Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-10, 02:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Efter att mullret gav mig iden att man skulle söka på nätet så började jag programmera en NEWS-Knapp . Fick fram denna sida som kanske kan vara intressant för flera .

https://www.ruetir.com/2023/02/unava...22nd-matchday/

Vet inte om sidan är återkommande varje vecka .

För mig säger det iofs inte så mycket mer än att jag kan räkna hur många spelare som är borta .

News knappen söker helt enkelt på båda lagnamnen samt extra söktext som man lagt till om man vill .

Den lilla tid jag har provat så får man ruskigt många träffar på Stryktipset men matcherna på europatipset är det inte många länkar till .

Att hitta info om skador early spelar ju knappt roll. Sätt en ram för systemet i veckan, sen får du ju elvorna en timme innan inlämning (förutom 18:30 matchen). Vill du hitta skador på keys räcker det med att söka på spelaren på twitter så ska du se att du hittar
Citera
2023-02-11, 09:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Bra tipps men om man helt saknar intresse för att kolla på fotboll förutom nån enstaka gång när landslaget spelar , så blir det svårt .

Att lag som spelar bra för stunden presterar bättre än sitt odds är sant . Men det kan man ju oxå få ut av matematiska formler istället för att vara insatt. Så jag håller inte riktigt med om att man inte till en viss del kan man räkna ut saker .

Men om man kan lägga ihop kunskap och matematik så ligger man ruskigt bra till .

Sedan jag fick igång mitt nya tippsprogram för 5 veckor sen har jag spelat för 120-300 kr /omgång och har fått 4 st tior och 1 st tolva . Till min hjälp har jag bara haft gammal kunskap om hur omgångarna brukar sluta rent matematiskt .

Programmet kan inte räkna ut någon statistik än . När den kan det hoppas jag att man kan förbättra träffsäkerheten några enstaka % .



Givetvis är det så, kan man kombinera dom båda och har orken så blir man sylvass, personligen tror jag mycket handlar om bankrulle och kunskap, man ser ju hur tex gambling cabin får 13 rätt var och varannan vecka men det är inte så konstigt när man har oändligt med kapital och slägger 15-20k system varje gång, jag tror personligen jag hade fått 13 rätt fler gånger än dom om jag hade deras tillgångar, men det är endast spekulationer dock.
Citera
2023-02-11, 17:42
  #15
Medlem
Oddsmarknaden vid spelstopp är extremt "efficient", dvs oddset du får för en match speglar den faktiska sannolikheten med hög precision (men ha i åtanke att det inte är 100% återbetalning). Så, för varje rad i ditt system vill du att den förväntade utdelningen ska vara större än totaloddset (omvandlat till 100% återbetalning) för utfallet.

Eftersom du har tillgång till historisk data hade jag analyserat alla vinnande system dom uppfyller kravet ovan. Tänk ut relevanta paramterar, kanske prova lite maskininlärning
Citera
2023-02-11, 20:40
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyan
Att hitta info om skador early spelar ju knappt roll. Sätt en ram för systemet i veckan, sen får du ju elvorna en timme innan inlämning (förutom 18:30 matchen). Vill du hitta skador på keys räcker det med att söka på spelaren på twitter så ska du se att du hittar
Tror nog jag hittat hur man får fram både start elvor och skadade spelare . All info finns på Sports mole .

. Tyvärr har jag inte kunskap än att utvärdera den infon .
Citera
2023-02-11, 20:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Givetvis är det så, kan man kombinera dom båda och har orken så blir man sylvass, personligen tror jag mycket handlar om bankrulle och kunskap, man ser ju hur tex gambling cabin får 13 rätt var och varannan vecka men det är inte så konstigt när man har oändligt med kapital och slägger 15-20k system varje gång, jag tror personligen jag hade fått 13 rätt fler gånger än dom om jag hade deras tillgångar, men det är endast spekulationer dock.
Själv tänker jag ju mer pengar på kontot desto dumdristigare spel .

Måste tyvärr erkänna att denna vecka kommer jag inte komma upp i 10 rätt . Jag satt hela dagen igår och försökte mig förstå Sports mole's sida . Det sluta med att jag skrev en förutsättning på att 2 favoriter som låg långt över Svenska folket , och 2 skrällar som låg långt över svf skulle sluta med 2-4 Rätt . Det slutade med 0 rätt .

