Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Jag tycker inte alls att det är ett korkat påstående. Tvärtom svarar jag som jag alltid gör när sådana som du vill ge människor med sexuella störningar obegränsat med fritid; tror du inte att han kommer att spendera all sin vakna tid på jakt efter nya barn online om han inte har något jobb att gå till? Hur är det positivt för någon att dina egna skattepengar går till att försörja en gädda så att denne kan sitta och runka med trettonåringar på Kik?
Inte första gången det här diskuteras i trådarna och det är olika synsätt som möts men i min bok är ett jobb som dödgrävare verkligen inget som riskerar att skapa fler riktiga offer. Däremot obegränsat med fritid och gratis pengar hem i brevlådan varje månad, det kommer att skapa en gränslös predator.
Många barn vet om dumpen. De hör av sig till dem om någon av dem utsatt dem för något olagligt och det hela tas med polisen och samtal till barnet för att komma på rätt köl och åka vidare i livet lite mer hela. Den gäddan kanske inte fiskas in till Dumpen för han är på väg att straffas för sina illdåd ändå.
Så det hela blir plus och minus. Det blir det alltid när man förändrar på spelplanen. Det bästa vore ju om fler skrev till Strömmer att han får ta tag i det nu. Det vore toppen. För att lagen tar itu med detta är ju vad Dumpen har för mål också. Så om många skriver och säger vad vi ser på Dumpen så borde polisens avdelningar för gäddinsamlingar skulle få fler poliser och större ekonomisk möjlighet att hitta de här gäddorna. De har ju också resurser att gå på fler farliga gäddor.
Jag tycker att #494 journalisten var jävligt skum. Han gapade på som han hade tagit något uppåt. Hela hans ansiktsmimik var så osammanhängande till det han sa. Mimiken och munnens rörelser stämde inte med orden som flödade. En riktig kulsprutelögnare.