Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-05, 15:53
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggos0r
Sant, sant. Men man lär väl börja någonstans? Även om det är lowstake så följs ju oftast vissa grundläggande principer, i alla fall från vad jag har kunnat utläsa. Hur dynamiken ändras med bättre spelare och vid större insatser vet jag naturligtvis inte, men som sagt, jag brukar kika på hur proffsen spelar och där spelar de med stora insatser.

Känner dock att det inte är värt för någon i min situation att ta mig an sådana utmaningar ännu.

Självklart får man börja med low stakes men inbilla dig inte att du kan lira för att du vinner ett par 30-kronorsturrar.

Lir på högre insatser är ett helt annat spel, går knappt att jämföra.

Detta är sagt i all välmening, poker är skoj, enjoy!
Citera
2023-01-11, 22:59
  #14
Avstängd
Jag spelar på dom högsta nivåerna på svenskaspel 100/200 200/400

Jag spela dock PLO spelade Nl i 10 år innan jag gick över. Prova PLO
Citera
2023-01-24, 11:44
  #15
Medlem
Titta på youtube och ta lärdom
Citera
2023-01-24, 22:25
  #16
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungklipparen
Titta på youtube och ta lärdom

Eller läs böcker av dom bästa.

Träna och faila, är lärorikt och ett måste. Alla pros har gått igenom den processen.

Kommer aldrig glömma när jag och en gammal polare vid tonåren skulle besöka Parti, en svartklubb för pokerspelare som hade dörren inredd med en massa galler och kikhål (ja, precis som i filmen two smoking barrels). Dom hade blivit rånade någon månad innan.

Vad händer i turneringen? Väl där sitter plötsligt jag och min kompis i heads-up, och sparkar varann på benen under bordet. Dealern frågar - vill ni splitta vinsten?

Paranoid som jag kan vara, säger jag bara - Näää, vi ska tävla (vi hade redan före turneringen gått med på att splitta eventuella vinstpengar).

Slutade att jag gick all in med typ 3-6 (inte samma färg), och han vann Fint minne.
Citera
2023-01-27, 07:30
  #17
Medlem
Vad menar du med bra?
Även om man är bra så kommer man ha perioder då man kommer gå back. Och ju högre nivå ju större summor har man swings på. Själv gick jag över till Omaha. Galet spel.
Citera
2023-05-09, 20:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggos0r
Tjabba!

Den senaste tiden har mitt intresse för Hold'em växt och jag finner det riktigt kul faktiskt. Jag spelar mestadels online, och eftersom jag fortfarande är en rookie så kör jag endast lowstake turneringar där man köper in för 10-30 spänn. Spelar alltså bara för skojs skull och för att lära mig, inga stora pengar som spenderas. Kom f.ö på 14:e plats i en turneringen med över 700~ spelare häromdagen, samt att jag rätt enkelt tar mig till the money i sådana turneringar. Vet att det inte är något speciellt, men för en nybörjare känns det helt ok, för det betyder ju att jag inte är helt sämst åtminstone.

Just nu skulle jag säga att jag kan de mest grundläggande idéerna, hur stacks och borddynamik spelar in samt vad olika bet kan representera för sorts händer. Men jag har definitivt inte kultiverat det där pokerlugnet ännu, så jag kan känna sig osäker i många lägen.

Ni som har spelat länge, vad är era tips för att lära sig bli riktigt bra år 2023? Jag brukar titta på proffsen och se hur de spelar sina händer, det har hjälpt faktiskt.

Men vad krävs för att ta sina färdigheter till nästa nivå? Böcker, föreläsningar, trial and error? Hur gjorde ni?

Peace!

1. Spela inte över dina tillgångar.
2. Ha en ordentlig bankrulle (se 1).
3. Känner du att det går dåligt en dag eller att du är för emotionellt investerad, gör något annat.
4. Spela så länge du tycker det är kul, dagen eller tiden när du inte tycker det är roligt längre så är det bara lägga av, det gör dig bara till en sämre människa och spelare i slutändan.
5. Känner du att du börjar få ekonomiska problem pga ditt spelande så är det bara lägga av direkt, finns alldeles för många som vägrar ge upp drömmen och som inte slutar förens dom förlorat både hus och fru.
6. Va inte envis, en bra fold är lika viktig som en bra bet/syn.
7. Bli inte kär i Aces.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in