Hade jag inte lagt till den helt oventenskapliga förutsättning så hade jag haft 10 -12 rätt . Den rensade 50 % av min ursprungliga ram på 44k rader . Förmodligen 10 rätt . Men ikväll känns det tungt
Citera
2023-04-10, 07:43
  #18
Medlem
Jag har massor av statistik.
Mejla om du vill ta del av det.
paigam snabelA live . se
Citera
2023-04-14, 14:20
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Tror nog jag hittat hur man får fram både start elvor och skadade spelare . All info finns på Sports mole .

. Tyvärr har jag inte kunskap än att utvärdera den infon .

Har du provat Topptipset istället ?

Där har du endast 6561 möjliga radkombos, och dina 300kr täcker således 4% av alla möjliga radkombos jämfört med Stryktipset där det täcker mindre än 1%
Citera
2023-04-15, 01:52
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Har du provat Topptipset istället ?

Där har du endast 6561 möjliga radkombos, och dina 300kr täcker således 4% av alla möjliga radkombos jämfört med Stryktipset där det täcker mindre än 1%

Nepp , har aldrig provat .

Tror nog mer det bygger på skicklighet . Eftersom jag bara förlitar mig på statistik så föredrar jag spel med så många kombinationer som möjligt . Ju fler matcher desto närmare kommer man genomsnittet av statistiken .

Med det sagt finns det säkert massor av sätt att gå plus på topptipset även med statistik . Det lilla jag har sett är att svf tipps på samma matcher diffar ganska mycket om det är på topptipset eller eutipset .
Citera
2023-04-17, 05:46
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Nepp , har aldrig provat .

Tror nog mer det bygger på skicklighet . Eftersom jag bara förlitar mig på statistik så föredrar jag spel med så många kombinationer som möjligt . Ju fler matcher desto närmare kommer man genomsnittet av statistiken .

Med det sagt finns det säkert massor av sätt att gå plus på topptipset även med statistik . Det lilla jag har sett är att svf tipps på samma matcher diffar ganska mycket om det är på topptipset eller eutipset .

Lite konstigt argument, om du har ett chokladhjul med 50 nummer eller 5 nummer, vilket är lättast att vinna på ? Stryktipset (50) vs Topptipset (5)
Citera
2024-01-13, 17:30
  #22
Medlem
BushwickBills avatar
Kan man spela reducerat på stryket på samma sätt som man kan på trav? Ta bort lågoddsare, totalt antal 2or etc. På travet kan man ju göra mycket kul exempelvis spårnummer mm.
Citera
2024-01-16, 05:41
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kan man spela reducerat på stryket på samma sätt som man kan på trav? Ta bort lågoddsare, totalt antal 2or etc. På travet kan man ju göra mycket kul exempelvis spårnummer mm.

Ja. Kolla in Copema bla.
Citera
2024-04-30, 05:12
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Försöker hitta nått som kanske skulle öka vinstchanserna . Men vad ska man leta efter ?

Jag har tillgång till 693 veckors resultat , utdelning , %svenska folket och oddset . Trodde att det skulle vara lätt att hitta nått intressant . Mitt första försök misslyckades eller så kan jag inte utläsa mina egna siffror .

Nån som har förslag på hur man kan använda dessa statistik siffror till nån slags fördel ? Bra funderingar besvaras med resultat .

Min första fundering var att rangordna alla rader från 0-1 594 323 från oddset % . Sen skulle man jämföra dom mot rätt rad och förhoppningsvis se nått mönster .

Knopa ihop denna kod .

https://tipzer.se/analys.php

Den högra delen är ganska lätt att förstå , där kan man studera vecka för vecka .

Den vänstra delen ska man ställa in och sen söker den igenom alla omgångar och berättar hur ofta och till vilken utdelning det händer .

T.ex. 0 0-100 innebär att dom 100 rader med lägst procentsumma inte får ha 0 rätt .

Men eftersom jag inte hittat nått jätteintressant så vill jag få nya infallsvinklar !!

Uppdaterar här om jag hittar nått ointressant eller nått mer användbart .

Om det är nån som har tillgång på statistik på formen och vill dela med sig så tar jag gladligen emot det . Svenska spel har slutat med den servicen .

Kan du få fram stats på oddsdropp sista timmen innan inläming ?
Samt hur ofta överstreckade favoriter vinner/förlorar så är du halvvägs där !
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback