Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Om "porr-pass": Bank-id blir av i Sverige för porrsajter?
Bra.
25,50%
471 röster
Dåligt.
20,47%
378 röster
Skulle ändå logga in och se porr.
6,44%
119 röster
Skulle inte logga in, sluttittat.
8,23%
152 röster
Integritetskränkande.
40,06%
740 röster
Finns andra vägar att kringgå.
21,82%
403 röster
2023-02-08, 20:44
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Om du hade slutat hänga med dina incel-vänner på 4chan och skaffat dig utbildning istället så hade du insett vilket totalt efterblivet jävla nonsens ditt inlägg är.

Heh, så där reagerade jag också när mina kompisar sade åt mig att porr var skadligt.

I princip alla som har varit porrberoende som har bestämt sig för att sluta titta på porr rapporterar att deras prolaktinnivåer är skyhöga och testosteronnivåerna i botten. Detta trots att de inte har tittat på porr på flera veckor. För många dröjer det upp till 6-7 månader innan nivåerna hamnar där de ska vara igen. Väldigt normalt

Jag var själv beroende av porr när jag var mellan 14-20. När jag väl bestämde mig för att sluta titta på porr så förstod jag verkligen hur farligt det var. Det dröjde över ett halvår innan jag började må bra igen. Innan mina "utsättningssymtom" försvann. Japp, du läste rätt. UTSÄTTNINGSSYMTOM. Väldigt normalt

Detta får alla som slutar titta på porr. Ju längre du har varit beroende desto värre är utsättningssymtomen.

Det är bara att läsa här:

https://forum.nofap.com/index.php

Jag undrar om det verkligen är en slump att porrindustrin till 95% styrs av den evige juden. De försöker bryta ned oss på alla möjliga sätt.
Citera
2023-02-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är för avskaffandet av anonymitet på internet om du inte har förstått det? All internet användning ska man få tillgång till endast efter bank-id
Alla vet vem American Taliban är, varför skriver du inte under eget namn på Flashback om du har den åsikten om anonymitet?

Sluta trolla, kompis.
Citera
2023-02-08, 20:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag behöver inte nämna något positivt med porr. Det förändrar ingenting. Vill jag titta så ska jag vara fri att göra det, utan statlig kontroll och registrering.

Du kan tycka porr är hur negativt du vill. Du är fri att inte titta på det. Tvinga inte på oss andra nån bankid-skit för att du själv känner du måste ha det.

Ok. Nu rör ju dock tråden ett förbud mot att barn tittar på porr i Frankrike. Hur ser du på det?
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Att många inte kan sköta det. Se bara på internet och hur människor tilltalar varandra.

Moralistiskt offerkoftande. Se till att dina ungar inte ser porr om det är ett problem (tro mig, de löser det ändå), ta ansvar för dig själv och hur du beter dig. Sluta tryck på överstatlighet på alla för att du själv är ett skrämt flockdjur. Att folk tilltalar varann illa kan inte vara ett argument för att strypa befolkningars frihet.

Newsflash: folk är riktiga douchebags även IRL, så du kanske måste isolera dig.

Tvinga inte mig till isolering, registrering och identifiering bara så får du göra vad fan du vill.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Och trots det fortsätter du att skriva under pseudonym här. Varför inte öppna ett nytt konto i ditt riktiga namn om du nu vill få till en förändring? Även om du inte kan få till någon lagändring på egen hand är det väl ett steg i rätt ritning att en anonym användare försvinner?

Eller är det egentligen så att du trivs ganska bra med din egen anonymitet men förespråkar något helt annat för andra?

Jag är emot privatisering i sjukvården men jobbar på en privat vårdklinik. Sålänge det tillåtet kommer jag utnyttja det. Men betyder inte det är rätt för samhället som helhet och jag anser det inte ska tillåtas.
Citera
2023-02-08, 20:46
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ok. Nu rör ju dock tråden ett förbud mot att barn tittar på porr i Frankrike. Hur ser du på det?

Jag tycker det är ett föräldraansvar. Staten ska inte behöva styra och kontrollera sånt. Det löser fria familjer bra på egen hand.
Citera
2023-02-08, 20:47
Medlem
Gissar alla barn som ska skyddas fortsatt ska tvingas på alla perversiteter från HBTQ rörelsen?
Citera
2023-02-08, 20:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Det handlar som sagt inte om omsorg om några barn här utan om ett sluttande plan av kontroll och övervakning.
No shit. Varför tar de inte och chippar oss på en gång, vi verkar ju vara ett gäng NPC:are hela bunten.
Citera
2023-02-08, 20:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Nej byxmyndighetsåldern är bra, men någon över 18 ska inte få ligga med någon under 18. Så en 50 årig gubbe ska inte få ligga med en 16 åring.

Jag har tagit noll covid sprutor då jag anser det var en kapitalistisk bluff från storföretagen att tjäna pengar.
Så, ett bdsm analknull när man är 15 är helt ok, men inte kolla porr?
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
En mycket bra ide av Frankrike. Det blir enkelt att bevisa vem det är som kollar på degenerard porr och rensa ut oönskade sexualiteter. Heteros och sånt otidsenligt, usch.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Jag tycker absolut att vi är för mycket övervakade redan idag. Det är dock ingen anledning att kapitulera och låta sig bli totalt överkörd, om du inte orkar stå emot kan du åtminstone sluta applådera snaran som knyts runt din egen hals. Jag tror inte du riktigt begriper faran som lurar i horisonten.
Jag vill ha bort porren. Tror du jag vill att äckliga manliga beteenden ska vara norm? Jag tror inte du förstår faran för alla av kvinnligt kön som lurar runt vart och vartannat hörn för dem medan de växer upp och ska ut i vuxenlivet.

Sluta konsumera porr helt istället då.

Det är snart ett decennium sedan jag först sa att jag vill ha bank-id på porr online, tror du jag oroar mig när det blir verklighet när det är efterfrågat. Du klagar minsann inte när det gäller din plånbok om bank-id ska fram men är "hotad" när det kommer till porr
Citera
2023-02-08, 20:49
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tycker det är ett föräldraansvar. Staten ska inte behöva styra och kontrollera sånt. Det löser fria familjer bra på egen hand.

Ja, vi får helt enkelt hålla med om att vi inte är eniga här.

Eftersom det finns noll uppsida för barn att titta på porr, så jag tycker Frankrike gör helt rätt.

I dagens samhälle där alla barn äger en smartphone, surfplatta eller PC så blir det i praktiken helt omöjligt för föräldrar att reglera porrtittande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in