Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 00:01
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitoinkog
Jag har beställt FUP nu. Får se om den kommer med vändande post eller om de ska ha betalt.

Fick du den? Snälla lägg upp den här isof..
Citera
2024-05-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hur kan man låta någon med så usel svenska att hantera något som har med bokstäver att göra?

TACK, precis det jag tänker. Man får hoppas att hen har grav dyslexi att skylla på. Men snälla auto correct för våra ögon skull!
Citera
2024-05-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Fick du den? Snälla lägg upp den här isof..

Det gjorde jag för över en månad sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av nitoinkog
Nu finns FUP tillgänglig för den som är intresserad.
https://fup.link/tr/malmo/b-5573-23

Jag missade att ladda upp bilaga 197, 199, 201 och 203. Det är åtgärdat från mitt håll och borde finnas på fup.link "inom kort".
Citera
2024-05-03, 10:41
Medlem
Herrejävlar vad blåst denna svinkoppa är. Nyss lyssnat klart inne på Prime Crime.
Åklagaren förnedrar honom och man totalt njuter.

Vad säger Hells Angels och Bandidos om att han säger att dom ska ha hotat honom?
Uppenbar lögn.
Citera
2024-05-03, 12:50
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernard74
Herrejävlar vad blåst denna svinkoppa är. Nyss lyssnat klart inne på Prime Crime.

Vad säger Hells Angels och Bandidos om att han säger att dom ska ha hotat honom?
Uppenbar lögn.

Han har blockerat telefonnummer till alla sina "klienter" han bedragit, förklaringen till detta ska ha varit för att bland annat Hells Angels och Bandidos ska ha använt klienternas telefoner för att hota och utpressa honon....
Citera
2024-05-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Han har blockerat telefonnummer till alla sina "klienter" han bedragit, förklaringen till detta ska ha varit för att bland annat Hells Angels och Bandidos ska ha använt klienternas telefoner för att hota och utpressa honon....

Alla klienter har skickat personer som har hotat honom😂😂😂 Vilken stolle han är! Lyssnar på Prime Crime och man får sig många goda skratt🥹🤣 Han pratar och pratar…… Det tar aldrig slut. 😩 Kommer att bli jobbigt för medfångarna på anstalten.
Citera
2024-05-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Alla klienter har skickat personer som har hotat honom😂😂😂 Vilken stolle han är! Lyssnar på Prime Crime och man får sig många goda skratt🥹🤣 Han pratar och pratar…… Det tar aldrig slut. 😩 Kommer att bli jobbigt för medfångarna på anstalten.

Haha ja han är nog den dummaste i landet som någonsin har åtalas 😅. Hela tiden upprepar han där det inte har något sammanhang: ”tårtiiir”, ”bålisen”, ”inte ditt nivå att ställa frågan”, ”hur lång tid har jag fru ordförande”, ”tårtirledare”, ”jag Sohleil Naderi”. Dummare än tåget.
Kul när åklagaren provocerar honom haha. ”Tiiiist kvinna”

Ja, han försöker skylla på Hells Angels och Bandidos hahaha han är inte smart och har noll kunskap inom juridik 😂.
Citera
2024-05-06, 16:05
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernard74

Uppenbar lögn.

Man undrar hur det är ställt hos den människan, känns som att han borde absolut genomgå en sinnesundersökning.

Stämmer det att det "bara" var 2.5milj som han förskingrade? Får känslan av att det borde vara bra mycket mer..
Citera
2024-09-27, 11:15
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Man som bedrev juristverksamhet döms till fyra års fängelse):
Citat:
Hovrätten dömer en man som bedrev juristverksamhet för brott mot många klienter. Mannen döms till fyra års fängelse för bland annat grovt bedrägeri, grov förskingring och grovt bokföringsbrott.

De flesta brotten är kopplade till mannens juristverksamhet i Malmö och Stockholm. Mannen döms för grovt bedrägeri mot en 95-årig kvinna som hade vänt sig till honom för hjälp med ett testamente. Mannen lurade kvinnan att underteckna ett gåvobrev där hon skänkte sin bostad till honom. Fastigheten var värd 7 miljoner kronor. Han lurade också en 80-årig kvinna att underteckna ett gåvobrev avseende en bostadsrätt som var värd sex miljoner kronor. Mannen döms även för förskingring av 1,8 miljoner kronor från ett par som vänt sig till honom för att få hjälp med en gåva.

Mannen var också åtalad för att ha förmått 13 klienter att betala för tjänster som han enligt åklagarna inte hade avsikt eller kompetens att utföra. Mannen döms för bedrägeri i fem av dessa fall. I sex av fallen har åklagarna inte styrkt att mannen saknade avsikt eller kompetens att utföra tjänsterna. Som skäl för detta beaktar hovrätten i några av fallen att mannen hade haft flera möten med klienterna och utfört visst arbete. I två fall var brotten så gamla att de var preskriberade.

Mannen döms också för tre fall av grovt bokföringsbrott.

I tingsrätten blev påföljden fängelse i fem år och sex månader. Hovrätten dömer honom till fyra års fängelse. Han får också näringsförbud i fem år.
Hovrätten över Skåne och Blekinge, mål: B 1947-24
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in