2024-07-28, 13:24
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Jag har varit iväg ett dygn. Vad är det senaste? Har vi identifierat byggfånen? Kocken?
Här är rebus på #453

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2024-07-28, 13:42
Medlem
ascHacks avatar
Hur kommer det sig att Professor potatis (#435) villa har sjunkit med 14 miljoner i värde, har kanske drömt att den var värderad till runt 25 mille? Kan det vara att en ny värdering har gjorts för att den ska säljas?
Citera
2024-07-28, 13:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Att de inte sexchattat med barn hävdar var och varannan gädda så det lär ju knappast övertyga någon. Dumpen bygger upp starka case i form av bilder, chattloggar, samt en fysisk träff gäddan dyker upp på. Kan en utpekad gädda visa på att Dumpens case ej håller så vore det intressant. Inte minst delar av pressen hade gärna sänkt Dumpen. Om Dumpen inte har särskilt bra koll så vore det lätt att slå hål på deras case.
Det du skriver om fysisk träff stämmer helt enkelt inte, till exempel så lurades 342 ut från sin bostad med hjälp av en lögn om att hans bil hade blivit påkörd. Det finns även andra fall där man har hängt ut människor som bara har chattat.

Bara ansiktsbild och chatt säger egentligen inget alls. Vem som helst med tillgång till någons ansiktsbild skulle kunna skriva det som skrivs i chattarna och posta bilden. Eventuella penisbilder och runkvideos kan laddas ner från vilken sida som helst.
Citera
2024-07-28, 13:48
Medlem
RadioRunkas avatar
Citat:
Dumpen kommer naturligtvis inte publicera om han kan visa att han blivit ditlurad av ett hämndlystet ex.

Kvinnan måste vara villig att skaka galler. Dels för att stjäla gäddans identitet. Dels för risken att det inte är Dumpen utan ett riktigt barn hon groomar.

Kan vara att mannen köpt camshow och bilder och blivit lurad, dumpen kommer publicera för att gäddan inte vill erkänna han köpt camshow för han vet inte om det är lagligt eller olagligt och kommer därför börja förneka att han chattat och förneka att han vill se bilder.
Citera
2024-07-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det du skriver om fysisk träff stämmer helt enkelt inte, till exempel så lurades 342 ut från sin bostad med hjälp av en lögn om att hans bil hade blivit påkörd. Det finns även andra fall där man har hängt ut människor som bara har chattat.

Bara ansiktsbild och chatt säger egentligen inget alls. Vem som helst med tillgång till någons ansiktsbild skulle kunna skriva det som skrivs i chattarna och posta bilden. Eventuella penisbilder och runkvideos kan laddas ner från vilken sida som helst.

Rör det sig om identitetsstöld vore förstås både gäddan och Dumpen intresserade i att reda ut detta.
Citera
2024-07-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Hur kommer det sig att Professor potatis (#435) villa har sjunkit med 14 miljoner i värde, har kanske drömt att den var värderad till runt 25 mille? Kan det vara att en ny värdering har gjorts för att den ska säljas?

Förmodligen. Rent önsketänkande att den skulle haft ett marknadsvärde på 27 msek då den köptes för ca 12 msek för bara några år sedan.
Citera
2024-07-28, 14:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Rör det sig om identitetsstöld vore förstås både gäddan och Dumpen intresserade i att reda ut detta.
Jag tror personligen att det är väldigt naivt att anta detta, i synnerhet med tanke på hur Dumpen brukar agera vid konfrontationerna. Jag har till exempel väldigt svårt att se hur Patrik inte skulle avbryta en eventuell diskussion angående identitetsstöld med några efterblivna kommentarer. Vi vet även att människor agerar väldigt olika när de blir anklagade. Till exempel så brukar det tolkas som ett indirekt erkännande när någon avlägsnar sig från platsen, men så behöver det inte alls vara.
Citera
2024-07-28, 14:12
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Jag tror personligen att det är väldigt naivt att anta detta, i synnerhet med tanke på hur Dumpen brukar agera vid konfrontationerna. Jag har till exempel väldigt svårt att se hur Patrik inte skulle avbryta en eventuell diskussion angående identitetsstöld med några efterblivna kommentarer. Vi vet även att människor agerar väldigt olika när de blir anklagade. Till exempel så brukar det tolkas som ett indirekt erkännande när någon avlägsnar sig från platsen, men så behöver det inte alls vara.

Exakt. Och Sara slår mig inte direkt som en dam som har lätt att erkänna fel heller.
Citera
2024-07-28, 14:12
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Här är rebus på #453

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Tack för det. The cringe alltså snubben jobbar ju på en skola
Citera
2024-07-28, 14:19
Medlem
Citat:

453 gäddor och ännu har ingen kunnat visa på hur Dumpen i något fall nog tagit en person utsatt för identitetskapning.
Citera
2024-07-28, 14:25
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Exakt. Och Sara slår mig inte direkt som en dam som har lätt att erkänna fel heller.
Konstigt, jag tycker allt jag läst och sett av henne säger det motsatta, att hon har god förmåga att se sina egna misstag och ta ansvar för dem. Jag tror du blandar ihop hennes kompromisslöshet gällande förfarandet mot gäddorna med att inte erkänna misstag, när hon utifrån allt att döma är 100% medveten om att hon tänjer på lagar och utmanar folks uppfattning om vad som är rättssäkert agerande (även mitt), för hon anser det rättfärdigat. Även det står hon för.
Citera
2024-07-28, 15:12
Medlem
Styrkelyftares avatar
Är det någon som vet hur det har gått för Gäddmockasinen (#255)?

En av ytterst få gäddor som verkade genuint ärlig och ångerfull i samband med konfrontationen. Inte för att det på något sätt ursäktar hans sexchattande med minderåriga men ändå.

Han hade även någon sorts lindrig intellektuell funktionsnedsättning minns jag. Alternativt autism/asperger. Han pratade om någon advokat men egentligen kanske det var en god man/förvaltare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in