• 8
  • 9
2023-02-09, 18:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det blir nog rätt många då jag i princip är helt ointresserad av nyare musik.
En låt från 2005 är inte direkt "ny"...
Citera
2023-02-09, 18:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Enda låtarna jag kan nämna på rak arm av Lady Gaga är Pokerface och Bad Romance, och inte fan är det anmärkningsvärd musik i sig. Varannan kotte med lite tonöra (vilket iofs verkar vara rätt få) hade kunnat slänga ihop dom. Riktigt bra musik ger en mindervärdeskomplex för att man vet att det inte finns en chans att man hade kunnat gjort det själv.
I så fall har jag aldrig hört "bra" musik. Jag har nämligen inga komplex för att jag inte kan göra musik. Dom flesta musiker kan inte bygga datorer. *shrugs*
Citera
2023-02-11, 14:13
Medlem
jymdjakets avatar
Karma Police med Radiohead är bra melodiskt. Bättre än Creep, som verkar populärare. Fått intrycket att de har en runkig fanskara, men ära det som äras bör.

(För att återknyta till trådstarten.)
Senast redigerad av jymdjaket 2023-02-11 kl. 14:20.
Citera
2023-02-18, 12:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Blandat. Alltid lyssnat på väldigt mycket musik sen jag var liten och sökt upp musik. Ibland hör man den av ren tillfällighet, ibland är det en polare som rekommenderar något, ibland hör man något nytt på en pub. Senaste åren har bättre TV-serier ofta varit bra på att ha med bra låtar från sånt man inte hört tidigare, då pausar jag serien och letar upp låten. Ibland går jag in på min Spotify någon artist jag redan är bekant med och gillar, klickar "dessa liknade artister lyssnar andra på" och hittar guld där.
Svårare än så är det väl inte.

Om man har bred musiksmak då ? alla möjliga genrer
Citera
2023-02-18, 12:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag får 30 låtar en gång i veckan, som Spotify tror att jag skulle gilla.

Om man har bred musiksmak då? verkar som det bara blir vad man nyligen lyssnat på ?
Man kanske vill hänga med, visserligen finns new releases ..
De finns ju fanns ju
Citera
2023-02-19, 14:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Om man har bred musiksmak då? verkar som det bara blir vad man nyligen lyssnat på ?
Man kanske vill hänga med, visserligen finns new releases ..
De finns ju fanns ju
Det är en blandad kompott. Men framför allt så är det nästan alltid 30 låtar som jag inte har hört. Och rätt ofta som jag inte ens har hört talas om, men i stort sett varje vecka så hittar jag musik som är ny för mig och som jag gillar. Gott så tycker jag.
Citera
2023-02-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Möjligen har jag hört någon låt i yngre dagar men inget som jag har reflekterat över eller kopplat till artisten.

Detta är ju pudelns kärna. Man har ju allt som oftast hört en låt i något sammanhang men man lägger inte på minnet att man hört Zara Larssons senaste för man är totalt ointresserad av den.
Hela trådstarten är felformulerad. Ändra rubriken till "Musik jag inte lyssnar på fast den framförs av populära artister". Ev lägga till "Trots att det är genrer jag faktiskt gillar" så blir det vad TS egentligen menade...
Citera
2023-02-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
HAhaha, mycket mjöligt att ni inte aktivt har sökt upp låtar av Zara Larsson, The Weekend, Bieber, Dua Lipa m.m. Men ni har definitivt hört låtar av dem...

Eller har ni inte strosat runt på stan, handlat mat, tagit er till jobbet, gått i butiker, titta på sportsevenemang som fotbolls-VM/OS, kommit i kontakt med reklam via TV/internet/youtube de senaste 10 åren?

Men vad hjälps det att man har hört butik X har spelat artist Ys låt Z 100 ggr om man inte vet att det är artist Y som har gjort just låt Z?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in