• 5
  • 6
2023-04-12, 11:21
Medlem
Indos avatar
Jag har bde gett bort cigg nr ngon frgat och ven frgat efter en cigg nr jag sjlv inte haft cigaretter
Citera
2023-04-13, 22:03
Moderator
Mr.Woodss avatar
Ni skulle bara veta hur vi piprkare blir bemtta s fort omgivningen ftt i sig en och annan alkoholdroppe.
"h, kan inte jag f smaka p din pipa..."
Nej fr helvete! Du fr naturligtvis inte stra mig i min alldeles egen stund av njutning genom att besudla min pipa med ditt ckliga saliv. Och hr sen.
Citera
2023-04-13, 22:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Om man infr en lag som frbjuder romskt tiggeri utanfr Ica eller Willys, d skall frbudet ven glla de som tigger cigg. Bekant eller inte, det skall vara lika olagligt.

Ja, tiggeri som tiggeri.
Citera
2023-04-23, 01:22
Medlem
Jag tiggde konstant p krogen p tiden jag rkte. Jag var dlig p att planera och kpte alltid fr lite.

Handlade fr mig bara om dlig planering, inte om att jag var snl, jag erbjd alltid att betala fr ciggen, blev fan dyrt ibland, tror jag betalade 50 kronor fr en cigg som mest, d var man hyfsat dragen och rksugen :P Men nstan alltid fick jag en gratis.

Och hade jag gott om cigg bjd jag alltid glatt. Vilket ofta ledde till att jag fick tigga sen, haha. Circle of life.
Citera
2023-05-13, 10:16
Avstngd
Jag ska absolut sluta bjuda bort. Det r alltid jag som behver tigga tillslut. Och jvlar vad jag kr p nr jag vl tigger. Det kan bokstavligen bli hela min jvla vardag.
Citera
2023-05-13, 12:51
Medlem
Pusts avatar
r det inte sjlva grejen med att rka, frga om ngon har en tndare eller cigarett? Det kanske r annorlunda nu, men frr nr "alla" rkte s var det ett stt att etablera social kontakt.
Citera
2023-05-13, 12:55
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Som rkare blir man oundvikligen frgad om man kan bjuda p cigg ngra gnger i veckan. Jag undrar hur ni andra rkare reagerar p detta. Blir ni irriterade eller har ni inga problem med att ge upp en cigg? Sjlv har jag inga problem att ge upp en bara jag har s det rcker fr dagen.

Var personligen p en terfrening med gamla vnner frn grundskolan och gymnasiet ngra veckor sedan.
Jag har personligen lagt ner rkandet, kper enbart paket nr jag dricker. Jag relaterar cigg till alkohol helt enkelt och jag dricker s sllan. Men personerna som tiggde cigg p festen var samma personer som gjorde de 10 r sen, de har heltidsjobb osv nu.
Det handlar om uppfostran frn frldrar om att man ska roffa t sig saker nr man kan.
Citera
2023-05-13, 13:09
Medlem
StorTuffBikers avatar
Handlar om att det helt enkelt funkar. S gott som alla kommer att ge bort en. En cigarett har ett sdant ringa vrde att det gr lite sak samma om man ger bort en till ngon som frgar, frutsatt att det sker sllan. Sedan r rkare lite av en samhllsgrupp eller ett kollektiv. Alla vet hur jobbigt det r att vara utan, s man avvarar en om ngon frgar. P samma stt som man frvntas f en nr man frgar ngon annan.
Citera
2023-05-13, 16:25
Medlem
r vl skit samma om nn frgar efter en cigg men de kan vl frga nn som rker
ntt jag tycker r tragiskt r nr en del letar fimpar p backen de kan bli alldeles lyriska om de hittar en fimp med 3 mm kvar
Citera
2024-11-25, 14:02
Medlem
billigosts avatar
Rkning r tyvrr en liten last jag har men jag rker bara max tre cigaretter per dag. Den obligatoriska morgonciggen till kaffet och sedan de andra tv efter lunch och middag. ter jag ute r det alltid ngon desperat filur som frgar och d brukar jag hnvisa till nrmsta mataffr eller pressbyr, oavsett vad det r fr klientel som frgar. Varfr ska jag betala deras konsumtion liksom.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in