Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-25, 19:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Om du har barn ska du absolut INTE välja nyköping.
De förstörs redan i skolan med dåliga vanor och folk från orten.

Extremt stor pundarstad där även unga flickor börjat nöjesknarka pulver öppet.
Går du ner till centrum så tar de inte lång tid innan folk börjar fråga om du vill köpa nåt.
Jag har aldrig blivit erbjuden att köpa droger när jag varit i Nyköping. Det kanske är du som ser suspekt ut?

Både Nyköping och Strängnäs är två trevliga städer. I Strängnäs kommun har du även Mariefred och Åkers styckebruk. Det går att ta sig därifrån med tåg från Läggesta.
Citera
2023-02-26, 21:43
  #14
Medlem
Adelaides avatar
Har varit i Nyköping i samband med att jag flygit från Skavsta. Skitful stad. De i tråden som säger att den är vacker, ja jag undrar ju vad de såg. För jag såg då inget vackert iaf. Ser ut ungefär som en småstad brukar göra typ.

Strängnäs känns dock lite finare. Eller varför inte Norrtälje eller Trosa?
Citera
2023-02-26, 22:01
  #15
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrit
Jobbar du i "molnet" med jobb i Stockholm och inte behöver vara där så ofta kan du väl bo i Visby/på Gotland och flyga över dagen till Stockholm de dagar i veckan du behöver? Det är rätt många gotlänningar eller folk inom staten (tänk Svenska Spel, försvarsmakten och länsstyrelsen) som åker över dagen.

...
Av Strängnäs och Nyköping hade jag nog rekommenderat Nyköping. Både Strängnäs och Nyköping är städer med borgerliga gnällkärringar i mängder, och båda ligger i det självnedvärderande Sörmland, där självbilden annars präglas av att är du inte godsägare som åker till Teaterbaren på under timmen är du hunsad arbetarklass i någon bruksort/industristad.
Men med det sagt, Nyköping är inte bara en större stad utan du har också Skavsta flygplats i närheten. Tågen går kanske mer frekvent mot Stockholm från Strängnäs, men i det stora hela tror jag att tiderna jämnar ut sig.

Känner en som bor på Gotland och pendlar in till Stockholm lite då och då. Jobbar mestadels remote men ibland behövs han i Stockholm där han egentligen är stationerad. Verkar fruktansvärt och enormt stressigt. Inte tala om dyrt för det får han stå för själv.

Jag kan ju säga att jag gör väl typ samma men bor i Uppsala, blir mycket billigare att åka in och jag kan åka lite då och då också. Vill man bo billigare men med typ samma avstånd till Stockholm så finns väl Enköping också. Västerås är inte heller så långt om man bara ska åka ibland.
__________________
Senast redigerad av IRME 2023-02-26 kl. 22:03.
Citera
2023-04-27, 22:02
  #16
Medlem
Pumpleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Jag har aldrig blivit erbjuden att köpa droger när jag varit i Nyköping. Det kanske är du som ser suspekt ut?

Både Nyköping och Strängnäs är två trevliga städer. I Strängnäs kommun har du även Mariefred och Åkers styckebruk. Det går att ta sig därifrån med tåg från Läggesta.
Jodå om man ska ut på klubb vid 23 snåret så har jag blivit frågad många gånger, skitsmidigt om man behöver lite ninjagrus för kvällens festligheter! Men skämt åsido så tror jag ingen stad är värre än den andra längre gällande droger.
Citera
2024-03-06, 19:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har varit i Nyköping i samband med att jag flygit från Skavsta. Skitful stad. De i tråden som säger att den är vacker, ja jag undrar ju vad de såg. För jag såg då inget vackert iaf. Ser ut ungefär som en småstad brukar göra typ.

Strängnäs känns dock lite finare. Eller varför inte Norrtälje eller Trosa?
Om du tycker Nyköping är en ful stad så har du aldrig varit i Enköping! En väldigt själlös stad!
Nyköping kanske inte är det "fetaste" heller men finns rätt mycket fin gammal bebyggelse iaf!

Det var förövrigt jag som startade tråden. Inser att det bästa kanske är att hitta en större stad istället. Antingen kanske Norrköping om jag ska söderut eller Västerås om jag ska mer västerut! Får fundera på saken! Eftersom priserna på bostäder är dyrt kan man ju tyvärr inte bosätta sig exakt så som man kanske skulle vilja!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback