Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 15:46
  #361
Medlem
Danne90s avatar
Undrar vad för typ av "aga" det är. Nuförtiden är tillsägelse kränkande nog att många tycker det är en form av aga.
Vissa barn i vissa situationer behöver en återställningslavett annars blir de skitungar och dåliga människor längre fram.

I detta fall verkar det verkligen vara grova grejer och då det är inte okej.
__________________
Senast redigerad av Danne90 2024-04-12 kl. 15:58.
Citera
2024-04-12, 15:47
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
sexuellt våld, vad handlade det om?

Kommer inte ihåg nu helt men om jag minns FUP:en från tingsrätten korrekt så hotade han dottern med sexuellt våld om hon inte gjorde som han sade.
Citera
2024-04-12, 16:15
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kommer inte ihåg nu helt men om jag minns FUP:en från tingsrätten korrekt så hotade han dottern med sexuellt våld om hon inte gjorde som han sade.

Jo men vad då, sa han: jag hotar dig med sexuellt våld eller jag ska våldta dig eller vad?
Citera
2024-04-12, 16:30
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Jo men vad då, sa han: jag hotar dig med sexuellt våld eller jag ska våldta dig eller vad?

Nja, något åt det hållet men inte ordet våldtäkt tror jag. Snarare "mjukare" om det är rätt i sammanhanget. Var ett tag sen jag läste FUP:en. "Håller du på så där så kan jag visa dig vad en man kan göra mot en flicka som är uppstudsig och tar sig ton och det är inte bara smisk jag pratar om".
Citera
2024-04-12, 16:32
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nja, något åt det hållet men inte ordet våldtäkt tror jag. Snarare "mjukare" om det är rätt i sammanhanget. Var ett tag sen jag läste FUP:en. "Håller du på så där så kan jag visa dig vad en man kan göra mot en flicka som är uppstudsig och tar sig ton och det är inte bara smisk jag pratar om".

Aha, fy fan vad äckligt det lät när en pappa säger så till sin dotter
Citera
2024-04-12, 16:39
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Aha, fy fan vad äckligt det lät när en pappa säger så till sin dotter

Det är äckligt i vilket sammanhang som helst om man inte håller på med så kallat "role play", men gigantiskt äckligt när det kommer till en pappa som säger så till en tonårsdotter.

Däremot tyder inget på att han gjorde verklighet av de hoten men det är för mig ett otroligt övertramp att hota med sexuellt våld mot barn, egna eller andras.

Han har väl 2 barn sen tidigare också, som nu är vuxna- Varav ena barnet stödde dotterns berättelse och det andra vuxna barnet vägrade att ha något som helst med honom/åtalet/familjen att göra.
Citera
2024-04-12, 18:37
  #367
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
Brottsoffret har tagit sitt liv i samband med den dära förhandlingen i hovrätten. Hon dog ensam och rädd. Föräldrarna Martina Montelius och Niklas Hellgren är dom skyldiga för hennes död.

Leonas död får inte vara förgäves!


RIP L!

Tragiskt som fan, nu får vi hoppas att Karma slår ut denna vidriga människa M M*ntelius.

* o.
Citera
2024-04-12, 18:40
  #368
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leiass
Leona tog inte livet av sig….
Kan bekräfta detta då jag känner henne

Jultomten kanske även är sann!

RIP L!
Citera
2024-04-12, 18:57
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jultomten kanske även är sann!

RIP L!

Leona har många vä'nner så kan likagärna vara någon som känner henne.. det finns väll spekulationer som sagt & jag vet inte hur mycket jag får eller ska gå ut med..
Citera
2024-04-12, 18:58
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det står i tingsrättens dom att Leona i februari 2022 gjorde två allvarliga självmordsförsök.

ja 2 i raden av hur många..
Citera
2024-04-12, 19:53
  #371
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
Brottsoffret har tagit sitt liv i samband med den dära förhandlingen i hovrätten. Hon dog ensam och rädd. Föräldrarna Martina Montelius och Niklas Hellgren är dom skyldiga för hennes död.

Leonas död får inte vara förgäves!

Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
Vet inte.. Martina skriver väl någon ledsen artikel i expressen snart. Som att hon är oskyldig.

Allt är pedofilen Niklas Hellgrens fel. Leona är död för att han lever. För att den dära jävla rätten inte dömde honom.

Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
är väl oklara uppgifter på hur exakt hon dog men man kan ju spekulera eftersom att hon hade en lång bakgrunds historia med att skada sig själv på olika sätt och vis.. ett otroligt lidande har hon varit med om..

Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
Leona har många vä'nner så kan likagärna vara någon som känner henne.. det finns väll spekulationer som sagt & jag vet inte hur mycket jag får eller ska gå ut med..

Hur ska du ha det, är det självmord eller inte?
Citera
2024-04-12, 20:24
  #372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det är äckligt i vilket sammanhang som helst om man inte håller på med så kallat "role play", men gigantiskt äckligt när det kommer till en pappa som säger så till en tonårsdotter.

Däremot tyder inget på att han gjorde verklighet av de hoten men det är för mig ett otroligt övertramp att hota med sexuellt våld mot barn, egna eller andras.

Han har väl 2 barn sen tidigare också, som nu är vuxna- Varav ena barnet stödde dotterns berättelse och det andra vuxna barnet vägrade att ha något som helst med honom/åtalet/familjen att göra.


Det är svinäckligt då också. Fy fan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback