2023-01-03, 22:30
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
De har inte bråttom, snart blir det kallt och marken fryser, vilket i sin tur gör att det är smidigare att rulla omkring med tunga fordon utan att köra fast.
Så när marken är frusen och ruskies kan glida omkring utan att fastna då jävlar vinner ni? 😆
Citera
2023-01-03, 23:39
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
De har inte bråttom, snart blir det kallt och marken fryser, vilket i sin tur gör att det är smidigare att rulla omkring med tunga fordon utan att köra fast.
Då får vi verkligen hoppas att marken inte fryser, samt att Putin tillfångatas. Man behöver nog inte ens tortera och flå honom levande live - det värsta straffet för honom lär vara att få veta hur hatad han kommer att vara i framtiden. Han vill ju vara så populär. Den lilla stackaren och fjanten med för mycket makt. En massmördare.
Senast redigerad av Flashsmash 2023-01-03 kl. 23:41.
Citera
2023-01-04, 01:03
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det finns inte mycket mer västvärlden kan göra mot Ryssland så ja jag tror att den är över.
Ryssland kommer att med tiden utveckla sin ekonomi runt sanktionerna så som den gjort och så småningom försvinner sanktionerna, även nu kör EU ryskt gas och olja bara via Turkiet, Indien och Kina lol.

Om man kollar på andra länder så har ju deras ekonomier blivit helt nukade av hälften eller mindre så mycket sanktioner. Varför kommer Ryssland lyckas bättre än Iran, Syra, Nord Korea, Kuba, Venezuela m.fl?

https://www.statista.com/statistics/...arget-country/
Senast redigerad av Sickmyduck 2023-01-04 kl. 01:13.
Citera
2023-01-04, 07:17
Bannlyst
Helt vanligt tal av en person som ser ut att vara runt 70 år. Ser inget konstigt alls. Putin är snarare världens mest logiska ledare och gör vad som krävs för att försvara Ryssland mot en global världsregering. Länge leve Ryssland.
Citera
2023-01-04, 15:27
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvapahalva
Helt vanligt tal av en person som ser ut att vara runt 70 år. Ser inget konstigt alls. Putin är snarare världens mest logiska ledare och gör vad som krävs för att försvara Ryssland mot en global världsregering. Länge leve Ryssland.
Om du inte tycker putin är konstig är det du som är konstig.

Försvara mot en världsregering?,
ska ryzzland lämna FN?
Citera
2023-01-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Om man kollar på andra länder så har ju deras ekonomier blivit helt nukade av hälften eller mindre så mycket sanktioner. Varför kommer Ryssland lyckas bättre än Iran, Syra, Nord Korea, Kuba, Venezuela m.fl?

https://www.statista.com/statistics/...arget-country/

Ryssland har flest sanktion och deras ekonomi har knappt påverkats då dem har haft sanktioner sedan 2014.

Ryssland gör inte mycket affärer med EU utöver gas och olja, något EU fortfarande köper men via tredje hand.

Ryssland köper det dem behöver från Kina och tillverkar det mesta själva.
Ryssland har en hälsosam ekonomi då dem är förbereda på sanktioner och har nästan inga lån till omvärlden till skillnaden för västvärlden där standarden börjar bli 100% BNP lån.
Citera
2023-01-11, 13:57
Bannlyst
Mest kända svensk terroristen stödjer demokratiska världen och Ukraina:
Fuck Putin
«Akilov skrev ”fuck Putin” på armband – jämförde det med cancer»
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...talten-saltvik
Citera
2023-01-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast Biden är ju 10 år äldre än Putin och 10 år när man passerat 70 är en mycket stor skillnad.
Så är det, men medellivslängden i USA är längre än i Ryssland.
Och tror faktiskt Putin levt ett tuffare liv än glidaren Biden. (jag vet han mist familjemedlemmar osv)..
Bästa för världen hade vart om det fanns ett tak, gubbar som Putin, Biden, Trump, Xi Jinping osv ska inte styra de ska inte ta beslut som vi yngre får leva med i framtiden.
Citera
2024-08-01, 16:34
Medlem
Astrass avatar
Citat:
Ryssarna klantade till det initialt, ingen övergripande koordination utan det såg mer ut som att det var upp till var och en att "först till Kiev vinner" strategi.
Jag tror de har insett det misstaget och anammar en annan strategi nu.

Säkerligen, vi såg det vid Kharkiv. De har inte ens förmågan att bedriva stora frontala anfall längre. Men fortsätt hoppas!

Du kanske tillhör skaran med sykofanter som tror att de ska ta Berlin snart 😂
Citera
2024-08-03, 09:52
Avstängd
Sergej.Lavrovs avatar
Vladimir Putin är inte frisk i huvudet och han har aldrig varit normal. Jag är själv etnisk ryss från Novosibirsk och gick ett läsår i skolan med Vova (smeknamn för Vladimir). Enda roliga med honom var att han var så liten och klen, ett tacksamt mobboffer som jag och mitt gäng gav stryk så fort vi såg honom. Lite taskigt kan man tycka så här i efterhand men det var så det gick till i Petersburg.

Jag skulle gissa på att Vova lider av ett flertal diagnoser såsom obehandlad ADHD, bacillskräck för att nämna några det finns säkert fler. Skulle inte förvåna mig om han plågas av könsdysfori också, han går feminint med sina klackskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in