Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-23, 18:04
Medlem
Jag är för NATO, Väst behöver en militärallians för att avskräcka auktoritära imperialistiska framryckningar från Ryssland, Kina etc. Men den förnedring som Erdogan utsätter Sverige för är oacceptabel. Han kan dra åt pipsvängen! Sverige har försökt att vara snälla och tillmötesgående, men om NATO inte kan acceptera en liberal demokrati som medlem i 2023, så är det inte så mycket Sverige kan göra. Vi kan inte sluta vara en liberal demokrati för att gå med i en så kallad liberaldemokratisk allians. Situationen är absurd. Hur kan en icke-liberaldemokratisk nation som Turkiet stoppa ett av världens mest liberala länder från att gå med i en liberaldemokratisk militärallians? Sverige måste sluta krypa för Turkiet, be dom dra åt skogen. Detta säger jag som en NATO-anhängare. Jag blir hellre förgjörd av Ryssen än att utstå denna förnedring från Turkiet. Sverige måste se efter andra alternativ, vår förhandlingsposition är patetisk i och med att vi inte har några andra alternativ. Sverige måste fundera på alternativ som ett 4%-av-BNP-försvar och bilaterala säkerhetsgarantier, eller garantier från t.ex. JEF (våra riktiga vänner). Som någon som röstade höger så har detta krypande inte mitt stöd, Kristersson måste sluta med detta enligt mig.
Senast redigerad av C5JX 2023-01-23 kl. 18:09.
Citera
2023-01-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Rimliga normala människor stödjer yttrandefrihet. Rimliga normala människor vill inte krypa för islamister. Rädda människor resonerar som du. Är du rädd?

Ja, vi bör kasta NATO-ansökan i papperskorgen. Vi borde aldrig ansökt från första början. Vi borde heller inte skickat några vapen till Zelensky.

Bättre att kasta alla Putin-kramare i papperskorgen
Ukraina blir dyrt för Ryssland.
Försöker man stjäla något som inte tillhör en så får man pisk.
Citera
2023-01-23, 18:40
Medlem
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Bättre att kasta alla Putin-kramare i papperskorgen
Ukraina blir dyrt för Ryssland.
Försöker man stjäla något som inte tillhör en så får man pisk.
Du svarade aldrig på frågan. Är du rädd?
Citera
2023-01-23, 18:43
Medlem
Helt rätt av Jimmie Åkesson, bra att någon står upp för vår grundlag.

M, ger jag inte mycket för.
Citera
2023-01-23, 18:45
Medlem
Citat:
Du svarade aldrig på frågan. Är du rädd?

Jag är inte speciellt rädd av mig.
Men känner obehag över såna åsikter som du har.
Så vänligen flytta till Ryssland om du inte redan bor där
Här är du inte välkommen!
Citera
2023-01-23, 18:52
Medlem
Kalamitys avatar
Citat:
Jag är inte speciellt rädd av mig.
Men känner obehag över såna åsikter som du har.
Så vänligen flytta till Ryssland om du inte redan bor där
Här är du inte välkommen!
Jag känner obehag över att du tror dig ha rätten att bestämma över andras liv och öde. Din ångest gör att du inte tänker klart och därför propagerar du för oåterkalleliga beslut, helt utan eftertanke. Du hade garanterat exakt samma inställning till Covidvaccineringarna, att alla borde ta sprutorna för ditt paraply fungerar ju inte om inte jag också fäller upp mitt.

Du är en krake. En känslostyrd hare som låter massmedia och illasinnade propagandister leda dig i örat fram till slutsatser som inte är dina egna. Mitt förakt för dig är bottenlöst.
Citera
2023-01-23, 19:01
Medlem
Citat:
Jag känner obehag över att du tror dig ha rätten att bestämma över andras liv och öde. Din ångest gör att du inte tänker klart och därför propagerar du för oåterkalleliga beslut, helt utan eftertanke. Du hade garanterat exakt samma inställning till Covidvaccineringarna, att alla borde ta sprutorna för ditt paraply fungerar ju inte om inte jag också fäller upp mitt.

Du är en krake. En känslostyrd hare som låter massmedia och illasinnade propagandister leda dig i örat fram till slutsatser som inte är dina egna. Mitt förakt för dig är bottenlöst.

Putin Propagandan fortsätter och börjar nu handla om sprutor !!!!! ?????????
Jag bestämmer helt själv över mina egna val. Vem jag litar på och vad jag själv ska tycka.
Hade jag bot i Turkiet eller Ryssland så hade jag inte fått tycka något alls
Citera
2023-01-23, 19:06
Medlem
Kalamitys avatar
Citat:
Putin Propagandan fortsätter och börjar nu handla om sprutor !!!!! ?????????
Jag bestämmer helt själv över mina egna val. Vem jag litar på och vad jag själv ska tycka.
Hade jag bot i Turkiet eller Ryssland så hade jag inte fått tycka något alls
Blev du arg nu? Är det ångesten som slår igenom? Svårt att kontrollera känslorna?

Så mRNA-skepticism är numera ”Putin Propaganda !!!!!”?

Fyfan vilken jävla drönare du är.
Citera
2023-01-23, 19:17
Medlem
Citat:
Blev du arg nu? Är det ångesten som slår igenom? Svårt att kontrollera känslorna?

Så mRNA-skepticism är numera ”Putin Propaganda !!!!!”?

Fyfan vilken jävla drönare du är.

Inte speciellt. Såna som du dyker ofta upp här
Speciellt när man kritiserar Åkesson
Så man vet ofta vilka åsikter som finns i bakgrunden
Putin love alltså
Citera
2023-01-24, 01:41
Medlem
jools75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
För övrigt tycker jag att Sverige borde erkänna det av turkarna begångna folkmordet på armenierna. Skulle bli lite gott att suga på för Erdogan. ☺️
Enligt chatgpt har Sverige redan erkänt folkmordet. Erkänna kurdistan med Erbil som huvudstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in