Citat:
Ursprungligen postat av
ScottFree
Man börjar undra om det kan vara en besökare från en annan planet, för Dumpen själva har inte heller lyckats identifiera honom. Detta enligt det senaste avsnittet i dumpen-podden, som kom för ett par dagar sedan. De efterfrågar hjälp med identifiering.
Jag hade inte uppfattat att inte heller Dumpen hade ID på honom. Märkligt, de har ju tidigare frågat om hjälp när de inte har vet vem gäddan är. I samband med publiceringen. Visst?
Citat:
Ursprungligen postat av
emmizen32
#404 Blottaren i Uppsala
Var det inte någon som blev tagen nyligen i Uppsala som hade samma beteende?
Minns inte vart jag såg det men bör ha varit i någon artikel iaf.
Det är absolut inte säkert att det är samma gök!
Hittade:
14 juli 14.22, Sedlighetsbrott, Uppsala
Man onanerade på parkbänk.
Polisen får flera samtal från personer som ska ha sett en man onanera på en parkbänk i centrala Uppsala.
Efter en kortare sökinsats anträffar patrullen en man som stämmer in på signalementet.
En anmälan gällande sexuellt ofredande kommer att upprättas med mannen, som är i 45-årsåldern, som misstänkt.
Avsändare
Kommunikationsenheten polisregion Mitt
Publicerad
14 juli 15.13
Skulle kanske kunna vara han? Dock tror jag att Buskis #404 i Uppsala är yngre än 45. Han borde vara runt 30 kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
Springbank78
Dumpen måste bli bättre på att avsluta klippet med en text typ "Vet du vem han är? Hör av dig till.." så detta tydligt framgår i dessa fall med okända personer. Med så många besökare som dumpen har så garanterat är det någon som vet vem han är men hur ska dom veta att dumpen inte har någon aning?
Ja, se mitt svar till Scott här ovan. Jag hade inte fattat att inte heller Dumpen hade ID på honom. Det är ju flera gånger de har bett om hjälp med ID när de publicerar en video. Och ibland tror jag att det har lagt upp bilder och bett om hjälp innan publicering av konfrontation. Eller nej, det kanske de inte alls har gjort. Men jag det är ju flera ggr de bett om hjälp med ID. Skumt att det inte gjordes tydligare nu. Jag lyssnar sällan på poddarna. Nån som kommenterat på Dumpen (eller i sociala medier) säger sig dock ha gått i skolan med #450 så där finns det kanske en öppning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Bara en teori:
Kan båda dessa vara personer som bott eller bor i trakten tillfälligt?
Gädda 404 hade dock mycket god lokalkännedom.
Var det inte en läskig typ med skåpbil, för länge sedan, som ertappades två gånger, men som inte ens var skriven i Sverige?
På tal om tillfälliga "återvändare" eller besökare ...
Jag tänker att åtminstone #404 skulle kunna ha varit tillfälligt i Uppsala. Åtminstone nån termin bara och då kanske man inte bygger upp ett kontaktnät. Han verkade ju känna till studentområdena ganska väl. Den där bron han brukade stå och runka vid ligger i närheten av SLU. Men även om man är på tillfälligt besök så kommer man ju
någonstans ifrån.
Det där äcklet, ja! Han åkte fast i Sickla och Kungsbacka. #122. Första gången var han utan nummer. "Håll tungan i mun Micke". Han är tydligen reggad som utvandrad, ja, och verkar ha drivit företag (nu kursat) i Norge. Han är nog en skum typ i största allmänhet (som dessutom vill ta oskulden på 13-åringar) och han lever nog inte ett Svensson-liv direkt. Kursar bolag, är utvandrad men rör sig mycket i Sverige ändå osv. Jag sitter bara här och spekulerar men han skulle kunna vara typen som måste hålla sig undan myndigheter (typ skulder) och kanske folk han gjort sig osams med.
Det som stör mig med Joggargäddan är att han
ser så jävla vanlig ut och verkar leva ett vanligt liv så nån jävel borde ju känna igen honom. Jag fick viskat i mitt öra att grävisarna kanske är honom på spåren. #450