Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-17, 13:50
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ska han bränna nån koran idag eller blåser det för mycket?

Slutbränt i Sverige för tokrasisten 🤣🤣. Säpo och polisen kommer neka tillstånd. 🏳️‍🌈
Citera
2023-02-17, 14:10
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Slutbränt i Sverige för tokrasisten 🤣🤣. Säpo och polisen kommer neka tillstånd. 🏳️‍🌈

Ja men han skulle väl bränna en koran varje fredag i Danmark?
Citera
2023-02-17, 21:07
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja men han skulle väl bränna en koran varje fredag i Danmark?

var det inte därför hon bränner i sverige o inte i danmark ?
Citera
2023-02-19, 07:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Substantiv
Böjningar av islamofob

person som är islamofobisk
Besläktade ord: islamofobi, islamofobisk

Vad gäller koranen: jag kan ej arabiska så jag kan inte läsa koranen. Men du tycks kunna arabiska eftersom du påstår att du läst den

Ja, att folk hittar på idiotiska saker gör det inte til ett ord. Nazistofobi, kristofobi, osv är lika "riktiga" ord. Islamofobi används enbart av de som vill tysta kritiker och de som springer islams ärenden.

Ah, du tror att arabiska är så svår att översätta att det inte går att översätta den till andra språk? Är du en sådan som hävdar att de hatiska surorna inte går att översätta "rätt" men att de fredliga är hur enkla som helst att översätta?
Citera
2023-03-27, 11:48
Medlem
diseuses avatar
DN (Åklagare: Koranbränning utanför Turkiets ambassad var inte hets mot folkgrupp):
Citat:
Rasmus Paludans koranbränning utanför turkiska ambassaden i Stockholm väckte häftiga reaktioner både i Sverige och internationellt. Men det var inte hets mot folkgrupp, enligt åklagare Fredrik Ingblad.

– Det är en del av yttrandefriheten att bränna en koran, säger han.
Jag undrar förresten hur lång tid det dröjer innan nästa kommentar i tråden försöker sig på ”muslimer är ingen folkgrupp” som om det vore någon slags gotcha. Vad säger ni, ska vi starta en vadhållning?
Citera
2023-04-22, 11:20
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Han höll på i Danmark innan han kom hit. Med samma resultat, kravaller och skit.
Till slut så tröttnade polisen i Danmark och slutade ge honom demonstrationstillstånd i områden där det kunde leda till oroligheter.
Då var det inget roligt i Danmark längre så han åkte hit istället.

Om det stämmer, så följer min enkla hälsming: Rasmus, om du hör detta, återvänd då.
Ta ditt svenska medborgarskap med dig.
Släng passet vid bron.
Din familj saknar dig.
Citera
2023-04-22, 11:26
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
I Danmark respekteras de demokratiska värdena mycket högre än i Sverige. I Sverige har många människor 0 respekt för demokratin. Och vet egentligen inte vad den innebär, därför är det viktigare att den genomförs i Sverige.

Dessutom vill han visa vilket drägg vi har råkat ta in genom vår generösa invandringspolitik. Dom visar sitt rätta jag när man bränner en bok som de anser viktigare än något annat på jorden. (Inkl demokrati). Fullständigt galenskap.

I demokratiska värden ligger inte rätten att kränka, bränna böcker, etc.

Varför inte hellre tala om mänskliga rättigheter enl. FN?

Paludan gör sig ju själv till ett drägg, som omedelbart borde utvisas.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-04-22 kl. 11:28.
Citera
2023-04-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
I demokratiska värden ligger inte rätten att kränka, bränna böcker, etc.

Varför inte hellre tala om mänskliga rättigheter enl. FN?

Paludan gör sig ju själv till ett drägg, som omedelbart borde utvisas.

Det är mottagaren som bestämmer om man ska bli kränkt eller inte. Om du blir kränkt av att jag fiser i fria naturen så är det ditt val att bli det. Och således också ditt problem. Du väljer att bli kränkt. En bok, tryckt på ett tryckeri, med hjälp av en dator börjar brinna. Att bli kränkt utav det och försöka ha ihjäl någon? Fan inte konstigt att hela Mellanöstern består av grus och ruiner…

Detta bevisar bara att den islamska världen består av underutvecklade människor som har högt våldskapital. Och inget vi bör ha i vårat samhälle.

Det tackar jag Rasmus Paludan för att han har visat tydligt.
Citera
2023-04-30, 05:29
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Det är mottagaren som bestämmer om man ska bli kränkt eller inte. Om du blir kränkt av att jag fiser i fria naturen så är det ditt val att bli det. Och således också ditt problem. Du väljer att bli kränkt. En bok, tryckt på ett tryckeri, med hjälp av en dator börjar brinna. Att bli kränkt utav det och försöka ha ihjäl någon? Fan inte konstigt att hela Mellanöstern består av grus och ruiner…

Detta bevisar bara att den islamska världen består av underutvecklade människor som har högt våldskapital. Och inget vi bör ha i vårat samhälle.

Det tackar jag Rasmus Paludan för att han har visat tydligt.

Ja, du inleder ganska bra där med att mottagaren bestämmer men det finns grader av kränkningar, kanske 33 stycken, där just en fis av dig eller en ko (eller om du är en ko?), på fel plats, såsom i naturen, möjligen inte kvalificerar sig för de flesta såsom varande en giltig kränkning.

Det kan du nog med fördel läsa mer om i Kränkningslagen.

Hur ser du på idén om att tryckeriet, inkl. datorn brinner istället för böckerna?
Bara lite materiella skador?
Business as usual?

Har du ens besökt Mellanöstern, t.ex. Dubai?
Om det består av "grus och ruiner" och om det enligt dig är att anse som negativt i något avseende, så vad kan det då tänkas bero på att det ser ut på det viset där, var nu där exakt är enligt dig?

Vem eller vilka är ytterst ansvariga?
Vad har du bevisat för någon utöver dig själv?
De underutvecklade människor, som du hänvisar, till är väl inhyrda av Paludan, som kanske själv är lätt svagbegåvad.
Vad säger det om dina teser?
Citera
2023-04-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Ja, du inleder ganska bra där med att mottagaren bestämmer men det finns grader av kränkningar, kanske 33 stycken, där just en fis av dig eller en ko (eller om du är en ko?), på fel plats, såsom i naturen, möjligen inte kvalificerar sig för de flesta såsom varande en giltig kränkning.

Det kan du nog med fördel läsa mer om i Kränkningslagen.

Hur ser du på idén om att tryckeriet, inkl. datorn brinner istället för böckerna?
Bara lite materiella skador?
Business as usual?

Har du ens besökt Mellanöstern, t.ex. Dubai?
Om det består av "grus och ruiner" och om det enligt dig är att anse som negativt i något avseende, så vad kan det då tänkas bero på att det ser ut på det viset där, var nu där exakt är enligt dig?

Vem eller vilka är ytterst ansvariga?
Vad har du bevisat för någon utöver dig själv?
De underutvecklade människor, som du hänvisar, till är väl inhyrda av Paludan, som kanske själv är lätt svagbegåvad.
Vad säger det om dina teser?

Men det är ju inte datorn som brinner? Det är ju inte tryckeriet? Det är ju boken?

Så hur kan man bli kränkt av det?

Nej jag skulle aldrig besöka ett sånt skitland. Min fru gillar att gå i shorts och T-shirt när det är varmt ute, utan att männen önskar att våldta henne. Primitiva fittfolk.

Skönt bara att dom ekonomiskt klarar sig själva med en helvetes massa tur.. De andra primitiva måste ju vi ta hand om efter att dom sprängt sina länder åt helvete.

Det där jävla våldet asså. Enda språket de ordentligt förstår.

Vem är ytterst ansvarig för vad?
Citera
2024-04-15, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Och jag med fler vill inte ha såna obehagliga as som Paludan här heller. Dagen han mördas blir det garanterat en flaska fint vin till kvällsmaten.
Nä, dina kära islamister ska hit i drivor.. kommunistdrägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in