springer ju omkring som fan fram och tillbaka och öhh.. Ja just det dom sparkar på bollen.

Max 100
Du behöver muskler för att springa fort, du behöver muskler för att vinna närkamper, du behöver muskler för att skydda kroppen vid smällar mm.

Med det sagt nej man behöver inte vara bra på bänk.
Däremot är det en enorm fördel om man har vältränade axlar, rygg och core för att kunna stå emot andra spelare för att behålla bollen eller som sagt vinna närkamper.

Därför är det så svårt för kvinnor när de möter män
Männen springer fortare, vinner närkamper, skjuter hårdare och längre utan att ens behöva ta i utan kan focusera på "tillslaget" sparken.
Detta trotts att de väger drygt 20 kg mer i muskler.
Citera
2022-12-30, 22:05
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Ändrar mig om Zlatan. Såg precis några bilder på honom där han var jacked. Han tar mer än jag trodde, men de andra två nah...tveksamt.
Citera
2022-12-30, 22:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Ronaldo tar mest av dem eftersom han är ett träningsfreak. Kanske 100kg. Zlatan 80-90 och Messi 60.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in