• 1
  • 2
2023-06-27, 22:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
P tal om mnet respawnande fiender. Av de cirka 3 timmarna jag spelat idag spolades skert 2. Kanske mer ned i toan. Phazon mines har en lng jvla strcka utan save points. Missade dessutom frsta nr jag kom ned och fick ta mig dit igen.

Letar febrilt efter save points hittar inget. Tillbaka till rummet jag nyss var p. Alla fiender tillbaka. Dr. Nsta fastnar jag p cloaked drone. Skjuter hur mycket som helst. Inget funkar. Mste skjuta samtidigt som den skjuter. Taktiken att frska undvika fire fr att jag r livrdd att d d det inte funnits en save point p en timme r t helvete och jag dr. Anvnder guide nsta och kr gung ho med charge missil och tar damage och den dr p ett

S jvla frustrerande. Hoppas p autosave nsta. Eller att fiender inte respawnar och att drrar lses och man mste dda alla fr att ppna dom igen. Tror aldrig jag orkat med souls spelen om det inte varit fr att man kunnat springa igenom alla fiender/ppnat shortcut fr att ta sig tillbaka dr man var.

Inte fr att Metroid Prime r jttesvrt. Frsta gngen jag fastnade shr men nd.

Annars har jag inget minne av denna delen av spelet. Misstnker att jag aldrig kom s lngt nr det begav sig. Allt annat har jag vagt minne av att spelat frut.
Citera
2023-11-14, 19:23
Medlem
Elementarts avatar
Jag tog en liten paus frn Metroid Prime Remastered efter att Tears of the Kingdom slpptes, men nu har jag brjat lira det igen. Det r alltid lite jobbigt nr man har haft en lngre paus och sedan inte kan komma ihg vart skulle g, s jag fick kolla igenom lite guider p ntet.

Det r ltt ett de snyggaste spelen till Switch, det enda negativa som jag har strt mig p r att ljudet och musiken ibland hoppar mellan att vara superhgt till superlgt. Sist strde jag mig inte p back-tracking i Metroid Prime, jag tycker inte det r s farligt nu heller men ibland glmmer man bort att g tillbaka till vissa stllen fr att hmta olika power-ups osv. Jag hade grna sett att man kunde markera ut det p kartan.
Citera
2024-06-23, 19:03
Medlem
Elementarts avatar
Efter mnga pauser har jag ntligen klarat av Metroid Prime Remastered. Tror jag hade scannat 100% och samlat ihop 89% av alla freml efter att jag hade klarat av sista bossen, men sen gick jag ut fr att f 100%. Hur mnga % hade ni klarat av nr du blev frdiga med sista bossen?
Citera
2024-06-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Efter mnga pauser har jag ntligen klarat av Metroid Prime Remastered. Tror jag hade scannat 100% och samlat ihop 89% av alla freml efter att jag hade klarat av sista bossen, men sen gick jag ut fr att f 100%. Hur mnga % hade ni klarat av nr du blev frdiga med sista bossen?

Har ej kpt nnu, men har krt igenom originalet minst en gng p GC, kanske tv gnger, minns inte riktigt. I och med att det inte ens r fullpris p Switch och finns rtt billigt fortfarande fysiskt att kpa, s funderar jag p att sl till. Var lngesen jag krde och minns att det var bland de bsta p Gamecuben vilket sger en del. Ett riktigt bra och kompakt spel.

Jag skiter egentligen i storyn i Metroid, men lite synd om Nintendo inte ven slpper tvan och trean fre fyran kommer. Tror tvan har rtt goda chanser att shadowdroppas nr som helst eftersom det r nst p tur och vldigt likt ettan. Trean kan dock bli knepigare. Jag tar dock hellre endast tvan om det har samma kvalit som ettans terslpp, n simpla HD-portar av bde tvan och trean.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in