• 1
  • 2
2023-01-18, 15:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Jag har en treskärmssetup och om det är någon skillnad så är den iaf inte märkbar.
Jag har bara dubbla 1080-skärmar, men den andra skärmen tar typ noll GPU-kraft och kanske 250-300 VRAM. Det är i alla fall inte det som är min värsta flaskhals. Dekstop/2D är inte så krävande.
Citera
2023-01-19, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
Ditt grafikkort hanterar max fyra skärmar.

The number of monitors GTX 1080 and GTX 1080 Ti cards can support at any given time is 4 regardless of the resolution.

Ok, tack för svaret! Då stannar jag på 4!
Citera
2023-01-19, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
En fråga för en som är nyfiken, påverkas din fps av att ha fler skärmar eller agerar resten av portarna endast en kopia av den första?

Jag spelar inte på datorn just nu, sist jag spelade på datorn så körde ja 2 skärmar o då gick de bra om 1 skärm va på 120 fps p den andra va på 60 fps. Då körde jag 2k resolution på wow på den ena 35":aren. Den andra va vanlig Wide 27".

Nu så kör jag många applikationer samtidigt, så de har blivit min "nya grej".
4 skärmar funkar utmärkt. Jag kör full HD på 3 av skärmarna och 4k på 65" tv:n.

4K film laggar ej, allt funkar prima!
Citera
2023-01-19, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Har du integrerad grafik i processorn? Isåfall kan du ju faktiskt koppla in en femte skärm där under förutsättning att du inte spelar på den.

Nej, det verkar inte så, jag testade att koppla "dvi-skärmen" till processorns HDMI och det fu kade ej, då va detta med den 4:de skärmen som 3j stötte displayPort, annars hade ja kört den där. Men som sagt, DVI:n i grafikkortet fixade 4:de skärmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in