Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-13, 20:21
  #1
Medlem
Tjena!
Har spelat DnD en del med polare och då som spelare.
Nu har jag köpt egna böcker och tärningar och planerar att dra igång en kampanj med några helt nya spelare.
Har rätt bra koll på vad jag behöver MEN jag vill ha så mycket som möjligt klart i förtid så som kampanj med flera olika scenarion, kartor, bakgrunder på "npc" spelare osv osv.
Men har kört fast i frågan vad för plast man ska köra för att rita upp kartorna på.
Vet att dom jag spelade med förut körde med Ninja Plast men tycker den känns för fladdrig och ostabil.
Storleken jag är på jakt efter är då A3.

Tips någon??
Citera
2023-01-13, 20:38
  #2
Medlem
Lamineringsfickor i storlek A3 kanske? Lätta att få tag i och kör du dem genom laminatorn en gång blir de dessutom styva och blanka.

Edit: alternativt OH-ark. Trodde de var passé sedan länge, men finns tydligen fortfarande att få tag i:
https://www.amazon.se/projektorfilm-bl%C3%A4ckstr%C3%A5lebl%C3%A4ckstr%C3%A5le-sensorremsor-bl%C3%A4ckstr%C3%A5lefolie-pro fessionella/dp/B0037ZU87U
__________________
Senast redigerad av ladicius 2023-01-13 kl. 20:46.
Citera
2023-01-13, 20:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Lamineringsfickor i storlek A3 kanske? Lätta att få tag i och kör du dem genom laminatorn en gång blir de dessutom styva och blanka.

Edit: alternativt OH-ark. Trodde de var passé sedan länge, men finns tydligen fortfarande att få tag i:
https://www.amazon.se/projektorfilm-bl%C3%A4ckstr%C3%A5lebl%C3%A4ckstr%C3%A5le-sensorremsor-bl%C3%A4ckstr%C3%A5lefolie-pro fessionella/dp/B0037ZU87U

Lamineringsfickor är ju faktiskt ingen dum idé. hmm... Ska kolla upp vad maskinen på jobbet klarar av för storlek. Tack för tipset!
Citera
2023-01-13, 21:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Lamineringsfickor i storlek A3 kanske? Lätta att få tag i och kör du dem genom laminatorn en gång blir de dessutom styva och blanka.

Edit: alternativt OH-ark. Trodde de var passé sedan länge, men finns tydligen fortfarande att få tag i:
https://www.amazon.se/projektorfilm-bl%C3%A4ckstr%C3%A5lebl%C3%A4ckstr%C3%A5le-sensorremsor-bl%C3%A4ckstr%C3%A5lefolie-pro fessionella/dp/B0037ZU87U


Fan lamineringsfickor är ju egentligen skitsmart!
Dom är relativt styva redan innan man kör dom genom maskinen och kör man dom INTE genom maskinen så kan man lägga ett hex/rutnät under plasten och bara flytta över hex/rutnätet till nästa karta när man är klar!

Jävligt bra ide! Den tar vi till oss och går vidare med! Tack som fan!
Citera
2023-01-13, 21:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coretech86
Fan lamineringsfickor är ju egentligen skitsmart!
Dom är relativt styva redan innan man kör dom genom maskinen och kör man dom INTE genom maskinen så kan man lägga ett hex/rutnät under plasten och bara flytta över hex/rutnätet till nästa karta när man är klar!

Jävligt bra ide! Den tar vi till oss och går vidare med! Tack som fan!
Hehe, inga problem! Var bara något som spontant dök i upp i huvudet när jag läste din tråd Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback