2024-10-14, 14:15
Avstängd
olasvenssons avatar
Underbart att det var en journalist från gammelmedia som åkte dit. Detta är bästa som har hänt. En journalist som älskar att packa bajs på barn.

Citera
2024-10-14, 14:35
Medlem
Donatellis avatar
Någon som mejlat hans chef om fisketurer ?
Citera
2024-10-14, 14:47
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatelli
Han har säkert redan tjatat hål i huvudet på chefen om hur allt är ett missförstånd och att han blir uthängd för att han är gay.
Skulle inte förvåna mig ett skit om mediachefen inte gör ett smack.
Citera
2024-10-14, 14:47
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Underbart att det var en journalist från gammelmedia som åkte dit. Detta är bästa som har hänt. En journalist som älskar att packa bajs på barn.

Hans nuvarande arbetsplats är dock en ytterst perifer del av media-Sverige. Han jobbar för en intresseorganisation och deras publikationer. Han verkar ha en bakgrund på SVT och SR men vad han gjort där är oklart. Han är ett manipulativt as så är det. Men rätt ska vara rätt. Han är inte längre en del av s.k. gammelmedia. #494
Citera
2024-10-14, 14:52
Medlem
Donatellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Kan du ta skärmdumpar?

Bara gå in på deras facebook och titta. Sök hans namn + jobb så är det första inlägget som dyker upp
Citera
2024-10-14, 14:54
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Tror hans branschkollegor har vetat om detta rätt länge. Jag läste om honom för ett tag sedan, kommer dock inte ihåg var jag läste det så jag har inga referenser att bidra med.

Undrar dock om det är så att han har kvar sitt jobb. Kan ni tänka er vilken mardröm det vore att behöva sitta i ett HR möte med denna självgoda och ordsalladiga journalist!
Citera
2024-10-14, 15:02
Medlem
freethinker2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, han skäms onekligen inte för att nyttja härskarteknik. För mig framstår det ändå som att han i stora stycken driver samtalet på ett sätt som är synnerligen ovanligt bland gäddorna.

Jo, men en lite rolig detalj. Patrik uppfattade nog ”långt” närmast som en förolämpning. Därav upprepningen, som jag tolkade det.

Visst, fullt OK med ”långt”. Tack! En snabb Google-jämförelse verkar emellertid ge vid handen att ”sjunka lågt” i fråga om moral åtminstone är vanligare än ”långt” som ändock förekommer. Sedan kan man ju också sjunka långt (ner mot botten) när livet bjuder upp till helvetesdans.

Gäddan sjönk lågt när han visade sexuellt intresse för vad han trodde var ett barn. Nu sjunker han förmodligen långt, långt.

Tack för en utförlig beskrivning! "Långt" är ett adverb som beskriver till vilken grad någon handling sker eller kan ske. Men du har en poäng! Tänkte bara att Patrik kanske endast tänkte på den konkreta meningen i hans uttalande som visserligen var helt absurt. Ingen annan människa har sjunkit så lågt och jag har själv stött på sådana här individer som kör härskartekniker. Behöver inte spela någon roll hur mycket du än försöker trycka in något i skallen på dem (trots att de må agera fel). Mycket bättre att inte förlora sin tid och anpassa sig så att man aldrig behöver befatta sig med dem!
Citera
2024-10-14, 15:03
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Sådär högljutt irriterande avbrytande bögigt som när gay boysen låtsas vara svart tjej. Fattades bara handklappandet.
Idioten låtsas ha koll på en massa saker men hela samtalet är bara ett långt käftande om vem som sade eller gjorde vad. Äggis höjer liksom inte standarden över Saras och Patriks. Han spelar bara samma spel och tuggar och överröstar frenetiskt om helt meningslösa saker. Det de hinner käbbla om är:

Vem som tog kontakt med vem? Du började. Nej du.
Vem som sa vad? Du känner röstlund sa du. Nej du sa.
Vem är läskig och hotfull?
Han försöker bevisa att han kände till vilka som skulle komma till platsen.
Han sätter sig direkt på högre hästar som syftar till att förminska Sara. Äggis är minsann auktoriteten i sammanhanget, Sara ingen riktig journalist. Vet du hur man gör när man fiskar? Det ska jag lära dig i så fall.

Han gör en enda poäng och det är att han anser sig jobba etiskt till skillnad från Dumpen, eftersom Dumpen inte släpper tillbaka småfisken. Högst luddigt resonemang.

Resten är som redan sagts en massa härskartekniker. Du projicerar, du blandar ihop, du tar saker ur sitt sammanhang, du verkar inte veta hur man fiskar. Ni kan klippa det som ni vill. "Såhär är det." Det är jag som vet bäst här.

Dagisnivå.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-10-14 kl. 15:07.
Citera
2024-10-14, 15:06
Medlem
Ond.hickas avatar
Den här tycker jag är svår och obehaglig på ett helt nytt sätt. Fy fan vad vidrigt att ha ett barn som skriver att han känner sig ensam och ledsen, att mamm är borta och pappa är arg, och som vuxen svara "lägg av, byt inte ämne nu! Två små siffror. Hur många string och hur mycket väger du?", skuldbelägga lilla gossen för att han mår dåligt och däremellan vara en snäll och trygg vuxen som ska hjälpa en liten pojke växa upp i homofobland. Okej att det bara är ett påhittat barn men hur kan man läsa att lilla barnet är ledset och fortfarande ha entusiastisk försats rinnande? Jävla martyrgroomande gris.
Senast redigerad av Ond.hicka 2024-10-14 kl. 15:08.
Citera
2024-10-14, 15:09
Medlem
Nicholassarkozys avatar
#494 försöker med ett Reverse UNO Card men faller platt igenom. Satan vilken mupp detta var...
Citera
2024-10-14, 15:24
Medlem
1754s avatar
#494 var en riktig dryg jävel, men lite kul samtidigt att Dumpen själva nästan fick fly för att bli av med han.
Citera
2024-10-14, 15:25
Medlem
Leibachs avatar
Citat:

Ja, jag har mejlat alla som verkar ansvariga på blind-tidningen plus gäddan. Dock inget svar, det brukar seriösa företag göra typ "Vi känner tyvärr till händelsen, vederbörande är avstängd från sin tjänst". Det är bara medieföretag och universitet som inte svarar, rycker på axlarna, tycker det är ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in