2024-10-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djehklfl
Han jobbar ( om han har kvar det på måndag återstår att märka ) som Journalist på Läns- och Riksnytt.
Han gör ju knappast ett repotage åt dom ang grooming. Ett privat skrivande för någon västerbögsida ?
Tror knappast det heller. Nej! Det där var bara ren bullshit från hans sida. Diktafonen hade han som en del av en strategi ifall dumpen kom dit och skulle då skylla på att han skulle spela in den minderårige eller dumpen. Han kommer knappast att lägga upp ljud ifrån detta mötet med Dumpen i något försvarstal på nätet. Han är såå avslöjad redan och skulle bli såå grillad av alla som skulle läsa/lyssna på hans lilla fiskerepotage, vad det nu skulle handlat om ?

#494 Märktes att han har bra självkänsla och anser att han är smart. Men med tanke på att han uppenbart planerat sitt försvarstal, så är det obegripligt dåligt, det är så fullt av logiska luckor, så han kan ju knappast vara intelligentare än någon annan.

Han har nog tagit sig fram i livet genom att framstå som en hyvens kille och kommit undan med mycket genom att linda in ren goja i något som ska framstå som etiskt och intellektuellt.
Citera
2024-10-14, 00:12
Medlem
MorgNThorgs avatar
Vilken sanslös mupp det där var. Full av sig själv och har planerat sitt försvar fall han skulle åka dit.
En riktig journalist hade ringt Sara, för hennes nummer är ju ganska offentligt.
Detta är bara så korkat, och ännu värre att han tror att det är så smart.

Nope, livet kommer nog att ändras för honom också, för inte ens hans chef borde gå på det försvarstalet.

Edit: Om Gäddgalan har ett pris för "Mest äggformade huvud" så kommer denne att vinna det...

Citera
2024-10-14, 00:14
Medlem
Om han nu arbetade på ett reportage om Dumpen så kan man ju tycka att han borde veta vad Sara och Patrik heter. De är ju rätt tydliga och publika frontfigurer. Flera gånger i samtalet återkommer han till ”Sara, visst hette du så?”.

Det är så ofattbart komiskt att han suttit hemma på kammaren och fått en, vad han själv tycker, briljant idé att om han åker fast så ska han bara ha med sig en mikrofon och låtsas vara journalist. Det är dumt på så många plan att jag inte ens kan finna ord för det. Ser framför mig hur han står i hallen och stoppar ner sin lilla inspelningsmanick och skrockar förnöjt över hur listig han är samtidigt som han rättar till glasögonen.
Citera
2024-10-14, 00:19
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ajdå, ännu en prisbelönt gädda. Hur många är det nu? För von Essen statistik även på detta?

Var det inte en årets väktare, en... minns inte.

Från guldkassett till guldgädda. Det var ett dråpligt fall from grace.

Där är han ju, med sina fina tänder och samma tröja!

Lite synd för nu vill ingen VETA VAR DU KÖPT DIN TRÖJA.

Fattar inte hur män kan vara så jävla kåta på barn och allt annat och vad som helst som möjligen går att stoppa en snopp i! 🤢
Citera
2024-10-14, 00:22
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Om han nu arbetade på ett reportage om Dumpen så kan man ju tycka att han borde veta vad Sara och Patrik heter. De är ju rätt tydliga och publika frontfigurer. Flera gånger i samtalet återkommer han till ”Sara, visst hette du så?”.

Det är så ofattbart komiskt att han suttit hemma på kammaren och fått en, vad han själv tycker, briljant idé att om han åker fast så ska han bara ha med sig en mikrofon och låtsas vara journalist. Det är dumt på så många plan att jag inte ens kan finna ord för det. Ser framför mig hur han står i hallen och stoppar ner sin lilla inspelningsmanick och skrockar förnöjt över hur listig han är samtidigt som han rättar till glasögonen.

Hahahaha! Först en liten flush med tandtråden, sen diktafonen i bröstfickan och off he fucking went!
Citera
2024-10-14, 00:24
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Journalisten 494 är skrattretande lik i sitt sätt i att argumentera som han Magnus Ronell i Torsk på Tallin: https://www.youtube.com/watch?v=CMgD-n3v7GU

Jag skulle gissa på att journalisten tror sig kunna använda sin intelligens för att snacka sig ur situationen.
Det blir fullkomligt patetiskt och pinsamt, enligt mitt tycke. Särskilt när all chatt-trafik som presenteras på dumpen.se (loggen) är så pass graverande.

