Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-30, 15:08
  #1
Medlem
För er som inte visste så finns Byethost, en gratis hostingföretag som hjälper folk med webbhosting.

Men hur pass bra är egentligen deras VistaPanel som dom programmerat själva? Har själv använt deras tjänst innan, och haft webbhosting gratis reseller med dom, men detta var flera år sedan.

Vill man skapa en blogg eller ett forum så är deras hosting det enda alternativ med "No adverts", vad tror ni andra finns det bättre än dom?

Googlar man hittar man infinityfree och byethost, annars är det inte så många gratis alternativ längre som förr i tiden :/
Citera
2022-12-30, 15:21
  #2
Medlem
Jag gjorde en hemsida i Microsoft Word en gång i tiden och lade upp den på en server med ett FTP-program. Det kanske går fortfarande? Tror servern var kopplad till SPRAY på något vis.
__________________
Senast redigerad av brakfesten009 2022-12-30 kl. 15:31.
Citera
2022-12-30, 15:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag gjorde en hemsida i Microsoft Word en gång i tiden och lade upp den på en server med ett FTP-program. Det kanske går fortfarande?

Jo, men det är det ämnet handlar om, att bygga hemsidor och sedan hosta dom på någon webbserver, men oftast kostar det ju pengar att ha en webbserver, men vissa är gratis också.

Tråden handlar dock om byethost och om deras webbhosting duger för vanligt folk.
Citera
2022-12-30, 15:28
  #4
Medlem
trasig-axels avatar
Jag är inte ens en tiondel in i deras ToS och redan är det en fullständig katastrof. Bl.a. så har "Byethost" hänvisat till sig själva med fel namn, "ifastnet.com". Fan redan i andra meningen så har dom en länk som inte går någonstans.

Kontaktuppgifter är:
Citat:
Administrator
548 Market St. #11820
Califonia City, CA 94104
US

... "Administrator". Helt uppenbart så är det en placeholder för namn, och nån kinesisk hackare har skapat Byethost och när fältet "Namn" visades så fattade han inget och lät standard "Administrator" stå kvar.
Citera
2022-12-30, 15:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Ja men det borde du väl veta själv din utvecklarjävel?

Du har ju använt det själv förfan!

Det duger om man inte ska göra nöt avancerat såklart

Den var bra år sedan, men vet inte hur det ser ut idag, många webbhosting använder deras VistaPanel, med PHP och MySQL, 50 000 träffar om dagen.

Jag får väl regga igen och testa
Citera
2023-01-07, 03:19
  #6
Medlem
Någon annan som reggat sig än? Vistapanel duger väldigt bra för mina grejer, mitt problem är att dom inte har HTTP Secure, annars är det en helt duglig hosting för att vara gratis.
Citera
2023-01-07, 05:40
  #7
Avstängd
PalmeKillers avatar
Inget är gratis..

Bygger gratis hemsidor? Är det slödja ihop med wordpress eller är det en LAMP VPS med SSH access?
Citera
2023-01-07, 06:12
  #8
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Jag är inte ens en tiondel in i deras ToS och redan är det en fullständig katastrof. Bl.a. så har "Byethost" hänvisat till sig själva med fel namn, "ifastnet.com". Fan redan i andra meningen så har dom en länk som inte går någonstans.

Kontaktuppgifter är:


... "Administrator". Helt uppenbart så är det en placeholder för namn, och nån kinesisk hackare har skapat Byethost och när fältet "Namn" visades så fattade han inget och lät standard "Administrator" stå kvar.
Vet inte hur fel det är med ifastnet.com. Deras support tickets går direkt via support.ifastnet.com. Så jag gissar på att det är något dotterbolag/alias för att försöka ragga kunder till deras riktiga tjänst, dvs ifastnet. Men sen ser jag också att ifastnet har något listat som heter myownfreehost.net, men istället för att de listar ifastnet som skapare så skriver de "MyOwnFreeHost was launched in 2007 by "Byet Internet" a leader in the web hosting field. So you should never worry about downtimes."

En jävla härva det där, verkar inte superseriöst...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback