2023-01-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Jag skrev det i den allmnna tennistrden fr ett litet tag sen: Tsitsipas vann sin frsta och tredje match mot Fuckovic och hade allts d 2-1 i h2h. Samma med Zverev, Medvedev, Thiem och en massa andra som slog honom regelbundet. Men sen dess har losern frlorat 10 raka(!) matcher mot Fjantovic! Fr dligt, helt enkelt.

Fan hller han p med nu, serben, ligga och tjura som en bitch p golvet? Serist, vad fan r det med killen, detta r ju helgay!

Tyvrr har snubben chans att ta en kta GS i r. Inte mnga som kan stoppa honom.

Det som kan komma att stoppa honom r att han r ovaxxad och mjligtvis inte kommer att slppas in i USA, d kan han isf ej spela US Open. Sen i dom vriga beror det ju p hur dom r formmssigt, det r i Paris det kan g t helvete, annars vet jag inte.
2023-01-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det som kan komma att stoppa honom r att han r ovaxxad och mjligtvis inte kommer att slppas in i USA, d kan han isf ej spela US Open. Sen i dom vriga beror det ju p hur dom r formmssigt, det r i Paris det kan g t helvete, annars vet jag inte.

Wimbledon lr bli som hr, verkrning. RG betydligt svrare och US open frmodligen inte alls.
2023-01-30, 05:55
Medlem
bobo909s avatar
Sammandraget gllande AO som visades p eurosport igr var knappast ngot bra.

Sjuk boll dr mellan Kokko och Murray som jag missat, dr hade nog dom flesta slagit snder sitt racket.
2023-01-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Vidriga serben visar sitt osportsliga dryga versitteri vrsta tennisspelaren i historien. Noll sympati fr grisen har jag.
Roger Federer r den strste i gr, idag och i all framtid.
Mste vart jobbig dag fr dig igr 😅
2023-01-30, 11:24
Medlem
Djokovic r definitivt 🐐 efter grdagens seger. Det erknde tom Tsitsipas i hans tal 🙏
2023-01-30, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Djokovic r definitivt 🐐 efter grdagens seger. Det erknde tom Tsitsipas i hans tal 🙏

P talet sa han frst att Djokovic var en av de bsta, sen mumlade han nt om att Djokovic var bst fr att han r en beta (Tsitsipas, allts) och ville smra lite fr publiken. Sen p presskonferensen repeterade han det han sa frst, d han inte tyckte han kunde (som han sa) stlla Djokovic ver sna som Federer och Nadal.

Men visst, hans CV nu r det bsta. Bara OS-guld som saknas. Inget jag som Nadalfan har ngra strre problem med, rligt talat. Nu r deras meriter dock oerhrt jmna (h2h r tex nra 50%). Dock vore det trkigt om serben gick om alltfr mycket.
2023-02-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Wimbledon lr bli som hr, verkrning. RG betydligt svrare och US open frmodligen inte alls.

Nr var senast en vinnare tog hem en grand slam s verlgset som Djokovic, sllan jag varit med om det eller sett detta han gjorde nu i AO faktiskt, dessutom med lite skada. Var det nn match som gick i mer n tre set fr Djokovic .

Den ende som egentligen kan vara ett hot mot Djokovic r dansken Rune enligt mig, som tog hem Paris titeln, men d mste han vara i riktigt bra form. Nadal kan dominera p grus som sagt men har han det som krvs nu p RG eller kommer skador stoppa honom. Allts nu r det ett vakuum dr det enbart r Djokovic som r "better then ever" rligt talat. Det som kan hindra honom frn att ta en riktig grand slam som ingen herrspelare gjort r att han inte fr spela US Open fr att han r ovaxxad.
2023-02-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Nr var senast en vinnare tog hem en grand slam s verlgset som Djokovic, sllan jag varit med om det eller sett detta han gjorde nu i AO faktiskt, dessutom med lite skada. Var det nn match som gick i mer n tre set fr Djokovic .

Den ende som egentligen kan vara ett hot mot Djokovic r dansken Rune enligt mig, som tog hem Paris titeln, men d mste han vara i riktigt bra form. Nadal kan dominera p grus som sagt men har han det som krvs nu p RG eller kommer skador stoppa honom. Allts nu r det ett vakuum dr det enbart r Djokovic som r "better then ever" rligt talat. Det som kan hindra honom frn att ta en riktig grand slam som ingen herrspelare gjort r att han inte fr spela US Open fr att han r ovaxxad.

P grus r han inte lika dominant och dr finns exv Alcaraz som (i form) kan bli en tuff match.
2023-02-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
P grus r han inte lika dominant och dr finns exv Alcaraz som (i form) kan bli en tuff match.

Det r bara att Alcaraz inte har samma lgstaniv som Djokovic har just nu och sen r Alcaraz ung men har redan skador, det bdar inte gott fr Alcaraz.
2023-02-03, 16:29
Bannlyst
En sn kumg Djokovic r. Vinner terigen i Australien. Fascistiska Corona-Australien kan ju dra t helvete.
2023-02-03, 17:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Dags att lsa trden?

Mina slutord blir i alla fall att finalen var kattens lek med rttan, ven om siffrorna kan tolkas som att det var en jmn och oviss kamp. Men i sjlva verket blev det terigen uppenbart dels vilken mstare Djokovic r - som om vi behvde pminnas - dels vilken icke-vinnare greken r. S mycket attityd och stora ord, men s lite att backa upp det med nr det verkligen gller. S mnga oprovocerade misstag, och s mycket gummiarm och dliga beslut nr det gllde som mest. Djokovic behvde inte ens gra en jttebra match; det behvdes helt enkelt inte. Nej, nu vnder vi blad och ser fram emot en frisk Alcaraz, en hungrig Rune och en Nadal som i vanlig ordning kr sin Lasarus-grej.

Fr vrigt r Australien ett hrligt land

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in