Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-22, 16:20
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Angående radarobservationerna kanske bör tilläggas att det var under intrimning av ett nytt radarsystem där flygplanens och skeppens radar samkördes - att störningar (clutter) uppstår i ett initialt skede är knappast underligt och samma sak skedde några år senare när man installerade systemet på nya divisioner av US Navy.

Har du källa på dina påståenden om intrimning?

Piloten flyger ju till platsen som radarn beskrev att de såg ett okänt föremål. Där såg dessa fyra personer ett föremål. Som sedan försvann blixtsnabbt, och då försvann det även från radarn, men dök upp igen 60 miles bort, enligt videon.

Detta visar ju att radarn fungerar utmärkt. Men du kanske vidhåller att det ovan tvärtom visar att radarn inte fungerar? När ett föremål finns på den plats radarn visar, så....tolkar du det som att radarn är felaktig?! Det hänger inte ihop.
Citera
2023-01-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Så det du alltså förutsätter är att dessa "7 rymdskepp" alltså hade varit något som hade påmint om tex USAs Apollo-månlandare. Med två stycken astronauter ombord - bara.

Och så menar du alltså att dessa utomjordingarna, från 7 olika, helt oberoende av varandra, plötsligt bara fått för sig att nu ska vi minsann åka rymdkapsel, med två av våra finaste för att ... ja, för att göra vadå? För att landa på Vita husets gräsmatta och förklara att de kommit med fred och lyckönskningar som budskap?

Fast bara det att de kraschade istället ...

Menar du alltså att det är precis så kreativt du lyckas tänka, när du verkligen anstränger dig allt vad du kan ???

Alltså, ibland tycker jag synd om mänskligheten.
Dvs du Måste inte nödvändigtvis ens Tro på denna historien.

Men, det som du åtminstone borde göra hade ju varit att ta det på allvar det som du försöker analysera.
Men det gör du ju inte. Instället tramsar du till det typ så mycket du bara kan.

Hade det verkligen, verkligen, verkligen inte kunnat tänkas finnas några som helst andra tänkbara möjligheter för dessa "7 rymdskepp" att finnas här än den du tänker dig?

Tex möjligheten att de hade varit en, mycket liten, del av en mycket stor "utomjordisk expeditionsflotta" (kanske "invasionsflotta t.o.m.)

Eller möjligheten att dessa "7 st rymdskepp" varit någon slags "test" som hade tillåt dem - utomjordingarna - att helt enkelt se hur vi människor hade betett oss när vi hittade dem.

En tredje möjlighet hade kanske kunnat vara någon slags "övervaknings- eller kommunikationssonder" som de hade i luften mer eller mindre styrda av sig själva.

Ja, det hade ju funnits många möjliga möjligheter. Det enda som hade krävts av dig hade ju varit att tänka till bara lite, lite, lite mer än vad du "försökte."
För du försökte ju inte ens.
Du bara tyckte att du var riktigt klyftig som hittade något som lät dig få hånskratta lite åt alla dumma som är så dumma att de tror på gröna män från Mars ...

Finner ärligt talat dina teorier ännu mindre sannolika.

Om människan hade hittat nån bebodd planet nånstans, skulle vi ha testkraschat en farkost där? Bara för att ”se hur de reagerar”?

Kan möjligtvis sträcka mig till att dessa farkoster hittats djupt under jorden.

Du får fortsätta fantisera om aliens, och ännu mindre sannolikt, att alla människor skulle lyckats hålla käft.
Citera
2023-01-22, 16:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Har du källa på dina påståenden om intrimning?
Ja absolut: https://www.thedrive.com/the-war-zon...-2004-incident

Citat:
Piloten flyger ju till platsen som radarn beskrev att de såg ett okänt föremål. Där såg dessa fyra personer ett föremål. Som sedan försvann blixtsnabbt, och då försvann det även från radarn, men dök upp igen 60 miles bort, enligt videon.
Inte helt sant heller - den ena piloten (Fravor) beskriver det såsom du gör - den andra piloten (Alex Dietrich) har en väldigt annan bild av händelsen och säger sig dels tro det kan finnas helt naturliga förklaringar och dels att det kan ha varit en ballong eller liknande som de misstolkade.

Citat:
I believe there is an explanation that is of this planet. That is why I am encouraging more folks to report their incidents (another reason I agreed to the interview: reducing stigma) so we can take a scientific approach to the analysis (rather than letting our imaginations run wild and fueling crackpot conspiracies).
(Från Alex Facebook)

Och runt 30 minuter in i detta klipp håller hon med om att det kan ha varit en ballong eller liknande de såg: https://m.youtube.com/watch?v=uwZU6RiTEAw
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-01-22 kl. 16:52.
Citera
2023-01-22, 17:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Du nämnde inte vilka slags bevis som skulle kunna övertyga dig, vilket jag frågade efter.

Det antyder att inga bevis oavsett vilka de var någonsin skulle övertyga dig.

Det är ovetenskapligt.

Jodå - visa mig t.ex något fysiskt bevis eller en upptagning på något som beter sig på ett sätt vi inte kan åstadkomma själva.

Huruvida det är ”ovetenskapligt” eller inte torde för övrigt vara irrelevant i en sådan här tråd - eller kastar du Sten i glashus?
Citera
2023-01-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
2017 skrevs artikeln............................inte hört något om detta innan så förmodligen fajkeeeeee

Sen kan du tänka dig att om de skulle ha aliens och ufon osv skulle någon definitivt avslöja detta. Det är för stor grej för att hålla inne. Inte när dom jobbar där men absolut vid sin dödsbädd osv och det har inte hänt så det stämmer inte. Det hade varit för stort för att någon av alla hundratals som hade jobbat med detta att inte läcka något.

För dem som hängt med och grottat ner sig i ämnet är det redan klart som korvspad att vi har/haft kontakt och besök av ”utomjordingar”. Tror man att videosekvenserna är fejk samt att visselblåsarna hittar på, kommer man nog aldrig ändra uppfattning.

Om huruvida just denna ”nyhet” som TS skrivit om och länkar till är sann vet jag dock inte. Tyvärr är jag skeptisk, tycker jag borde ha läst/hört om det tidigare med tanke på all tid jag ägnar åt ämnet i fråga.
Citera
2023-01-22, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
För dem som hängt med och grottat ner sig i ämnet är det redan klart som korvspad att vi har/haft kontakt och besök av ”utomjordingar”. Tror man att videosekvenserna är fejk samt att visselblåsarna hittar på, kommer man nog aldrig ändra uppfattning.

Om huruvida just denna ”nyhet” som TS skrivit om och länkar till är sann vet jag dock inte. Tyvärr är jag skeptisk, tycker jag borde ha läst/hört om det tidigare med tanke på all tid jag ägnar åt ämnet i fråga.

Men snälla rara. Läs en bok om forskningsberedning och etik inom forskning.

Hade man resonerat som dig hade vi haft tre periodiska system och delat ut Nobelpris höger och vänster.

Du måste ha bevis för att leda något till en sanning. Du kan inte titta på en video och använda det som bevis.
Sluta nu.
Citera
2023-01-22, 17:15
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Enligt läcka.

Det stämmer väl hyffsat med vad Bob Lazar sa förutom utomjordingarna.

https://www.express.co.uk/news/weird...odies-DIA-leak

Hur trovärdigt är detta ?

Källa: Weekly World News 2017.

Jäävligt trovärdigt...
Citera
2023-01-22, 17:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Intressant den kände jag inte till. Skall kolla den

Kul! Ja, se den, skitbra, får en verkligen att klia sig i skägget!
Citera
2023-01-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Men snälla rara. Läs en bok om forskningsberedning och etik inom forskning.

Hade man resonerat som dig hade vi haft tre periodiska system och delat ut Nobelpris höger och vänster.

Du måste ha bevis för att leda något till en sanning. Du kan inte titta på en video och använda det som bevis.
Sluta nu.

Och så gör man lag av att en man är en kvinna bara för att han opererat in bröst. Jag förstår vilken verklighet du lever i.

Är du helt tappad?

Pentagon släppte 2017, tre st videosekvenser av farkoster som trotsade fysikens lagar, så som vårt art förstår dem. Dessa visades överallt i media.

Just dessa videos är inte ens en bråkdel av allt som jag sett, läst och hört. Behöver inte diskutera med en så pass inskränkt individ som du.
Citera
2023-01-22, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och så gör man lag av att en man är en kvinna bara för att han opererat in bröst. Jag förstår vilken verklighet du lever i.

Är du helt tappad?

Pentagon släppte 2017, tre st videosekvenser av farkoster som trotsade fysikens lagar, så som vårt art förstår dem. Dessa visades överallt i media.
Alla tre har dock visats vara enkelt förklarabara med rådande fysiska lagar och tekniska begränsningar - finns absolut ingenting som behöver vara utomjordiskt i dessa klipp.

Citat:
Just dessa videos är inte ens en bråkdel av allt som jag sett, läst och hört. Behöver inte diskutera med en så pass inskränkt individ som du.
Topp! Håll de riktiga bevisen för dig själv bara…
Citera
2023-01-22, 18:07
Avstängd
Citat:

Är du helt tappad?

Jag vet mycket väl vilka videor man släppt och jag är också intresserad av ämnet som dig. Jag har sett allt på Joe Rogan som avser Aliens och rensat nätet på Bob Lazar.

Men även om jag är passionerat intresserad av ämnet så låter jag det inte molna mitt omdöme i sak. En video är inte tillräckligt mycket bevis för att man ska kunna dra några slutsatser.

Tänk dig nu. Alla människor på jorden har en kameran i fickan nu. Hur kan ingen ha lyckats filma något som är av substans ännu? Men tre videor räcker för dig att tro?
Och du avfärdar helt att det kan vara tekniska problem osv.
Citera
2023-01-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Alla tre har dock visats vara enkelt förklarabara med rådande fysiska lagar och tekniska begränsningar - finns absolut ingenting som behöver vara utomjordiskt i dessa klipp.

Topp! Håll de riktiga bevisen för dig själv bara…

Detta är rent djävla skitsnack tills du länkar källorna på detta påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in