Haha, klockren jämförelse med Magnus.
Citera
2024-10-14, 00:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorgNThorg
Vilken sanslös mupp det där var. Full av sig själv och har planerat sitt försvar fall han skulle åka dit.
En riktig journalist hade ringt Sara, för hennes nummer är ju ganska offentligt.
Detta är bara så korkat, och ännu värre att han tror att det är så smart.

Nope, livet kommer nog att ändras för honom också, för inte ens hans chef borde gå på det försvarstalet.

Edit: Om Gäddgalan har ett pris för "Mest äggformade huvud" så kommer denne att vinna det...

Nytt ordspråk i Dumpen-Fantomens djungel:

"Tiga är silverfisk. Tala är guldgädda."

Gäddan eftersökte en hälften så gammal gosse som sin hälften så gamle sambo?

Det är minst dubbelt så dåligt.
Citera
2024-10-14, 00:27
Medlem
Citat:

Ja, det är ju upp till bevis för denne jädda, ifall han kommer att publicera sitt inspelade material, vilket i sig är exakt samma material som dumpen har fast utan film då.
I så fall sitter han i detta nu och filar på en kommande artikel som han i rent nödvärn nu kom på att han måste publicera, som handlar om "Dumpens metoder" och hur hemska det är. Var skulle han publicera det? Hur som helst. Om det är vad han påstår när han säger om att det borde finnas människor som lyssnar på minderårigas behov så undrar man ju om han menar sig själv? "Jag lyssnar gärna på minderårigas sexuella behov och pratar med dom". En annan sak. Ifall detta han skrev om vad han gjort i exempelvis Finland är sant så finns det förhoppningsvis kanske någon visselblåsare som blivit utsatt för hans begär. Hans dåliga försvarstal kommer inte att hålla. Varken nu eller sen. Pinsam han är alltså.
Senast redigerad av djehklfl 2024-10-14 kl. 00:31.
Citera
2024-10-14, 00:33
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:

Han är ju journalist tyvärr men frågan är hur länge till han är det. Jag trodde han spelade in för att lägga upp konfrontationen ur sin synvinkel på hans sociala medier. Men frågan är om han ens spelade in. Går lätt att hålla upp en mobil och säga att man spelar in trots att man i själva verket inte gör det.

Dessutom finns det nog själ till att han inte jobbar på SVT eller SR längre. Hans personlighet är too much och istället får han nöja sig med en redaktionsplats på Synskadades riksförbund. Det är liksom vad hans kompetens räcker till.
Citera
2024-10-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Nej. Går inte att skicka till någon som har färre än 50 inlägg.
Vill du ge mig ledtråd, går inte att hitta bland alla med det namnet
Citera
2024-10-14, 00:37
Medlem
Ja det ska han ha, 494 ska ha att hans munläder för en gångs skull överträffade Patricks och Saras evinnerliga tjat om ingenting.
494 fick både Sara och Patrick att bli ganska svarslösa.
De var inte beredda på en gädda som kunde prata och avbryta på Patricks självutnämnda egocentrism i sitt sätt att framföra sitt budskap.
Sen att gäddan i och för sig är äcklig är en annan sak..
Men att se gäddan retoriskt täpper till munnen på både Sara och Patrick ger en tillfredsställelse p.g.a att Sara och Patrick är så oerhört oproffsionella i sitt agerande i sina konfrontationer.
"Du är här för att träffa ett barn"
Man hör aldrig annat än det.
Så den här konfrontationen är annorlunda mot där Sara och Patrick på ett oproffsionellt sätt brukar täppa till käften på gäddor som skäms.
Citera
2024-10-14, 00:38
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vilken självgod, störig gädda. Hoppas han faller hårt.

Det går inte att falla lägre än att vara bekant med folk på ETC. En äcklig j-a kommunist-bög-gädda som försöker leka att han utför ett journalistiskt arbete, när han egentligen är ute efter att knulla pojk-gump. Påminner om den där kutande vänster-vapenbrotts-peddon för länge sedan. Fy fan vad man skulle vilja krossa ansiktet på den här lille bögen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in