Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-01, 11:10
  #13
Medlem
Bret-Harts avatar
Sadistiska spel där man måste spela igenom samma banor två gånger för att kunna klara det
Citera
2023-01-01, 21:45
  #14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Sadistiska spel där man måste spela igenom samma banor två gånger för att kunna klara det

Haha. Ja, när man till sist trodde man vunnit kom det en text att man måste göra om det, men andra gången med ett 'jättesvårt' vapen (skölden).
Hade det varit facklan hade det nog varit stört omöjligt.

/VV
Citera
2023-01-01, 23:22
  #15
Medlem
Spelade på en korvmoj i Sundbyberg när det begav sig. Blev aldrig något vidare på spelet. Köpte det sedan till PSPn och då blev det lite billigare att komma framåt i spelet. Fattade först senare att det var ett riktigt svårt spel. Trodde det var jag som var dålig. Har fortfarande inte klarat det.
Citera
2023-01-03, 15:29
  #16
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Haha. Ja, när man till sist trodde man vunnit kom det en text att man måste göra om det, men andra gången med ett 'jättesvårt' vapen (skölden).
Hade det varit facklan hade det nog varit stört omöjligt.

/VV

Det som känns så billigt är att man måste göra om allt 2 gånger hade de haft fler banor hade det varit en sak
Citera
2023-01-03, 15:33
  #17
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det som känns så billigt är att man måste göra om allt 2 gånger hade de haft fler banor hade det varit en sak

Jo, det var lite frustrerande.
Men samtidigt utmanande.
Det man klarade nyss, är den andra gången en totalt ny utmaning när man inte lever under samma förutsättningar som första varvet.
Det är ju absolut inte en ren repetition, för då vore det trist.
Att klara slutet med kniven eller skölden var ju två helt olika saker.
Skölden var ju snabb, och man kunde skjuta bort missiler, men räckvidden var ju hemsk jmf med kniven.
Man tvingades in på livet på dom djävlarna och det var där svårigheten låg.

/VV
Citera
2023-01-03, 15:35
  #18
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jo, det var lite frustrerande.
Men samtidigt utmanande.
Det man klarade nyss, är den andra gången en totalt ny utmaning när man inte lever under samma förutsättningar som första varvet.
Det är ju absolut inte en ren repetition, för då vore det trist.
Att klara slutet med kniven eller skölden var ju två helt olika saker.
Skölden var ju snabb, och man kunde skjuta bort missiler, men räckvidden var ju hemsk jmf med kniven.
Man tvingades in på livet på dom djävlarna och det var där svårigheten låg.

/VV

Antar att du har sett AVGN:s recension av det spelet?
Citera
2023-01-03, 15:37
  #19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Antar att du har sett AVGN:s recension av det spelet?

Tror inte det.
Har jag missat något?

Jag bara refererar till för en 20 år tillbaka när jag och en polare (RIP) spelade ofta och mycket.

/VV
Citera
2023-01-03, 15:39
  #20
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tror inte det.
Har jag missat något?

Jag bara refererar till för en 20 år tillbaka när jag och en polare (RIP) spelade ofta och mycket.

/VV


https://www.youtube.com/watch?v=94Y6...l=Cinemassacre Jäkligt underhållande om inte annat
Citera
2023-01-03, 15:43
  #21
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
https://www.youtube.com/watch?v=94Y6...l=Cinemassacre Jäkligt underhållande om inte annat

Haha. Tack!!!

/VV
Citera
2023-04-04, 10:40
  #22
Medlem
Var sjukt kul när man åkte på en snyting så man flög baklänges och rustningen rök åt helvete så man fick springa runt i jalingarna
Citera
2023-04-04, 11:55
  #23
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Var sjukt kul när man åkte på en snyting så man flög baklänges och rustningen rök åt helvete så man fick springa runt i jalingarna

Precis.
Sedan fanns det ju en del 'hemliga' ställen på några banor där man kunde få tillbaka rustningen.

/VV
Citera
2023-07-31, 19:04
  #24
Medlem
billayless avatar
En annan kul detalj i spelet var ju att den bortrövade prinsessans attiralj låg utspridda på de olika banorna. Man kunde hitta en sko, ett diadem och till och med hennes kjol
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback