Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-30, 16:14
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.godare.se/artiklar/matny...r-finalisterna

https://www.gb.se/vara-marken/big-pa...ck-vanilj.html

Vad tycker ni om att klassikern tagit bort mjölken och ersatts med vatten och ärtprotein?
Hur kan produkten innehålla "mjölk" ändå?

Den smakar skit. Smakar som någon har blandat vatten med något sött. Om man vill vara någorlunda säker på att mjukglassen ska smaka gott så kolla om den innehåller grädde, då är det stor chans att man inte blir besviken. Varken "Big Pack Tresmak" eller "Clovves randiga favoritglass jordgubb/vanilj / päron/vanilj" innehåller grädde.

VARNING även för dessa glassar:

gb.se: Clovves randiga favoritglass jordgubb/vanilj

gb.se: Clovves randiga favoritglass päron/vanilj

De smakar lika äckligt, smakar vatten med något sött.

Av någon konstig anledning så innehåller "Clovves randiga favoritglass jordgubb/vanilj / päron/vanilj" inte någon grädde, fastän den ligger bland gräddglass. Lurendrejeri.

gb.se: GB Gräddglass
__________________
Senast redigerad av ArlandaSoptipp 2023-06-30 kl. 16:47.
Citera
2023-07-03, 23:26
  #410
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArlandaSoptipp
Den smakar skit. Smakar som någon har blandat vatten med något sött. Om man vill vara någorlunda säker på att mjukglassen ska smaka gott så kolla om den innehåller grädde, då är det stor chans att man inte blir besviken. Varken "Big Pack Tresmak" eller "Clovves randiga favoritglass jordgubb/vanilj / päron/vanilj" innehåller grädde.

VARNING även för dessa glassar:

gb.se: Clovves randiga favoritglass jordgubb/vanilj

gb.se: Clovves randiga favoritglass päron/vanilj

De smakar lika äckligt, smakar vatten med något sött.

Av någon konstig anledning så innehåller "Clovves randiga favoritglass jordgubb/vanilj / päron/vanilj" inte någon grädde, fastän den ligger bland gräddglass. Lurendrejeri.

gb.se: GB Gräddglass

Vad annars att vänta av ett företag som Unilever - som ägs av Monsanto - som ägs av Bayer ... liksom?
Citera
2023-08-30, 23:20
  #411
Medlem
Provade precis big back vanilj.
Jag ser inte på innehållsförteckningen att den innehåller ärtor? Det står skummjölk.
Citera
2023-08-31, 20:19
  #412
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krjfi82
Provade precis big back vanilj.
Jag ser inte på innehållsförteckningen att den innehåller ärtor? Det står skummjölk.
Hur gammal var den byttan?
https://www.gb.se/vara-marken/big-pa...ck-vanilj.html
Citat:
Ingredienser: Vatten, glukos-fruktossirap, socker, glukossirap, kokosfett, ärtprotein, stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, fruktkärnmjöl), emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror), salt, arom. Kan innehålla mjölk.
Enligt mig liknar ovanstående mer receptet på tapetklister än livsmedel riktat till barn.
__________________
Senast redigerad av Nattsmyg 2023-08-31 kl. 20:21.
Citera
2023-09-01, 00:37
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Hur gammal var den byttan?
https://www.gb.se/vara-marken/big-pa...ck-vanilj.html

Enligt mig liknar ovanstående mer receptet på tapetklister än livsmedel riktat till barn.
Glass med vaniljsmak.
Ingredienser: SKUMMJÖLK, glukos-fruktossirap, vatten, socker,
kokosolja, glukossirap, dextros, vasslepulver (MJÖLK),
emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror),
stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl, karragenan), arom.
Förvaring vid -18°C eller kallare. Bäst före utgången av:
se sidan eller undersidan av förpackningen.
Kontakta oss: Unilever Sverige AB,
Konsumentkontakt, Box 1056, 171 22 Solna
konsumentkontakt@gb.se 0771-829 100
Unilever Besök vår hemsida: www.gb.se
2000 ml e 900 g
Citera
2023-09-01, 07:06
  #414
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krjfi82
Glass med vaniljsmak.
Ingredienser: SKUMMJÖLK, glukos-fruktossirap, vatten, socker,
kokosolja, glukossirap, dextros, vasslepulver (MJÖLK),
emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror),
stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl, karragenan), arom.
Förvaring vid -18°C eller kallare. Bäst före utgången av:
se sidan eller undersidan av förpackningen.
Kontakta oss: Unilever Sverige AB,
Konsumentkontakt, Box 1056, 171 22 Solna
konsumentkontakt@gb.se 0771-829 100
Unilever Besök vår hemsida: www.gb.se
2000 ml e 900 g

Stor humor att länken till GB du själv postar visar att "glassen" inte innehåller skummjölk, endast ärtprotein. GB är ju stolta över sitt nya recept med lägre klimatavtryck. För övrigt har jag provat att använda "glassen" med "smak av vanilj" som klister som en användare skriver, och det funkar fint.
Citera
2023-09-01, 07:09
  #415
Avstängd
Full-Retards avatar
Ärtprotein är dock nyttigt.
Men glass ska vara glass.

Det låter väldigt ohälsosamt att äta denna fejkglass, inget jag skulle ge till mina barn i alla fall.
Citera
2023-09-01, 07:46
  #416
Medlem
Inte bara glass är gjord av märkliga råvaror utan även ost. Såg en ost på Willys som innehöll en hel del palmolja. Tror det var 27 %, om jag inte minns fel. Man måste alltid titta på innehållsförteckningen!
Citera
2023-09-01, 08:17
  #417
Avstängd
YP4XQs avatar
Nu är väl inte glass något skyddat märke av något slag, eller måste glass innehålla till stor del mycket av original recepten för att få kallas glass?

Som blockchoklad fick ju döpa om sig ett tag för det innehöll för lite kakao.
Citera
2023-09-06, 05:32
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nu är väl inte glass något skyddat märke av något slag, eller måste glass innehålla till stor del mycket av original recepten för att få kallas glass?

Som blockchoklad fick ju döpa om sig ett tag för det innehöll för lite kakao.
Glass borde vara skyddad titel.

"Glass är ett fryst livsmedel vars huvudingredienser traditionellt är socker, grädde eller mjölk och ibland äggula."

Gb's fake "glass" smakar illa.
Citera
2023-09-07, 14:22
  #419
Avstängd
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Jag har en hypotes; det är inte bara innehållsförteckningen man bör ta en titt på utan även ägaren av märket till produkten. Är det en jättefirma som Unilever, Procter and Gamble eller Nestle kommer kvalitet Alltid ha tummats på ända ut till yttersta kanten. Allt för att skapa årets extra marginal till den som avser säkra sin befordring det året. Det är ju svårt att tro att det finns utrymme för äkta kvalitetspassion i företag där karriär, marginal och vassa armbågar har prioritet

Med tanke på hur dessa företag behandlar sina produkter och sina konsumenter, så blir jag väldigt nyfiken på hur dom behandlar sina anställda, då tänker jag först och främst på dom som inte bär byxdress eller kostym.
Citera
2024-04-16, 21:59
  #420
Medlem
Kidnappar den här tråden för att avrekommendera alla från att köpa GB:s "vanilla" , med handplockad vanilj från Madagaskar. Verkar vara ordentliga ingredienser men riktigt jolmig konstig smak, blev riktigt besviken. Köp SIAs gammeldags vanilj istället eller annan bra sort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback