2023-01-11, 13:26
Medlem
flowerpower900s avatar
Jag brukar springa utomhus med min klocka Garmin Forerunner 365. Jag ska köpa ett riktigt pulsband att ha runt bröstet när jag springer.

Min fråga är hur jag kan se pulsen när jag är ute och springer utan mobil? Det kanske inte är meningen att man ska kunna se pulsen förrän efter passet, men kan man starta ett "löppass" som med klockan om man bara har pulsbandet eller kan jag connecta det till min Garmin klocka?

Tack!
Citera
2023-01-11, 13:29
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Jag brukar springa utomhus med min klocka Garmin Forerunner 365. Jag ska köpa ett riktigt pulsband att ha runt bröstet när jag springer.

Min fråga är hur jag kan se pulsen när jag är ute och springer utan mobil? Det kanske inte är meningen att man ska kunna se pulsen förrän efter passet, men kan man starta ett "löppass" som med klockan om man bara har pulsbandet eller kan jag connecta det till min Garmin klocka?

Tack!

Pulsbandet paras med din klocka som då visar värdet från bandet istället för den optiska sensorn på klockan.
Citera
2023-01-11, 21:59
Medlem
448s avatar
Ta ned Hr monitor till nallen kan du logga värden
Citera
2023-01-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900

Tack!

Om du köper pulsbandet "Garmin Pro", så får du löpdynamik i det pulsbandet. Kan vara lite kul att se, och jämföra, hur man springer med olika steg beroende på väder o vind, bansträckning mm.
Skaffa appen Garmin Connect så får du bra överikt på din träning.
Pulsbandet kopplar du upp mot klockan, så mobilen behövs inte. Däremot kopplar klockan upp sig mot mobilen efter avslutat pass, och för över all data till appen, automatiskt hos dom flesta klockor tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in