Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-30, 16:58
  #1
Medlem
Jag söker ringen som sitter runt glaset på klockan.
Det är en Victorynox ca 4 år gammal.
Den skiljer sig lite från de som är av aluminium då denna ring verkar ha en beläggning av glas som täcker siffrorna.
Citera
2023-01-30, 17:44
  #2
Medlem
Det kanske underlättar att hitta reservdelar om du söker på korrekta namnet victorinox?
Citera
2023-01-30, 20:25
  #3
Medlem
Testa släng iväg ett mail till victorinox och berätta vad som hänt och hur mkt produkten betyder för dig. Har du tur sitter någon som bryr sig o läser mailen hos dom och fixar fram delen från lagret o skickar till dig kostnadsfritt.

Har hänt mig några gånger då jag inte hittat reservdelar till kära objekt. Senast, lock till kikare fick jag från Schmidt/Bender.

Kan vara värt att pröva om du inte hittar annars. I värsta fall kan de skicka mot ersättning.
Citera
2023-01-30, 20:32
  #4
Medlem
JazzforMiless avatar
Gick in på Naturkompaniet för några år sen och bad om att få köpa en "saxfjäder" till en gammal victorinox-fickkniv. Biträdet tog fram en stor låda med reservdelar och gav den till mig gratis och hänvisade till livstidsgarantin. Om klockorna kan jag inte svara för men kan ju hoppas att de har samma policy om du går in till en återförsäljare.
__________________
Senast redigerad av JazzforMiles 2023-01-30 kl. 20:34.
Citera
2023-02-01, 22:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Det kanske underlättar att hitta reservdelar om du söker på korrekta namnet victorinox?

Tyvärr, samma resultat som jag redan klickat på. I stort sett bara armband.
Citera
2023-02-01, 22:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Testa släng iväg ett mail till victorinox och berätta vad som hänt och hur mkt produkten betyder för dig. Har du tur sitter någon som bryr sig o läser mailen hos dom och fixar fram delen från lagret o skickar till dig kostnadsfritt.

Har hänt mig några gånger då jag inte hittat reservdelar till kära objekt. Senast, lock till kikare fick jag från Schmidt/Bender.

Kan vara värt att pröva om du inte hittar annars. I värsta fall kan de skicka mot ersättning.

Skall prova det! Bra!
Citera
2023-02-01, 22:30
  #7
Medlem
Basejumpings avatar
https://www.stjarnurmakarna.se/varumarken/s-o/victorinox/victorinox-maverick?gclid=CjwKCAiAuOieBhAIEiwAgjCvcsu0-Wwc0dMJL-T75Ght0lHkCXb7CXnCkd7uLrsSvMLVwjXDP9 ErUBoCerIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Är det denna modell?
Citera
2023-02-02, 03:24
  #8
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
Jag söker ringen som sitter runt glaset på klockan.
Det är en Victorynox ca 4 år gammal.
Den skiljer sig lite från de som är av aluminium då denna ring verkar ha en beläggning av glas som täcker siffrorna.

Ringen kallas för krans på svenska och bezel på engelska, det låter på din beskrivning som en keramisk krans.

Om du ställer frågan på klocksnack.se kanske du får flera svar.

https://klocksnack.se/
Citera
2023-02-02, 06:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ringen kallas för krans på svenska och bezel på engelska, det låter på din beskrivning som en keramisk krans.

Om du ställer frågan på klocksnack.se kanske du får flera svar.

https://klocksnack.se/

"Keramisk krans" Låter troligt.

Tackar! Skall prova där.
Citera
2023-02-02, 07:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basejumping
https://www.stjarnurmakarna.se/varumarken/s-o/victorinox/victorinox-maverick?gclid=CjwKCAiAuOieBhAIEiwAgjCvcsu0-Wwc0dMJL-T75Ght0lHkCXb7CXnCkd7uLrsSvMLVwjXDP9 ErUBoCerIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Är det denna modell?

Japp!
Citera
2023-02-05, 15:24
  #11
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
"Keramisk krans" Låter troligt.

Tackar! Skall prova där.

Gå till Stjärnurmakarna, de säljer den klockan så de har nog delar om det behövs.
Citera
2024-04-29, 14:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Gå till Stjärnurmakarna, de säljer den klockan så de har nog delar om det behövs.

De skickar iväg den och i slutet blir kostnaden tyvärr högre än en beg. med oskadad bezel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in