Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-30, 04:55
  #13
Medlem
allfader1718s avatar
Tillslut åkte bussen tillbaka till stationen. tror att dem fortfarande inte släppt fram trafiken genom byn vilken är konstigt eftersom dem skrev ut att det "inte fanns någon fara för tredje person"
Citera
2022-12-30, 04:57
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allfader1718
Satt på en buss som vart stoppat av en man med k pist precis utanför brottsplatsen(i 3 timmar) såg inte exakt vart det var men det var mycket poliser och brandmänn. Det stod dessutom två ambulanser där (tror dem stod i beredskap?) Så nått är ju pågång med tanke på att dem tidigare skrivit ut att ingen är skadad

Vart blev den stoppad? Mot Östhammar eller mot Öregrund? Såg att vägspärren mot Öregrund var vid idrottsplatsen och det borde inte vara vid brottsplatsen
Citera
2022-12-30, 05:04
  #15
Medlem
allfader1718s avatar
Mot öregrund. Vart stannade först vid idrottsplatsen, bussen vände om. stannade vid ett vägskäl och körde tillbaka 10 min senare, då var det inte längre ngn vägspärr så bussen körde på tills det han kom fram till "bilverkstan" strax innan hotellet, innan han fick backa tillbaka igen
Citera
2022-12-30, 05:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japansson87
Privata hyresvärdar. Endast fåtal lägenheter. Inge soc lägenheter.

okej vad skumt. Alla känner väl alla där antar jag eller är Norrskedika större än vad jag tror?
Citera
2022-12-30, 05:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allfader1718
Mot öregrund. Vart stannade först vid idrottsplatsen, bussen vände om. stannade vid ett vägskäl och körde tillbaka 10 min senare, då var det inte längre ngn vägspärr så bussen körde på tills det han kom fram till "bilverkstan" strax innan hotellet, innan han fick backa tillbaka igen

bussen fick alltså inte fortsätta mot Öregrund? vad hände då med alla som bor där och behövde komma hem? Finns det en annan väg att åka?
Citera
2022-12-30, 05:41
  #18
Medlem
Polis2010s avatar
Tydligen fortfarande pågående. Det här slutar inte bra. Vem fan börjar skjuta i Östhammar? Inte någon blatte iaf!
Citera
2022-12-30, 05:48
  #19
Medlem
Polis2010s avatar
De som har varit med vid piket eller insatsstyrkans kraft förstår att det bara finns en utväg. Den måste du bestämma själv.
Citera
2022-12-30, 06:03
  #20
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
okej vad skumt. Alla känner väl alla där antar jag eller är Norrskedika större än vad jag tror?

Du åker igenom det på Max 2 min pga av att det är 50 skyltat.
Citera
2022-12-30, 06:09
  #21
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Tydligen fortfarande pågående. Det här slutar inte bra. Vem fan börjar skjuta i Östhammar? Inte någon blatte iaf!

Ska vara någon Fredrik det handlar om. Labil kille som dricker/drogat för mycket ska ha snackat om att han haft lagliga vapen hemma . Psykisk ohälsa ihop med alkohol & en bastu fest i skogen så kan tydligen allt rasa ihop.

Ska inte säga för mycket men fått info om att vid 05.30 tiden rullade två ambulanser upp till fastigheten & dom hade inte bråttom stod stilla 30 min sen packade alla ihop & lämnade. Prickskyttar mm vad det säger om hans tillstånd är oklart.

Polisen har sprängt iaf minst 2 ”granater” av något slag eller om det kommer från Fredrik 04.30 & ca 15-20 min senare än ännu kraftigare smäll som kändes i husen bredvid.
Citera
2022-12-30, 06:22
  #22
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Ska vara någon Fredrik det handlar om. Labil kille som dricker/drogat för mycket ska ha snackat om att han haft lagliga vapen hemma . Psykisk ohälsa ihop med alkohol & en bastu fest i skogen så kan tydligen allt rasa ihop.

Ska inte säga för mycket men fått info om att vid 05.30 tiden rullade två ambulanser upp till fastigheten & dom hade inte bråttom stod stilla 30 min sen packade alla ihop & lämnade. Prickskyttar mm vad det säger om hans tillstånd är oklart.

Polisen har sprängt iaf minst 2 ”granater” av något slag eller om det kommer från Fredrik 04.30 & ca 15-20 min senare än ännu kraftigare smäll som kändes i husen bredvid.
Tack. TACK. Jag har varit med om flera piket och insatser. Det är hemskt. Säkerhetsdörrar pumpas upp, prickskyttar, hundar, ev förhandlare, tårgas. Det är otroligt jobbigt för alla parter.
Citera
2022-12-30, 06:31
  #23
Medlem
b00b00s avatar
"Uppdatering 30 december 06:11

Polisen har under kvällen och natten försökt att få mannen att lägga ner skjutvapnet och lämna bostaden. Vid 05:15-tiden gick mannen självmant och utan vapen ut ifrån bostaden och kunde då gripas av polisen.

När mannen kom ut ifrån bostaden var han skadad och blev därför omhändertagen av ambulanspersonal som redan var på plats. Hur mannens skador har uppstått är oklart och kommer utredas vidare.

Polisen har vid ett tillfälle skjutit minst ett skott mot bostaden som mannen befann sig i. Detta då poliserna upplevde att mannens skott riktades mot dem. Det är i nuläget oklart om det är polisens skott som träffade mannen eller om hans skador uppstått på annat sätt.

Under kvällen och natten har mannen inifrån bostaden avlossat flera skott, men det går i nuläget inte att säga exakt varför han har skjutit eller vilka risker detta har inneburit.

Mannen, som är i 30-årsåldern, är gripen misstänkt för försök till mord. Under fredagen väntas polisen genomföra flera utredningsåtgärder på brottsplatsen. "

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ing-osthammar/
Citera
2022-12-30, 06:40
  #24
Medlem
Polis2010s avatar
Tack för all hjälp. Det löste sig så bra som det gick. All polisiära verksamhet kan tyvärr vara livsfarlig. De som behöver hjälp kan ringa de hjälpnummer som finns. Jag har själv ringt några av nummer. Sköt om er där ute.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback