Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-12, 13:10
  #1
Medlem
Har haft ont i ena vristen i några veckor. Inte så pass mycket att jag haltar men näst intill. Det känns som en stukning/vrickning men jag har inte trampat snett. Tänkte att det var överbelastning eftersom jag har sprungit på löpband som uppvärmning inför gympass regelbundet, dittills utan problem.

Grejen är dock att värken kommer och går, men inte enligt något ”mönster” av typen det blir värre efter en stunds promenad eller vice versa. När det känns som om skadan (whatever) är på väg att läka blir det värre igen. Har ingen morgonstelhet eller liknande.

Tänkte att det kunde vara en utmattningsfraktur men då brukar väl värken vara konstant? Så nu funderar jag i termer av artros ..?

Älskar att springa och var på väg att köpa nya skor inför våren, men nu känns det lite deppigt. Någon som har några idéer..?
Citera
2023-02-12, 13:16
  #2
Medlem
Artros brukar vanligtvis inte hamna i fotlederna. Överansträngning? Svårt att få till läkning när belastning sker hela tiden.
Citera
2023-02-12, 21:45
  #3
Medlem
Zilvios avatar
Träning, kost och kosttillskott --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback